Alles over vakanties op én met de fiets

Quebrantahuesos, sabado 23 junio 2012

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 25 jun 2012 09:47

bottecchia schreef: Afbeelding
Oh?
"Try not. Do or do not......there is no try"

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 25 jun 2012 09:57

Mooi avontuur weer maar de foto's hebben wel een hoog Beigua gehalte :mrgreen:

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 25 jun 2012 11:53

Lekkere foto's Ingmar! Hoor de verhalen wel als je terug bent.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 25 jun 2012 23:01

Na het Tourmalet avontuur was het op vrijdag tijd voor een tweede rit. 's Morgens bleek de bewolking nog niet helemaal verdwenen maar ik heb toch vastgehouden aan mijn oorspronkelijke plan om de beklimming naar Gavarnie en Cirque de Troumouse te doen. Allebei moesten prachtige natuur opleveren. Dan hoop je natuurlijk op mooi weer maar ik ben er nu eenmaal niet ieder weekend dus ik wilde m'n kans niet laten liggen. Wel een uurtje later vertrokken om de zon even de kans te geven.

Van Martin had ik begrepen dat Gavarnie de minste van de twee is dus besloot ik daarmee te beginnen in de hoop dat de zon in de loop van de dag alsnog zou doorbreken. Vanuit Luz Saint Sauveur begon ik daarom aan de klim richting Gavarnie. De eerste 10 kilometer van de klim zijn niet al te lastig want voor deze toerist prima op het buitenblad te doen. Na Gedre gaat het dan iets steviger omhoog zonder lastig te worden. Eigenlijk kom je vrij probleemloos in Gavarnie aan maar dan moet het echte werk nog beginnen, het tweede deel naar de doodlopende Col de Tentes. Bij het uitrijden van Gavarnie zat ik nog onder de laag bewolking:

Afbeelding

En daar moest ik dus even doorheen.

Afbeelding

De wind stond erg ongunstig waardoor het in combinatie met het toegenomen percentage nog aardig doorwerken was maar de beloning was indrukwekkend. Eenmaal door de wolken maakte de zon er een indrukwekkende omgeving van. In de laatste meters nog even wat steenslag ontwijken en een prachtig uitzicht als beloning.

Afbeelding

Afbeelding

Boven even genoten van de omgeving en vervolgens weer omgekeerd om af te dalen terug door de wolken naar de auto.

Afbeelding

Daar aangekomen de bidons gevuld en een broodje gegeten om te beginnen aan deel twee van het menu: Cirque de Troumouse. De zon was er geheel volgens plan inmiddels helemaal doorheen gekomen en het was gelijk erg warm. Best even omschakelen na de omstandigheden op de Tourmalet dus het klimmen ging bepaald niet soepel. De omgeving is echter zo indrukwekkend mooi dat je geen tijd hebt om je daar druk over te maken. Net als Gavarnie is de klim naar Cirque de Troumouse een doodlopende weg en je moet hier met de auto of motor bovendien ook tol betalen. Het is dan ook heerlijk rustig en je hebt alle tijd om te genieten van de natuur om je heen. Marmotten, vogels, uitzichten en het indrukwekkende massief. Het is echt één van de mooiste plekken waar ik ooit heb gefietst.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Boven even uitgerust en de omgeving om me in laten werken en toen was het de hoogste tijd om terug af te dalen want ik moest die middag nog naar Spanje om m'n startnummer te halen. De rit was goed voor 92km met zo'n 2700hm. Echt een aanrader als je daar eens in de buurt bent en zeker ook in deze volgorde rijden!

Afbeelding

Afbeelding

Fiets in de auto gegooid en als de sodemieter naar Spanje! 20:00uur startnummer ophalen, 20:30uur bij het hotel en om 21:30uur aan tafel voor een lekker diner in Jaca. Leuk plaatsje trouwens!

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 25 jun 2012 23:08

Toch weer veel Nederlanders op de startlijst zie ik :?

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 25 jun 2012 23:09

Mooi avontuur weer tot dusver, gaaf!
"Try not. Do or do not......there is no try"

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 25 jun 2012 23:10

bianchisl3 schreef:Toch weer veel Nederlanders op de startlijst zie ik :?
Klopt! Heerlijk...:-)

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 26 jun 2012 01:05

bianchisl3 schreef:Toch weer veel Nederlanders op de startlijst zie ik :?
De halve familie van Perico doet ook mee zo te zien.... :D
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 26 jun 2012 07:34

bianchisl3 schreef:Toch weer veel Nederlanders op de startlijst zie ik :?
Tja, en als ze er dan zijn dan kom je ze niet tegen.....

Ik weet niet precies hoe laat en waar in het startvak je bent vertrokken maar onze eindtijd verschilt nog geen vijf minuten :) Ook wij hebben alle avonden in Jaca gegeten, was al snel duidelijk dat dit een leukere plaats is dan Sabinanigo.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 26 jun 2012 08:39

Haha, ik zie het. Dat is wel heel sterk zeg. Ik stond behoorlijk achterin want ik heb nooit zo'n behoefte om vroeg aan te sluiten. Ik heb wel foto's vanuit het startvak die ik zal plaatsen. Zal denk ik pas woensdag worden want vanavond staat Pearl Jam op het programma!

De eerste avond in Jaca ben ik aangesloten bij wat Spanjaarden uit het hotel en de 2e heb ik heerlijk op een rustig pleintje gezeten waar ik toevallig langs kwam. Beetje aan de rand van het centrum zonder de drukte rondom het voetballen.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 26 jun 2012 20:33

Mooi plaatjes Ingmar. Ingmar en Joseba proficiat met jullie prestatie.

Staat nog op de to do lijst de Pyreneeen. Mss volgens jaar http://www.lapyreneenne.a3w.fr" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 26 jun 2012 20:53

Als vanouds, Bottecchia. Wederom sfeervolle plaatjes en lekker leesvoer!

Plaats reactie