Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Tenerife (Spanje)

Sebastiaan86
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 feb 2016 16:10

Sebastiaan86 20 aug 2016 11:32

fredmtb-sport schreef:Tijdsverschil weet ik niet, maar lees in je vraag ook iets over kwaliteit wegen. Op de meeste plaatsen zijn de wegen van goede tot zeer goede kwaliteit en zeker niet minder dan een gemiddeld fietspad in NL.
Natuurlijk blijft er zo hier en daar wat "Belgisch" asfalt over, maar geen hoofdmoot op TF.
Dat klinkt goed. Ik heb een aantal jaren geleden op Gran Canaria gefietst. Ik kan me herinneren dat de wegen daar ook (erg) goed waren. Beetje vergelijkbaar met Tenerife dan denk ik?

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 24 aug 2016 17:07

Beide inderdaad vergelijkbaar en aflopen voorjaar bijvoorbeeld blij verrast dat gedeelte bij Masca volledig nieuw asfalt gekregen had. Voorheen was dat "Belgisch asfalt", maar nu zo strak als je maar wensen kan.
Maar blijven altijd mindere stukken over, maar waar niet?
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Belgje
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 nov 2014 18:41

Belgje 24 nov 2016 20:09

Wij zijn intussen 2 dagen in Tenerife. Jullie mogen mij een sissie vinden maar ik zie het niet zitten om hier te fietsen. De stijlen klims kan ik niet aan en van die stijlen afdalingen krijg ik schrik. Vandaag hebben we met de auto de rit van buenavista naar Masca en naar Los Gigantes gemaakt. Het stuk van Masca naar boven vond ik al eng genoeg met de auto....Elk zijn goesting, nietwaar.
Lanzarote past veel beter bij mijn niveau ;-)
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK

toontje68
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:55

toontje68 24 nov 2016 21:15

Ieder zijn ding natuurlijk, maar ben er al 2x wisten fietsen en je kunt ook de minder steile klimmen opzoeken hoor.. Keuze zat volgens mij. Tja, Masca is geen kattenpis! Veel haarspeldbochten en flink steil. Wel super uitzichten. Via Bikepoint zijn genoeg routes te rijden die goed te doen zijn. Volgend jaar Aug weer de fiets mee iig. Super!
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

i-mac

i-mac 24 nov 2016 21:39

Ik ga ook zeker nog eens terug naar Tenerife, en zal me dan veel beter voorbereiden. Nu nam ik vanuit Los Christianos een veel te drukke weg naar Viaflor, wat de pret wat weg nam. Volgens Bikepoint was ik beter langs de andere zijde naar boven gereden. Minder steil en ook minder druk.

toontje68
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:55

toontje68 27 nov 2016 16:33

Je kunt op verschillende manieren naar Villaflor ja. Die steilere kant is druk en ook het asfalt is op hoop plekken niet best. De minder steile kant rijd stuk beter..
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 29 mar 2017 19:59

Maar weer even onder het stof vandaan halen, want afgelopen maandag weer terug gekomen na 10 dagen Tenerife.
Vertrokken op vrijdag 17 maart en terug op 27 maart.
Op 1 dag na verder elke dag wel gefietst daar. Bij elkaar 1.011 km / 20.775 hm in pakweg 44:00u (idd geen poldergemiddeldes).
Qua weer net ietsjes minder dan andere jaren. Niet dat het echt slecht was (5 km regen), maar vaak wat meer bewolking bovenin, redelijk wat wind en frisjes. Los daarvan wel heerlijk fietsweer en omgeving is en blijft super.
Blijf er bij dat Gran Canaria voor het fietsen iets meer biedt, maar voor vakantiegevoel biedt Tenerife toch net iets meer (allemaal wat netter dan GC).

Topper is en blijft de Teide met zijn 2.350 meter hoogte tot waar je kan fietsen (maar wel vanaf 0 meter hoogte). Deze 2 maal gedaan vanaf verschillende kant.

Verder de hoek bij Santiago del Teide de moeite waard, rondje om Masca heen niet gedaan vanwege harde wind icm 60 mm velgen,.

Retourtje Playa naar Güimar (kleine 150 km / 2.300 hm) ook lekker om te rijden, want dat nog enigszins "vlak" met maximale hoogte van 650 meter.

TF-583 (pakweg 800 hm) lekkere klim om te doen en erg rustig qua verkeer

Paar plaatjes:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Linkje naar mapje met GPX bestanden. https://fredvanzetten.stackstorage.com/ ... Eccnrnzr4N

Linkje naar meer foto's via Google foto's https://t.co/k6flvGZKwD
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Flydriver
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2014 14:06

Flydriver 22 okt 2017 15:46

Ben van plan met last-minute naar Tenerife te gaan. Fietsen zie ik al staan op bikepoint, maar weet iemand toevallig of je er ook schoenen/ helm bij huur? Of moet je dat zelf meenemen?

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 22 okt 2017 15:49

Neem die maar zelf mee. Je zal maar beleven dat jouw maat schoen er niet is. Los van een ranzige helm met 20 liter zweet.....
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Wasje1
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 okt 2012 16:56

Wasje1 22 okt 2017 20:05

Ik vertrek nu vrijdag ook naar Tenerife (Costa Adeje). Ik heb de gpx bestanden van fredmtb-sport juist gedownload. Welke zijn de ritten die ik zeker niet mag missen. Op mijn trainingsschema staan er 4 ritten gepland (2x 3 uren, 1x 4 uren en 1x 6 uren). Die rit van 6 uren zal ongeveer 150km zijn met liefst +2000 hoogtemeters. Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 22 okt 2017 20:18

Hoop dat je wat hebt aan de GPX'en, maar verdwalen amper mogelijk. Niet zoveel wegen als in NL.
Vanuit Adeje zou je een 4 uurs rit richting Masco kunnen doen. De 6 uurs zou ik via Vilaflor (TF-51) ri Teide gaan en kan je afdalen via de TF-38 (nu nieuw asfalt) en terug langs de kustweg (wel druk).
Enjoy en kom maar op met de foto's en ervaringen.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

mugman
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 29 jun 2011 08:12

mugman 25 okt 2017 10:14

Ben net terug en kan bekennen dat het asfalt allemaal goed te doen is.
Variatie tov GC vind ik minder, maar ach altijd hetzelfde is ook niet leuk.

Routes om te fietsen zijn al vaak genoemd.
Ga ervanuit dat je standplaats Playa de las A. is.
- El Teide via Arona - Vilaflor
- Vilaflor via La Camella en dan de TF563 (Lekker rustig)
- Masca Via Tamaimo - Santiago del Teide - Benuenavista - Garachico en via El Tanque - Erjos terug omhoog

Omdat we ook een auto hadden gehuurd zijn we richting het noorden gereden.
Hier is een fantastische klim, de TF12 El Bailadero!!!! :winkthumb:
Ben iets buiten Santa Cruz de Tenerife begonnen. Bij San Andres de TF12 omhoog.
Andere kant afdalen naar Benjio en inderdaad, dezelfde weg terug en de TF12 volgen naar Mirador Cruz del Carmen.

Veel plezier en een hele fijne vakantie.

Plaats reactie