Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Tenerife (Spanje)

Belgje
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 nov 2014 18:41

Belgje 10 aug 2016 20:49

Hoi,
Wij hebben net een weekje Tenerife geboekt voor eind november. Nu wil ik daar ook wat gaan fietsen maar z klimmen op Teide is echt te hoog gegrepen voor mij. Ik heb vorig jaar op Lanzarote gefietst, dat ging vlot maar ik heb nog nooit klimwand gemaakt van km lang.
Zijn er op Tenerife ook routes met kleinere klims of eerder vlak?
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 10 aug 2016 21:35

Tenerife is eigenlijk een kegel (vulkaan) die boven de zeespiegel uitsteekt. Als je langs de kust blijft fiets je dus relatief vlak. Je kunt de Teide van alle kanten op en kunt naar behoefte omdraaien. Een prachtige relatief onbekende klim is die naar Mirador Pico des Inglés (in het noorden). Hij is pittig maar veel lichter dan de Teide. Fiets hem wel vanuit San Andres omhoog. Je komt dan door een prachtig berggebied met laurierbos en mooie vergezichten. http://www.altimetrias.net/aspbk/verPuerto.asp?id=154
Leef! Fiets!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 aug 2016 22:22

Dat vlak fietsen gaat aan de zuidkant van het eiland niet echt lukken, paar stukken wel, maar als je rond wilt fietsen zal je toch ook behoorlijk wat omhoog moeten rijden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
imarc
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 08 mar 2006 22:01

Gebruikersavatar imarc 10 aug 2016 23:15

Ik ben vorige week op Tenerife geweest en heb daar gefietst. Bike Point heeft op zijn site tochten staan (http://www.bikepointtenerife.com/nl/fie ... etstochten) welke je (als je dat wilt) onder begeleiding van Club Activo Cycling kunt fietsen. Is mij goed bevallen. Er staan tochten zowel naar de Teide als 'redelijk vlak' langs de kust op. De gps-files zijn ook los te downloaden voor als je ze op eigen gelegenheid wilt fietsen.

Belgje
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 nov 2014 18:41

Belgje 12 aug 2016 12:28

1000 hoogtemeters heb ik ook nog niet gedaan, misschien tijd voor een nieuwe uitdaging :)
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 15 aug 2016 08:59

Belgje schreef: Zijn er op Tenerife ook routes met kleinere klims of eerder vlak?
Hier http://www.everytrail.com/profile.php?user_id=80146 zitten wel paar ritjes.
Retourtje Guimarga je tot max 650 meter hoogte.
Richting Masca tot zo'n 1.000 meter
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 aug 2016 09:23

Maar het rondje bij Masca levert wel veel klimwerk op in de dubbele percentages (10%+), lange klim die minder steil zijn vind ik een stuk minder belastend.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 15 aug 2016 13:04

Bij Masca inderdaad wat steile stukken, maar je kan wat lager blijven zoals Playa San Juan, Puerto de Santiago en dan iets landinwaarts tot Tamaimo of Chio.
Maar vlak? Blijft niet veel meer over dan de start en landingsbaan..........
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Sebastiaan86
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 feb 2016 16:10

Sebastiaan86 18 aug 2016 08:15

Ik ga de eerste week van oktober naar Tenerife. Vakantie in Playa de las Americas, maar zeker ook een fiets huren. Ik zag bij bike point dat de standaard fietsen aksium wielen hebben. Is het het waard (kwaliteit wegen, gewicht op de klim) om duurdere wielen (ksyrium) te reserveren?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 aug 2016 08:22

Als je over klim in plaats van 2 uur, het graag in 1 uur 59 en 30 seconde wilt doen dan is het wel de moeite om de lichtere wielen te nemen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Sebastiaan86
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 feb 2016 16:10

Sebastiaan86 18 aug 2016 09:59

amclassic-fan schreef:Als je over klim in plaats van 2 uur, het graag in 1 uur 59 en 30 seconde wilt doen dan is het wel de moeite om de lichtere wielen te nemen.
Mwah, dat is het me niet waard :D

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 18 aug 2016 12:36

Tijdsverschil weet ik niet, maar lees in je vraag ook iets over kwaliteit wegen. Op de meeste plaatsen zijn de wegen van goede tot zeer goede kwaliteit en zeker niet minder dan een gemiddeld fietspad in NL.
Natuurlijk blijft er zo hier en daar wat "Belgisch" asfalt over, maar geen hoofdmoot op TF.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Plaats reactie