Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Tenerife (Spanje)

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 28 mar 2014 11:40

Mooi weggetje om af te dalen, foto 3 :shock:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27548
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 mar 2014 11:54

Lekkere ballenknaller :D

On a serious note: wat een zieke hoeveelheid km's :shock:

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 28 mar 2014 19:14

Was inderdaad een leuk weggetje om af te dalen en wist dat deze dood liep, maar was nieuwsgierig. Omhoog met slalom beweging om niet om te vallen.
Verder meer km's en hm's dan ik vooraf gedacht had en voor mij nog belangrijker was dat het klimmen op hetzelfde niveau zit dan voor mijn zware val in Rhens vorig jaar. Wist nog niet hoe het echte klimmen zou gaan, maar als je net zo snel bent als 2 en 4 jaar terug op diverse (lange) segmenten dan is dat lekker.
Mbt km's: Trainingstechnisch zal het niet kloppen, maar het fiets daar is zo waanzinnig mooi dat het trainingseffect meer bijzaak is.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 28 mar 2014 21:15

Het is je gegund Fred!
Je bent van ver gekomen na je val.
Chapeau!
Afbeelding

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 11 apr 2014 19:53

Afgelopen dagen er even voor gezeten om e.e.a. op "papier" te zetten, in dit geval mijn eigen website.
Verder heb ik de GPS bestandjes op Every Trail voorzien van de bijbehorende foto's.
Stukje op mijn via deze link http://www.mtb-sport.nl/tenerife-2014-weer-top/
Krijg zelf alweer jeuk, maar niet altijd "feest"......
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
SSL
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 okt 2014 14:42

Gebruikersavatar SSL 18 aug 2015 20:44

Ik ga volgende week op vakantie naar tenerife om vooral lekker bij te komen. Ik ga met mijn vriendin. Zij fietst echt pas sinds een kleine maandje en haar grootste afstand is tot nu toe 80km geweest (haarlem --> ijmuiden --> scheveningen) Ze is gezond, normaal van gewicht maar uiteraard niet getrained.

Ik wil graag samen met haar 1 dagje de el teide bedwingen. In zoverre tot de kabellift. De afstand bedraagt 50km en ongeveer 2500 hoogtemeters met een gemiddelde stijgingspercentage van 4,4% is dit voor mij wel te doen, maar ook voor haar?. Onderstaand de betreffende route: http://www.bikemap.net/en/route/3220946 ... ar-de-berg

Of vergis ik mij en is dit enkel weggelegd voor de gevorderde/getrainde klimmer? Ik wil een echte uitdaging voor haar waar ze trots op kan zijn en mogelijk de fietskoorts verder doet oplopen, maar het moet wel haalbaar zijn voor haar.

Is er misschien een wat vriendelijkere route? Is er een site die uitgebreide info heeft?
misschien heb jij hem samen bedwongen met je partner of vrienden die weinig tot geen ervaring hebben. Ging het ze goed af? Alvast bedankt.

Afbeelding
Commute: Cube SL Road Race 2015 Ultegra
Tour: Sensa Aquila SL Custom 2015 U-DI2 / RFC55 / Superlogic

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 18 aug 2015 21:01

Als je vanaf Playa naar de kabelbaan wilt, dan heb je in principe 2 routes. Diegene die jij aangeeft of via Guia de Isora.
Eerlijk gezegd "moet" je voor de eerste gaan. Klim loopt best goed, nergens extreem steil, mooie uitzichten en beter asfalt.
Ik heb de klim vaak zat gedaan (in 2016 ook weer) en elke keer weer een feest, maar zelf met "enige" fietsbagage ook al 3:12 uur onderweg. Voor iemand met minder ervaring zal het best pittig worden, maar onderweg zijn er wel terrasjes. Gewoon de hele dag voor uit trekken en genieten.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 aug 2015 09:43

Het gemiddelde percentage waar je tegen aan het klimmen bent is wel wat meer dan 4,4%, het wordt nogal gedrukt door het stukje afdaling en het vlakke stuk op de hoogvlakte. Wel wat stukken van ff boven de 10%, de eerste stroken zullen wel lukken, maar daar moet ze wel genoeg over hebben, want bijv na Vilaflor komt er ook weer een lastiger stuk.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 19 aug 2015 10:22

In 2008 toen ik, als relatieve nieuwkomer op de racefiets, een weekje met een zeer goed getrainde wielrenner naar Tenerife ben geweest, hebben we het als volgt opgelost: We zaten in een B&B in San Miguel. We hadden een Citroen Berlingo gehuurd waar onze fietsen makkelijk in pasten. We zijn naar Guimar aan de oostkust gereden en hebben vanaf daar via Arafo de beklimming gedaan. Uit mijn hoofd was de klim tot aan de kraterrand 34 km en zeer regelmatig (ongeveer 7%). Ik denk dat ik er zo'n 2,5 uur over gedaan heb. Gezamenlijk afgedaald via Vilaflor en ik geeindigd bij de B&B. Fietsmaatje is teruggefietst naar Guimar om de auto op te halen.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 19 aug 2015 16:21

amclassic-fan schreef:Het gemiddelde percentage waar je tegen aan het klimmen bent is wel wat meer dan 4,4%, het wordt nogal gedrukt door het stukje afdaling en het vlakke stuk op de hoogvlakte. Wel wat stukken van ff boven de 10%, de eerste stroken zullen wel lukken, maar daar moet ze wel genoeg over hebben, want bijv na Vilaflor komt er ook weer een lastiger stuk.
Klopt, onderin nog even vlak. Dan feitelijk tot zo'n 35 km alleen maar bijna 2.200 hm klimmen en daarna ben je min of meer op hoogte. Grootste gedeelte moet je op zo'n 7% gemiddeld rekenen. Maar TEide klim blijft een aanrader.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
SSL
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 okt 2014 14:42

Gebruikersavatar SSL 20 aug 2015 11:48

7% nou dat laat ik maar achterwege... Haha. Ik word met de dag enthousiaster daarentegen vindt mijn vriendin het spannender worden. Ik ben ook nog is een ontzettende lul geweest en het op facebook aangekondigd incl. livetrack, zodat onze sociale kringen op de hoogte zijn haha.

Ik heb van vrienden gehoord dat dhiga sports naast goede fietsen ook tochten organiseert. We zoeken dat daar volledig uit en dan kiezen we misschien wel een betaalde toertocht als dit naar onze wensen mogelijk is.

Er wordt hier gesproken van 2,5 uur over 35 km.. 3.5 uur over 50 km. Ik gok op 6 uur klimmen en 2 uur afdalen haha.
Commute: Cube SL Road Race 2015 Ultegra
Tour: Sensa Aquila SL Custom 2015 U-DI2 / RFC55 / Superlogic

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 20 aug 2015 12:09

Misschien een MTB met trapondersteuning huren voor een dagje. Samen genieten om de berg op te komen, blijft het voor beide leuk.
Enige nadeel is dat zij dan waarschijnlijk in iedere bocht moet wachten ;)
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Plaats reactie