Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Tenerife (Spanje)

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 20 aug 2015 13:30

SSL schreef:7% nou dat laat ik maar achterwege...
Er wordt hier gesproken van 2,5 uur over 35 km.. 3.5 uur over 50 km. Ik gok op 6 uur klimmen en 2 uur afdalen haha.
Tja, als je naar de (voet van de) Teide wilt, moet je nu eenmaal van zeeniveau naar 2300 meter....

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 aug 2015 13:58

SSL schreef:7% nou dat laat ik maar achterwege... Haha. Ik word met de dag enthousiaster daarentegen vindt mijn vriendin het spannender worden. Ik ben ook nog is een ontzettende lul geweest en het op facebook aangekondigd incl. livetrack, zodat onze sociale kringen op de hoogte zijn haha.

Ik heb van vrienden gehoord dat dhiga sports naast goede fietsen ook tochten organiseert. We zoeken dat daar volledig uit en dan kiezen we misschien wel een betaalde toertocht als dit naar onze wensen mogelijk is.

Er wordt hier gesproken van 2,5 uur over 35 km.. 3.5 uur over 50 km. Ik gok op 6 uur klimmen en 2 uur afdalen haha.
Zou je haar in Nederland meenemen voor een tocht van 6-8 uur?

Maar goed het blijft voor ons moeilijk inschatten. Wij hebben geen idee hoe atletisch dat ze gebouwd is, wat voor sportachtergrond ze heeft. Maar enkel op basis van het feit dat ze net een maandje of 2 fietst lijkt het mij wat te hoog gegrepen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 22 aug 2015 14:17

Enthousiast geworden door het woordje Teide, gisteren een nieuw record gevestigd. Namelijk vroegboeken voor de voorjaarsvakantie. Meestal een maand of 2 maanden later, maar had "jeuk" om vast te boeken.
Half maart weer 11 dagen all-inclusive in "Hotel Olé Tenerife Tropical" in Playa de las Americas geboekt. Als alles mee zit vroege vlucht heen, dus 1e dag stukje om te wennen om de eerste echte volle dag de Teide aan te vallen.
In ieder geval weer een doel komende wintermaanden om conditie op peil te houden, moet wel kunnen genieten :lol:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
SSL
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 okt 2014 14:42

Gebruikersavatar SSL 03 sep 2015 02:03

Nou we hebben het gedaan. Vorige week maandag gearriveerd, dinsdagavond fietsen geregeld bij diga sports (scott speedsters, 105 met berg cassette). ISM zadel erop, zadelpen hoogte afgesteld. Helaas zelf de bandjes op moeten pompen, wat ik toch een dikke minpunt vond omdat de fietspomp van diga sports stuk was. Ik had helaas wel een rugtas nodig omdat ik haar zoveel mogelijk wou ontzien.

Ik ben onwijs trots op haar. Wat hebt ze afgezien. De eerste 1500 hoogtemeters gingen vlot. Bij Vilaflor onze eerste grote pauze genomen en een wat grotere maaltijd genuttigd. Nam wel ruim een uur in beslag. Zo rond de 2100 meter kreeg ze het heel zwaar. Op sommige stukken >8% moest ze afstappen en door de lange tijd die het in beslag nam was het ondanks op 2km hoogte behoorlijk warm aan het worden. Ze heeft een aantal momenten gehad dat ze op het punt stond te stoppen en terug te keren. Met nog 16 km te gaan zat zij (en daarmee ik ook) op een dieptepunt. Ik begon me zorgen te maken voor de afdaling waar ook aardig wat inspanning in zit, maar dat liet ik niet opmerken. Dan maar met een duur taxiritje terug naar beneden (al dan niet zelf ook mee). We namen elke half uur een korte pauze en we fietste met nog geen 8 km/u op bepaalde stukken. Wat was dat zwaar. Het was niet mijn tempo en met een rugzak vol en 2 750ml bidons kwam ik mezelf ook meermaals tegen. MAARRRR we hebben het gehaald vooral toen ze eindelijk de top (en kabelbaan)kon zien en we wat makkelijke stukken hadden kwamen we laat in de middag aan. we hebben er verstandig aangedaan niet meer ook de kabelbaan te nemen die ons naar 3500m hoogte zou brengen. (We hebben op de zondag een toerbus gepakt en de kabelbaan genomen en op ons dooie gemak een wandeling gemaakt) De afdalijng verliep vlekkeloos maar traag. Elke 500m daling een pauze, omdat ze last had in haar vingers van het remmen. Uiteindelijk hebben we er totaal 13 uur over gedaan.
De volgende dag heb ik haar uit eten meegenomen en mocht ze al de cocktails drinken die ze maar wou op mijn kosten. a.s vrijdag neem ik haar weer mee uiteten. Dan krijgt ze als aandenken een hangertje met dogtag met daarop de datum, hoogte, afstand en de berg die ze heeft overwonnen.

De rest van de vakantie hebben we vooral op strand gelegen en gedobberd op een waterbedje in de zee.
Voor haar hoeft dit nooit meer haha, maar ze fietst wel 20 september de 150km dam tot dam fietstocht.

Ondanks de voorbereiding heb ik vooral de afdaling onderschat. Ze heeft netjes mijn lijn gevolgd en het beetje verkeer dat er was passeerde ons zeer voorzichtig. Zo tusdsen de 1500-1000 hoogtemeter was het tricky met afdalen vanwege het slechte wegdek. Foto's laten nog even op zich wachten maar ik heb wel een heel schattig moment van haar gefilmd.

https://youtu.be/2R-OlGIZG_0
nb. isostar is de schuldige wat betreft dat laatste stukje van de film
Commute: Cube SL Road Race 2015 Ultegra
Tour: Sensa Aquila SL Custom 2015 U-DI2 / RFC55 / Superlogic

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 03 sep 2015 12:39

Oeps, 13 uur op pad. Dat lukt mij al niet eens meer. :mrgreen:
Maar ik denk toch dat dit "iets" te veel van het goede was om er echt van te genieten. Te onervaren want kramp in handen door remmen zegt wel iets, de afdaling hoef je eigenlijk niet echt veel te remmen.
De quote "Voor haar hoeft dit nooit meer" is veelzeggend.
De 150 km Dam tot Dam moet een makkie zijn tov klim Teide, dus dat scheelt dan weer. :lol:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
SSL
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 okt 2014 14:42

Gebruikersavatar SSL 10 sep 2015 16:08

Je hebt helemaal gelijk haha, maar het is ons gelukt.
Inmiddels is ze wel weer te porren voor een klim mits dat afwisselt met de nodige dalingen of wat plattere stukken. Ik heb nog de .gpx van de vael ouwe 2015 dus die fietsen we binnenkort ter voorbereiding voor dam tot dam.
Commute: Cube SL Road Race 2015 Ultegra
Tour: Sensa Aquila SL Custom 2015 U-DI2 / RFC55 / Superlogic

Jan-Willem B
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2015 20:58

Jan-Willem B 26 okt 2015 20:00

Iemand nog aanraders voor fietsverhuur op Tenerife? Van plan om in december nog een weekje te gaan trainen daar.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 26 okt 2015 20:29

Hoeveel kost het zo om je fiets mee te nemen?

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 26 okt 2015 22:20

Goede fietsen voor een redelijke prijs vind je bij Bikepoint in Las Americas en El Medano. Ik huurde in El Medano wat tevens een perfecte startplaats voor de beklimming van de Teide (LAS CAÑADAS) is. Vanaf zeeniveau (0 meter) fiets je daar naar dik 2300 meter. Een hele uitdaging.
http://www.bikepointtenerife.com/nl/fie ... etsverhuur
Leef! Fiets!

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 27 okt 2015 07:46

tinn schreef:Vanaf zeeniveau (0 meter) fiets je daar naar dik 2300 meter. Een hele uitdaging.
Yep, heerlijke klim !!!!
NoChain schreef:Hoeveel kost het zo om je fiets mee te nemen?
80 euro retourtje met het vliegtuig. Soms ook betalen voor transfer in bus, maar dat is nog nooit gelijk geweest.
Van te voren vanuit reisbureau wordt 15,- euro genoemd maar soms gratis en soms 5,- euro betaald.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 31 mar 2016 20:30

Even paar plaatjes van afgelopen tripje op Tenerife. Mijn EVO in de EVOC mee in het vliegtuig. 11 dagen all inclusive waarbij 9 keer op de fiets met 8 normale fietstochten (min. 70 km en max. 154 km) en 1 (de eerste) die eindigde met aanhouding door politie (oortjes verboden).
Maar toch nog iets meer dan 1.000 km en bijna 20.000 hm gemaakt. Qua fietsen doet Tenerife bijna niets onder voor (het bekendere fietsparadijs) Gran Canaria, want Tenerife biedt meer dan alleen de Teide.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rest op mijn eigen site. http://www.mtb-sport.nl/fotos-tenerife-2016/
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 08 apr 2016 20:36

Mede dankzij "verplichte" rust even wat meer tijd gehad, dus ook maar eea op mijn site gezet inclusief de GPS bestanden op het web gezet. Linkje op mijn site http://www.mtb-sport.nl/tenerife_2016/

Verder toch nog een kleine waarschuwing: Deze jongens hieronder zijn onverbiddelijk als je "stout" bent. In mijn geval oortjes op wat 100,- euro kost.
Afbeelding

Heb je geen geld bij je, dan wordt je fiets in beslag genomen. Iphone en Oakley als onderpand werd niet geaccepteerd. Uiteindelijk opgelost door vrouwlief met geld met taxi te laten opdraven.
Daarna toch met iets meer geld en creditcard en zonder oortjes op stap. :lol:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Plaats reactie