Alles over vakanties op én met de fiets

La Palma

walters
Forum-lid
Berichten: 943
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 25 nov 2010 18:26

Begin bijna medelijden met je te krijgen Zipp, al dat reizen.....

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37355
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 nov 2010 18:30

[quote="body"]Mallorca, daar heb je Fred Rompelberg zitten.[/quote]

Buiten het weer (nooit echt weer-zeker in winter en vroege voorjaar, pas in maart redelijke zekerheid) is een verwijzing naar Fred286 (zoals ie zichzelf ook wel noemt) vooral een afschrikfactor ;-)
Less is bore

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 25 nov 2010 18:34

[quote="Daniel1975"][quote="body"]Mallorca, daar heb je Fred Rompelberg zitten.[/quote]

Buiten het weer (nooit echt weer-zeker in winter en vroege voorjaar, pas in maart redelijke zekerheid) is een verwijzing naar Fred286 (zoals ie zichzelf ook wel noemt) vooral een afschrikfactor ;-)[/quote]

Je hoeft niets met FR te maken te krijgen. Afgelopen jaar 1 x gezien bij toeval in de fietskelder van ons hotel maar verder nergens tegengekomen. Dus daar hoef je het niet om te laten.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37355
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 nov 2010 18:38

Let op de ;-) , ik doelde puur op het feit dat Fredje niet echt als pluspunt genoemd kan worden...
(en ja, ik weet dat er veel mensen naar tevredenheid zijn geweest, maar het is en blijft een aparte snoeshaan)
Less is bore

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 25 nov 2010 18:43

[quote="Daniel1975"]Let op de ;-) , ik doelde puur op het feit dat Fredje niet echt als pluspunt genoemd kan worden...
(en ja, ik weet dat er veel mensen naar tevredenheid zijn geweest, maar het is en blijft een aparte snoeshaan)[/quote]

Ach hij was wel vriendelijk toen ik em sprak. Zijn vrouw was wat minder vriendelijk af en toe. Zeker toen bleek dat we niet met Fred op de foto waren geweest. Toen ik dat merkte zei ik: als Fred het leuk vind mag ie best nog even met mij op de foto:D

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37355
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 nov 2010 18:53

Lol, dat gedrag bedoel ik dus ;-)
Less is bore

keijertje
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 jul 2010 03:33

keijertje 26 nov 2010 15:29

Wie weet vindt Cancellara287 het interessant om ooit een poging te wagen ? Zou zelf ook wel willen, maar kom denk ik zo'n kleine 240 km snelheid te kort ;)
Tja, besmet met het Mont Ventoux Virus....... is daar echt (g)een medicijn voor ?

http://montventouxvirus.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 18 okt 2014 19:42

De afgelopen week op La Palma vakantie gevierd. We verbleven in een huis tussen Puerto Naos en Todoque. Aan de westkant van het eiland dus. Daar schijnt over het algemeen de zon vooral pal aan de kust. De oostkant van het eiland heeft meer last van de wolken. Een fiets gehuurd bij http://www.bike-station.de in Puerto Naos. Een gedateerde maar goed functionerende Scott met shimano 105 triple.
Fietsen kan je daar prima. Echt druk was het niet behalve op de weg richting de tunnel(s). Deze tunnel(s) zijn de verkeersader om van oost naar west te gaan of omgekeerd.
Er is echter geen meter vlak. Klimmen moet je dus wel liggen. Wat vooral opvalt is de onregelmatigheid van de meeste beklimmingen. Het straatje naar ons huis bijvoorbeeld (Camino la Majada) gaat als een soort trap omhoog (steil / minder steil) en kent een stuk van 25%. Het is uiteindelijk 800 meter lang en 100 hoogtemeters.
Ik fietste naar
* La Cumbrecita (1300 m): STRAVA
* Roque de los Muchachos (2426 m): STRAVA De klim heeft 2100 hoogtemeters in 28 km! In bijv. de Alpen en Pyreneeën vind je beklimmingen met dit aantal hoogtemeters (volgens mij) niet.
Verder een paar prachtige wandelingen gemaakt. La Palma is een aanrader!

Oh ja en het wegdek is er over het algemeen erg goed!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Leef! Fiets!

dosenboden
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 mar 2005 14:04
Locatie: Tazacorte, La Palma
Contact

dosenboden 02 jun 2016 08:28

Woon inmiddels bijna 2 jaar op dit pareltje.... en fiets bijna iedere dag (race en/of MTB).... het fietsen heeft hier in de afgelopen paar jaar een enorme vlucht gemaakt... waar hier eerder alleen een handje vol wieler toeristen rondfietsten op zelfmeegenomen fietsen of gehuurde mountainbikes bij 1 vand die paar (duitse) bikestations die vooral downhill trips aanboden (shuttle de berg op, fietsen van de aanhanger en weer naar beneden), zie je nu overal fietsen...

Overal schieten de fietsenwinkels als paddestoelen uit de grond, zie je peletonnetjes locals langskomen in eigen wieler kleding, zijn er triatlon en MTB clubs (bv Bayana) en worden er steeds meer wedstrijden georganiseerd. Dat laatste nog wel op MTB en 'enduro' of downhill gebied, maar La Palma heeft het fietsen ontdekt! Wat ze hier op de racefiets wèl veel organiseren, zijn zogenaamde 'subidas'.... klimtijdritjes van 5 à 10 kilometer.... en ook voor de multisporters zijn er triatlons en duathlons (waarvan de laatste meer een XC stijl van trailrunnen en mountainbiken).

En het verkeer? De Palmero is van nature een zeer relaxt persoon en houdt erg veel rekening met fietsers... Als er al ingehaald wordt, dan met een grote boog om de fietser heen en alleen als het echt kan. Enige auto die soms 'iets te strak' om mij heen scheurt heeft vaak een verhuur sticker achterop de auto (weer zo'n tourist) ;-)

Anyway: La Palma is een behoorlijk 'all year round' weer zeker plekje in Europa met in de winter toch 4 uur zonlicht per dag (!!) meer dan ik gewend was op de Veluwe.... Vooral de westkant van het eiland (en daar woon ik - Tazacorte) heeft het goed! Een buitensport paradijsje dus.... (zonder massa toerisme)

Ik zou zeggen: kom en proef

Inderdaad, er is niet heel veel vlak, maar er valt genoeg 'redelijk' vlak te fietsen.... En die klimmetjes? Die wennen
*deleted*

(maar ik woon wèl op la Palma!)

superb11
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46

superb11 02 jun 2016 08:51

Klinkt goed! We zijn een aantal jaren gelden een keer op La Palma geweest tussen kerst en nieuwjaar. Inderdaad een prachtig en afwisslend eiland met veel natuurschoon. Toen waren en nog weinig tot geen fietsers te bekennen en zat op de heenweg het hele vliegtuig vol met mensen met wandelschoenen aan. Goed om te lezen dat he fietsen nu een grote vlucht heeft genomen. Een goed excuus om nog eens terug te gaan!

marcmarc
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 11 okt 2007 14:20

marcmarc 25 apr 2020 09:04

Een mooi verhaal op de site van Cyclokalender
https://www.cyclokalender.nl/nieuws-art ... hachos/985

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 08 jun 2020 22:00

15 jaar geleden toen ik nog aan het begin van mijn fietsloopbaan stond was het mijn eerste echte berg. Van zee lvl naar skyhigh. 28 km omhoog ! Deze berg staat ook in de top van zwaarste klimmen van Spanje. Beneden regen, toen mist en finish in de zon. Wat prachtig daar boven.
Ook erg mooi wandelen tussen de oude vulkanen. Vond het een prachtig eiland met weinig toeristen.

Plaats reactie