Alles over vakanties op én met de fiets

Veenendaal/Veenendaal

raassie
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 05 apr 2012 11:06

Er is iid mijn inziens niks echt mis met wielrennertje willen spelen, de grens ligt gewoon bij asociaal gedrag. Dat is wat ik aangaf in mijn reactie, als ik ergens in de groep vindt dat het te ver gaat, zal ik of proberen daar melding van te maken (soms gaat het onbewust) of domweg de groep tijdelijk laten gaan. En ja, ik heb gekoerst en kon niet veel meer zijn dan peletonvulling, dus dit soort ritten zijn mijn manier om plezier op de fiets te hebben en een keer lekker totalloss thuis te komen. Overigens kunnen "normale" toerfietsers soms ook rare fratsen uithalen...........
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

eelcoz

eelcoz 05 apr 2012 11:10

De vraag is natuulijk wat asociaal gedrag is. Ik krijg op verschillende fora de indruk dat daar nogal verschillend over gedacht wordt. Het negeren van verkeersregels? Constant schreeuwend in een groepje rijden? Breeduit over de weg rijden zodat auto's nauwelijks kunnen passeren? Met 45 km/h door een 30-km zone racen? Afval in de berm gooien? Op de weg i.p.v. het fietspad rijden?

Wat mij betreft allemaal asociaal gedrag.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 05 apr 2012 12:07

Gewoon je gezonde verstand gebruiken,lijkt me niet zo moeilijk.
En voor de race beesten,ff kalm aan doen bij het passeren,kun je daarna weer vol aanzetten.
Maak je er interval training van goed voor de benen en je conditie.

Hopelijk mooi weer zaterdag...ben der bij voor 135km.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 05 apr 2012 12:10

perik schreef:Wielrennertje spelen is toch ook onderdeel van het toerfietsen. Rijden in groepjes, het eerst boven willen zijn op een klim, dat soort dingen. Daar kun je ook lol in hebben als je je niet helemaal in het wedstrijdrijden wilt gooien, en dat heeft niks te maken met kleine ego's en jezelf beter willen voelen ten koste van anderen. Eerder met lol maken en met moe maar voldaan thuiskomen. Tuurlijk, mensen van de weg drukken kan niet. Maar dat zijn in mijn ogen echt incidenten. Ik heb in ieder geval al zin in zaterdag, degenen die de edele liefhebberij van het alleenfietsen willen beoefenen kunnen inderdaad beter een GPS kopen en de route op een regenachtige dinsdagochtend rijden ;)
Mee eens,tot zaterdag.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 apr 2012 12:18

Probleem met groepen die uitgedund moeten worden tijdens de toertocht zijn meestal niet de personen die het tempo opleggen. Het gaat mis bij de personen die aan 't elastiek hangen. Die steken nog maar snel over ook als het eigenlijk niet kan, die zijn vaak 't overzicht in het verkeer kwijt, toerfietsers rijden dan nogal eens tegen achterwielen aan.

Berg op een wedstrijdje rijden brengt niemand in gevaar (zolang je rechts blijft rijden), maar dan moet 't gewoon klaar zijn. In het midden van het land is het te druk om wielrennertje op de openbare weg te kunnen spelen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 05 apr 2012 12:20

perik schreef:Wielrennertje spelen is toch ook onderdeel van het toerfietsen. Rijden in groepjes, het eerst boven willen zijn op een klim, dat soort dingen. Daar kun je ook lol in hebben als je je niet helemaal in het wedstrijdrijden wilt gooien, en dat heeft niks te maken met kleine ego's en jezelf beter willen voelen ten koste van anderen. Eerder met lol maken en met moe maar voldaan thuiskomen. Tuurlijk, mensen van de weg drukken kan niet. Maar dat zijn in mijn ogen echt incidenten. Ik heb in ieder geval al zin in zaterdag, degenen die de edele liefhebberij van het alleenfietsen willen beoefenen kunnen inderdaad beter een GPS kopen en de route op een regenachtige dinsdagochtend rijden ;)
Ga eens met de auto de route in tegenovergestelde richting rijden: wedden dat je je mening herziet?

