Alles over vakanties op én met de fiets

SKITS Monstertijdrit 2012

vincentvis
Forum-lid
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 sep 2007 21:57

vincentvis 19 sep 2012 20:28

Balen van blessure en dat je niet mee kunt doen. Nu maar volle bak knallen op korte tijdrit en dan volgend jaar weer de MTR rijden.

Thanks, ben benieuwd. Ik heb dit jaar niet verder gereden op de racefiets dan 100km;-) Met name veel kort en intensief werk. Zou mooi zijn als ik de tijd van 2010 minimaal kan evenaren. Als het weer mee zit, wie weet.

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 21 sep 2012 14:50

Gisteren verstuurd, hopelijk levert het wat op:
Beste renner,
Volgende week zondag is het zo ver: de 26e Monstertijdrit. Om alle deelnemers een goed evenement te bieden hebben wij echter nog een aantal vrijwilligers nodig. Vrijwilligers, die wij, ondanks hard zoeken, tot zover niet gevonden hebben.

Vactures
- Drie mensen ter versterking van de revitaillering (vanaf 11:15)
- Twee/drie mensen ter versterking inschrijving/verkeerregelen (topdrukte 10:45)
- Een starter (laatste renner voor 14:00)
Uit ervaring weten wij dat er veel renners mensen meenemen. Wij hopen dat deze mensen bereid zijn om zich bij ons te melden. Zonder deze mensen namelijk, wordt het zeer lastig om e.a. volgende week in goede banen te leiden.
Mvg,
Tim, Theo, Vincent & Corniel

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 24 sep 2012 13:34

We zitten bommetje vol! Dat wordt een drukke boel a.s. zondag. :)

vincentvis
Forum-lid
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 sep 2007 21:57

vincentvis 24 sep 2012 14:14

Gezellig!!

Afgelopen zaterdag 2 rondes gereden. Parcours lag er goed bij! Viel wel erg tegen; heel veel wind en ongunstig ook nog. Ging goed kapot. Voor het moraal niet goed, maar beter afgelopen zaterdag dan komende zondag.

Succes allemaal en tot dan!!

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 26 sep 2012 22:11

De briefing:
Beste renner,

A.s. zondag is het zover: de zesentwintigste Monstertijdrit! Hierbij ontvang je (de link naar) de briefing, en de startlijst.

Briefing
De briefing is te downloaden via tijdrijden.nl/files/2012-09-30_mtr_briefing.pdf. Lees deze uitvoerig door. Dit voorkomt een hoop ellende en stress bij.

Startlijst
De startlijst is definitief. Deze is te vinden op monstertijdrit.nl. Eventuele afmeldingen worden weggestreept. Hierdoor kan je tijd nog enigszins veranderen.

Afmelden
Mocht je onverhoopt toch nog af willen melden doe dit dan per e-mail: mtr@tijdrijden.nl. Op de dag zelf doe je dit door Vincent te bellen.


Weer
Volgens het KNMI hebben we het getroffen. De verwachting is 0 milimeter regen, 3 Bft (ZW), en temperaturen die liggen tussen 8 en de 16 graden. Het wordt zelfs een beetje zonnig. Bron: [url=http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_ve ... n/>knmi.nl[/url].

Mvg,

Tim, Theo, Vincent & Corniel

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 30 sep 2012 20:22

Zo het zit weer op. De stande en een kort verslag: http://www.tijdrijden.nl/monstertijdrit/?page=2012" onclick="window.open(this.href);return false;

vincentvis
Forum-lid
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 sep 2007 21:57

vincentvis 01 okt 2012 08:13

Het was weer een prachtige dag! Zonnetje scheen, maar wat een wind. Heerlijke op het eerste lange stuk, dat wel;-)

Eerste 2 1/2 ronde ging goed, daarna schoot de kramp er in. Daardoor helaas 0,8 km/u onder pr uit 2010 (37,9 km/u). Dit jaar heb ik op de racefiets niet boven de 100 km gereden en dat brak de laatste halve ronde op. Wat was dat afzien zeg. Na afloop kon ik niet eens uitfietsen; overal pijn toen ik terug schakelde. Maar het geeft wel weer een enorme voldoening als je dan de finish passeert. En prachtig om te zien hoe een ieder zijn eigen strijd voert. Volgend jaar beter voorbereiden en dan maar inzetten op een PR. In april straks maar één rondje; HEERLIJK;-)

Corniel en alle andere vrijwilligers, bedankt weer voor een TOP organisatie en prachtige dag!!

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 01 okt 2012 21:43

Na vele jaren afwezigheid (meestal door vakanties) heb ik gisteren eindelijk m'n debuut gemaakt bij dit geweldige evenement.
Want wat kan het toch leuk zijn om weer eens tegen je eigen grenzen aan te lopen.
Hoewel dat lopen vandaag ietsje minder was.
Want volgens m'n collega's liep ik als een oud mannetje, en vandaag hadden ze inderdaad een dankbaar slachtoffer.
Ook merkte ze schamper op of sporten echt wel gezond is, daar plaats ik nu ook m'n vraagtekens bij . . .
Onvoorstelbaar, wat een spierpijn in m'n bovenbenen heb ik vandaag zeg, ik kan me niet herinneren ooit zoveel (vrijwillige) spierpijn gehad te hebben.
Maar gezien het resultaat vind het ik uiteindelijk geen probleem.
Net wat appartuur uitgelezen en data zitten bestuderen over de ruim 122km happening:
eindtijd 3u 13min 5sec
gemiddelde hartslag 179
gemiddeld vermogen 265W
gemiddelde snelheid 38 km/h
gemiddelde trapfrequentie 98 rpm
Na afloop een rustmomentje gepakt en daarna nog wat plaatjes proberen te schieten, dat viel zowaar niet mee met een afgebeult lijf, toch heeft Corniel er enkele online gezet:
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 50812e35fe

Compliment aan de organisatie, het was top geregeld; tijdwaarneming, startprocedure, ravitailering etc
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 01 okt 2012 23:16

Het monster heeft mij deze keer lekker laten fietsen, maar wel flink pijn gedaan (dat voel ik nog). Heb gisteren een prima dagje gehad, de organisatie was top en mijn eigen prestatie was ruim boven verwachting. Had uiteindelijk 3.07.21 wat neer komt op een gemiddelde van 39.25 km\h. Een verbetering van 13 minuten ten opzichte van mijn vorige deelname in 2010.

@arjan916, ik had ook precies een gemiddelde hartslag van 179 (Hifive!)

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 02 okt 2012 18:13

@mister_arby, welk startnummer had jij?
dan kan ik in m'n foto's voor je zoeken
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 28 sep 2014 15:37

Oei!! Wielrenner gewond na botsing met personenbusje

Dat is de kruising op weg naar de finish. Vreemd aangezien daar verkeersregelaars stonden.

Ik kom er net zelf vandaan met de 29er. Even een rondje gereden over het parcours. Moet wel een mooi mikpunt zijn geweest voor velen (knalgeel shirt aan) en een makkelijke prooi rijdend met 28km/uur.

Prima weer voor de tijdrit. Voor polder begrippen er weinig wind. Er zal wel een snelle winnaar uit de bus gekomen zijn.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie