Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Tenerife (Spanje)

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 04 apr 2019 09:03

https://kurviger.de is in principe voor motoren gemaakt, maar ook goed toepasbaar voor de racefiets.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
joenuh
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 07 aug 2011 10:07
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar joenuh 10 nov 2019 08:37

Goedemorgen,

Wij willen eind februari richting Tenerife gaan om te gaan fietsen. Hebben jullie advies qua standplek en verhuur ?

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 10 nov 2019 09:06

Goede ervaring met Bike point Tenerife in El Medano. Ze zitten ook in Las Americas. https://bikepointtenerife.com/
Voor de Teide is El Medano een prima startpunt. Starten bij de haven en 45 km klimmen later sta je op 2400 meter. De klim naar Pico del Ingles (in het noorden) vanuit San Andres over de TF12 is heel fraai.
Ik beschikte over een auto dus fietsstandplaats maakte weinig uit. Advies daarover vind ik lastig. Daar kan Fred je beter bij helpen. :D
Leef! Fiets!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 nov 2019 11:54

Ik zou sowieso aan de zuidkant van het eiland gaan zitten. Voor de rest maakt het niet zoveel uit, meer naar het westen geeft extra mogelijkheden, meer naar het oosten weer andere mogelijkheden. Aanhang met een auto maakt het allemaal een stuk makkelijker als je gevarieerd wilt fietsen, rondjes zijn namelijk al snel 6+ uur.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 10 nov 2019 20:04

Ik zie mijn naam genoemd, maar wat al eerder gememoreerd is: Zuidkant pakken, daar toch het beste weer. Ik heb zelf enkele malen in kou en mist met de auto in die hoek gereden (1x per trip pakken we een cabrio, vandaar).
De zuidkant biedt genoeg variatie voor veel verschillende ritten, want er is meer dan alleen de Teide al moet je die natuurlijk wel pakken. De hoek van Masca is geweldig om te doen.
Zelf gaan wij altijd naar Playa de las Américas, omdat het nooit fietsvakaties zijn maar vakanties en wij ook van wat vertier/gezelligheid/boulevard houden.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 10 nov 2019 20:34

En zit je daar zuidwest, kan je zelfs nog een dagje de snelboot naar gomera pakken. Waar je prima een dagtrip fietsen kunt doen!
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
joenuh
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 07 aug 2011 10:07
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar joenuh 11 nov 2019 21:48

Bedankt voor de tips!!

Gebruikersavatar
joenuh
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 07 aug 2011 10:07
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar joenuh 31 dec 2019 16:53

We gaan van 24 feb tm 28 feb naar los cristianos .. nog tips voor routes? En neem aan dat het ook wel fris kan zijn tijdens t fietsen ?

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 31 dec 2019 17:12

joenuh schreef: 31 dec 2019 16:53 We gaan van 24 feb tm 28 feb naar los cristianos .. nog tips voor routes? En neem aan dat het ook wel fris kan zijn tijdens t fietsen ?
Paar routes 1 pagina terug en anders kijk je op mijn Strava. Gezien het aantal dagen dat je er bent zijn het er meer dan je kan fietsen lijkt me. :mrgreen:
Enne, het kan fris zijn. Als het echt fors bewolkt is, gewoon wat lager blijven en is er weinig aan de hand. Verder plaatselijk grote verschillen. Afgelopen jaar op Playa bewolkt en ik reed in de volle zon bij Masca.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

i-mac

i-mac 05 jan 2020 10:28

Ik vertoef momenteel in het zonnige Tenerife. Ik huur een Bianchi Infinito cv bij Bike Experience. Ik had eigenlijk een Infinito xe gevraagd, maar die was niet beschikbaar voor de eerstvolgende 4 dagen. En dus kreeg ik een upgrade. Mooi meegenomen. Intussen een paar ritjes achter de rug, en dat klimmen kost me toch wat moeite in het begin. Maar toch is het heerlijk om te fietsen bij +20 graden 🌞

Edit : heb de fiets de volle periode gekregen aan de prijs van de fiets die ik wou reserveren. Ik vermoed dat de zware concurrentie met Bike Point daar iets mee heeft te maken. Die verhuren best veel fietsen.

Plaats reactie