standplaats: calpe (costa blanca)

Alles over toertochten, evenementen en vakanties
Enzzo
Forum-lid

Gebruikersavatar Enzzo 07 jan 2020 11:47

Wat zou er dan onbetrouwbaar aan moeten zijn?! Spanje is een goedkoop en vriendelijk land. En service is heel belangrijk. Gewoon boeken dus.

JDW
Forum-lid

JDW 07 jan 2020 14:38

Joseba schreef:
07 jan 2020 09:20
Auto huren? Heb zelf zojuist voor zes dagen een Renault Megane gehuurd voor €67. Waarom zou de schuttle niet betrouwbaar zijn?
In Calpe? Welke verhuurfirma?

Joseba
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Joseba 07 jan 2020 14:51

Nee op luchthaven Alicante. In dit geval via Booking.com bij FireFly.
Het is soms wat zoeken naar een goede deal. Vorig jaar via EasyTerra geboekt, heb ik goede ervaringen mee. Die waren dit jaar plots veel duurder, toen maar eens via Booking gezocht. Je kan ook via je airline kijken wat het aanbod is. Ik hanteer als criteria dat ik vol-vol fuel policy heb, onbeperkte km's en afhalen wegbrengen op de terminal (geen shuttle locaties).

SSSander
Forum-lid

SSSander 07 jan 2020 16:40

Dit heb ik verleden jaar in Mallorca gedaan via de firma OKrentacar maar geen goede ervaring aan overgehouden. Bij binnenbrengen de auto op 50 meter van de locatie volgetankt, maar achteraf werd wel 30 euro minder van mijn waarborg teruggestort. Voor 30 euro kan je in Spanje een Fiat 500 volledig voltanken, dus hier ben ik echt wel afgezet. En vanaf het thuisfront kan je niet veel meer doen dan via mail je beklag doen.
Nu betaalde ik voor een week huur met premium verzekering wel slechts 50 euro via de site cardelmar, maar dan gaat het me meer over hun handelspraktijken...

Dit wil ik dus vermijden en vandaar mijn vraag of anderen misschien al goede ervaringen hadden met bepaalde shuttlebedrijven.

amclassic-fan
Moderator

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 jan 2020 18:29

Auto's huren in Spanje voor bizarre prijzen bij kleine aanbieders geeft vaak gedoe en ellende. Als je geen gezeur wit dan zou ik gewoon bij EuropeCar huren.

Met een goedkope shuttle is het lang rond rijden als het tegen zit.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Joseba
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Joseba 07 jan 2020 19:05

Als je via EasyTerra of Booking een auto zoekt kan je gewoon aangeven welke verhuurders je wel/niet wil meenemen in de selectie. En ja, je moet wel even opletten. Grootste deel van de huurprijs is vaak een enorme verzekering voor schade of afkoop van eigen risico. Vind ik niet nodig. Ik rijd van de luchthaven naar Calpe en terug en doe er een paar boodschappen mee. Wel even de auto rondom filmen en fotograferen als je m ophaalt natuurlijk om evt. discussie over schades te kunnen slechten. Tot nu toe overigens nog niet voorgekomen. Wel een keer een kleine schade geconstateerd die niet op het formulier stond, bij het ophalen al aangepast.

Henkie284
Forum-lid

Henkie284 07 jan 2020 19:44

Je kunt ook met het normale openbaar vervoer gaan. Trein met een vrij lange overstap in Benidorm. Het treinstation van Calpe is een beetje buitenaf. Het busstation is wel in de stad. Ik ben terug met een bus gegaan die maar een paar tussenstops had. Volgens mij alleen in Benidorm en de stad Alicante. Dat was een jaar of 3 of 4 geleden. Ik weet niet of het nog zo is. Prijs weet ik niet meer, maar die zal toch niet meer kloppen. Het was in ieder geval niet duur.

Plaats reactie