Als je het over incidenten hebt geloof ik dat je een paar jaar weggeweest bent of zo. Zie ook de posting van Havana.

yoda
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 18 aug 2009 13:23

yoda 05 apr 2012 22:47

pinarello schreef:
perik schreef:Wielrennertje spelen is toch ook onderdeel van het toerfietsen. Rijden in groepjes, het eerst boven willen zijn op een klim, dat soort dingen. Daar kun je ook lol in hebben als je je niet helemaal in het wedstrijdrijden wilt gooien, en dat heeft niks te maken met kleine ego's en jezelf beter willen voelen ten koste van anderen. Eerder met lol maken en met moe maar voldaan thuiskomen. Tuurlijk, mensen van de weg drukken kan niet. Maar dat zijn in mijn ogen echt incidenten. Ik heb in ieder geval al zin in zaterdag, degenen die de edele liefhebberij van het alleenfietsen willen beoefenen kunnen inderdaad beter een GPS kopen en de route op een regenachtige dinsdagochtend rijden ;)
Ga eens met de auto de route in tegenovergestelde richting rijden: wedden dat je je mening herziet?

Als je het over incidenten hebt geloof ik dat je een paar jaar weggeweest bent of zo. Zie ook de posting van Havana.
Is het echt zo ernstig. Nah ja ik ga het meemaken zaterdag. Jullie mogen me gewoon links passeren
Do or Do not.. There is no try

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 apr 2012 07:22

Ja, het is echt zo ernstig. Wedden dat er hier binnen nu en 2-3 maanden ook weer een paar opmerkingen over de Wedrenners gemaakt worden om maar eens een klassiek voorbeeld te noemen?
Het is wat AMCF zegt: bergop is er geen enkele reden om elkaar niet het snot voor de ogen te rijden, maar daarna is het klaar.
En het zijn niet alleen de elastiekhangers die voor die gevaarlijke situaties zorgen; de sterke mannen voorin doen het net zo goed fout door niet op tijd te anticiperen met de gedachte aan de groep die in hun wiel hangt.
"Mooi" voorbeeld LBL 2009; vooraf een hoop gedoe en tot op het laatste moment geen zekerheid of Le Champion de vergunningen zou krijgen. Gelukkig toch voor elkaar gekregen en we konden starten. Grote borden bij de start met de vraag of er alsjeblieft netjes gereden kon worden ivm de volgende edities. Wat zagen wij: door rood licht, klieren bij wegwerkzaamheden, de bekende dingen. Triest, heeeeeel triest.
Less is bore

yoda
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 18 aug 2009 13:23

yoda 06 apr 2012 08:23

Klinkt ook als een te kort aan geduld.. Jammer is dat
Do or Do not.. There is no try

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 06 apr 2012 08:39

Is het een idee om een centraal klaagtopic te maken over gedrag van deelnemers toertochten? A la het 'vandaag gezien korte broek' topic, zeg maar: 'vandaag gezien, asociaal gedrag'. Dan kunnen alle naysayers over drukke toertochten daar hun ei kwijt. Vind het namelijk jamnmer dat er een negatieve zo'n negatieve vibe heerst in een topic over zo'n mooie tocht, en ook in discussies over andere toertochten.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 06 apr 2012 09:06

Dat krijg je er noooooit doorheen. Moraalfundamentalisten met een narcistische inborst willen het podium het liefst zo groot mogelijk...forumbreed dus. ;)

gugi100
Forum-lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 28 nov 2008 11:14

gugi100 06 apr 2012 09:53

Ik zou bijna overwegen komende zaterdag ook te gaan. Niet om te fietsen maar lekker met een klapstoeltje bij de Italiaanse weg gaan zitten. En eens met eigen ogen kijken wat er aan real life soap voorbijtrekt.

Gr GJ
Redelijk snel fietsen is best grappig.

Plaats reactie