Alles over vakanties op én met de fiets

Veenendaal/Veenendaal

kogafanaat
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 13 jun 2008 00:02

kogafanaat 03 apr 2012 10:06

Wij willen zaterdag de tocht Veenendaal/ Veenendaal rijden.
Wie weet er rond de 70 km een geschikte koffieplaats. Wij willen nl een volgwagen naar ongeveer de helft van de tocht sturen.
fietsfanaat

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 03 apr 2012 10:14

Bovenop de Posbank! Maar de stop na 55km bij Reto is ook gezellig, dan heb je geen volgwagen nodig.

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 03 apr 2012 12:49

kogafanaat schreef:Wij willen zaterdag de tocht Veenendaal/ Veenendaal rijden.
Wie weet er rond de 70 km een geschikte koffieplaats. Wij willen nl een volgwagen naar ongeveer de helft van de tocht sturen.
Tis een toertocht hoor, geen wedstrijd?? :?

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 03 apr 2012 14:45

Hij bedoelt een volgwagen die aan komt zetten met bakken koffie, cake koekjes en andere dingen. Geen volwagen zoals in de wedstrijd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 apr 2012 15:07

Veel deelnemers beschouwen deze tocht helaas wel als een wedstrijd. Zal mij benieuwen hoe het dit jaar gaat.

eelcoz

eelcoz 03 apr 2012 16:16

geer schreef:
kogafanaat schreef:Wij willen zaterdag de tocht Veenendaal/ Veenendaal rijden.
Wie weet er rond de 70 km een geschikte koffieplaats. Wij willen nl een volgwagen naar ongeveer de helft van de tocht sturen.
Tis een toertocht hoor, geen wedstrijd?? :?
+1

Een volgwagen tijdens een toertochtje in Nederland... :roll:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 apr 2012 16:18

havana schreef:Veel deelnemers beschouwen deze tocht helaas wel als een wedstrijd. Zal mij benieuwen hoe het dit jaar gaat.
Been there, done that :roll: ; met een grote groep starten en met z'n 3-en finishen..... Toen ik hem 2 jr geleden echter op een normaal tempo reed realiseerde ik mij pas hoe deze rit verklooit wordt door deze treintjes. Op een fietspad over een bruggetje werd een tegemoetkomende dame gewoon de rijbaan op gereden, ik heb zelf een tik tegen mijn schouder mogen incasseren omdat ik niet op tijd opzij ging en er werd volop ingehaald waar het echt niet kon. Ik laat hem sowiso gaan, zijn voldoende tochten in die regio waar er een minder grote "wedstrijddruk" op ligt.
Less is bore

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 03 apr 2012 17:15

Ik heb afgelopen zaterdag heerlijk de Rabo Bergtoer vanuit Ochten gereden. Voor een flink deel hetzelfde gebied als V'daal-V'daal maar veel rustiger (paar honderd deelnemers ipv een paar duizend) en zonder van die wannabe coureurs. Het was voor mij vorig jaar de limit toen we in de rij aan moesten sluiten om de Italiaanseweg op te rijden....

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 03 apr 2012 21:41

daniel1975 schreef:
havana schreef:Veel deelnemers beschouwen deze tocht helaas wel als een wedstrijd. Zal mij benieuwen hoe het dit jaar gaat.
Been there, done that :roll: ; met een grote groep starten en met z'n 3-en finishen.....
Het was 12-14 graden en licht tot zwaar bewolkt... Nauwelijks gezinnetjes op stap dus toen we over de smalle weggetjes op de Posbank reden met 6-8 personen, leidde dat tot 0,0 gevaarlijke situaties. We kwamen daar nauwelijks tegenliggers tegen. Ik kan me geen enkele risicovolle actie herinneren. Hoewel, toen jij jezelf later voor een auto gooide die voorrang had, ondanks ons geschreeuw en die auto met een noodrem nog net op tijd tot stilstand kwam, dat was de enige actie die me is bijgebleven... :roll:

Ik heb een paar jaar later met een andere tocht over dezelfde route op een mooi-weer-dag wel te hard over die smalle weggetjes gereden. Hoewel het toen ook niet tot gevaarlijke situaties leidde, was dat voor mij meteen de laatste keer op die manier. Was niet handig.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8447
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 04 apr 2012 15:05

Ik start om 07:00 uur de 135km...waarschijnlijk nog niet zo druk op dat tijdstip.
P.s de bergtour afgelopen zaterdag was heerlijk om te rijden.

Suc6 wie hem gaat rijden.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8447
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 04 apr 2012 15:08

geer schreef:
kogafanaat schreef:Wij willen zaterdag de tocht Veenendaal/ Veenendaal rijden.
Wie weet er rond de 70 km een geschikte koffieplaats. Wij willen nl een volgwagen naar ongeveer de helft van de tocht sturen.
Ff op de site kijken dan naar heuveltjes fietsen krijg je een verwijzing daar kun je de route zien,of op gpsies.
Koffie tentjes genoeg onderweg.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8447
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 04 apr 2012 16:48

havana schreef:Veel deelnemers beschouwen deze tocht helaas wel als een wedstrijd. Zal mij benieuwen hoe het dit jaar gaat.
Herkennen we je aan een sigaartje zaterdag?
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie