Alles over vakanties op én met de fiets

standplaats: calpe (costa blanca)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 feb 2013 15:54

Met pak 'm beet 15 man is 't aanzienlijk goedkoper om een busje uit Nederland te laten rijden met 2 vrijwilligers. Dan hebben we tenminste onze eigen fietsen, reserve wielen en alle bagage ter plaatsen. Met een kleinere groep is huren of alles mee slepen in 't vliegtuig een betere optie.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 05 feb 2013 15:59

amclassic-fan schreef:Met pak 'm beet 15 man is 't aanzienlijk goedkoper om een busje uit Nederland te laten rijden met 2 vrijwilligers. Dan hebben we tenminste onze eigen fietsen, reserve wielen en alle bagage ter plaatsen. Met een kleinere groep is huren of alles mee slepen in 't vliegtuig een betere optie.
Dat is natuurlijk wel dé oplossing, en je kunt gereedschap meenemen natuurlijk 8-)

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 05 feb 2013 15:59

henkv schreef: Maar ik moet zeggen met dat treintje van Alicante naar Denia is ook een reis van > 3 uur. Een volgende keer wordt het echt weer de Canaries.
Voor drie tientjes (=incl verzekeringen e.d, excl benzine) huur je een corsa voor een week, voor 4 tientjes een grotere auto en voor 300euro heb je een mooie Audi onder je kont :mrgreen:
~live fast, die young ~

dubois
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 22 mei 2008 20:28

dubois 11 feb 2013 14:51

Weet iemand of er in Altea ook een wielerzaak is waar je sportdrank en bv powebar repen kan halen?

Gebruikersavatar
cliors
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 09 mar 2005 22:16

Gebruikersavatar cliors 12 feb 2013 14:41

Als je via de provinciale weg vanaf benidorm altea in komt zit net na het tankstation een fietsen zaakje.
Deze heeft volgens mij ook wel wat van sportvoeding, maar wat weet ik niet.
Verder zit in calpe solybike / Tony bikes, deze heeft dacht ik ook wel wat...
Maar welk merk moet ik je helaas schuldig blijven, neem altijd eea zelf mee ;)
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 12 feb 2013 21:20

het zijn prima orbea fietsen, 'k heb er twee jaar terug eens binnen geweest. Prefereer toch de fietsen van Patrick Deneut.

In elk geval toch deze link:

http://www.solybike.com/rent.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij Patrick :
exclusieve fietsen (prijs 125 euro per week zonder fietsarrangement) http://www.vuelta-turistica.com/page.as ... ocID=73782" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kunt er dus ook arrangementen boeken, ook ter plaatse. En 't is altijd leuk als je begeleid wordt door een ex-prof ( ooit 20° in de RVV)
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
cliors
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 09 mar 2005 22:16

Gebruikersavatar cliors 14 feb 2013 18:49

@fiedo, dat solybike prima orbea's verhuurt weet ik afgelopen 3 x dat ik er ben geweest gebruik van gemaakt.
(Volgende keer misschien wel jouw tip proberen)

Maar, "dubois" was juist opzoek naar winkels die daar Powerbars , sportdrank etc verkopen!!
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

Gebruikersavatar
ronin
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 jul 2009 19:15
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar ronin 17 feb 2013 20:44

Vandaag voor de eerste keer gefietst....bergje op - bergje af ;) Toch een beetje fris vandaag, dus met de windbreaker aan, maar tegen de middag toch met korte mouwen gefietst.
Veel teams hier aanwezig ook NL teams....morgen mogen we weer :)


Zat net even te praten met de NL-ers.....de basis voor het komende seizoen wordt hier gelegd. Die jongens zitten gewoon een 'werkdag' op de fiets....met een gemiddelde snelheid waarmee ik al blij zou zijn in het vlakke NL :o

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 feb 2013 21:14

Maandagavond was ik helaas weer terug in Nederland. 10 dagen heerlijk getraind. Het weer was over 't algemeen prima, stuk warmer dan vorig jaar. Op onze 1e rustdag miezerde 't de hele dag, dat kwam niet verkeerd uit. Alleen de laatste zaterdag zat het weerbericht er helemaal naast. Er was regen voor de middag voorspelt, dus op tijd op gestaan om voor de regen te kunnen trainen. Maar na een kwartier was ik al goed nat, de route maar ingekort tot 3 uur. Hard omhoog rijden om het nog een beetje minder koud te hebben (was nog maar 4 graden) en stapvoets naar beneden omdat 't zo nu en dan spekglad is.

Uiteindelijk ruim 40 uur op de fiets gezeten in 10 dagen, 17k hoogte meters gemaakt (volgens Golden Cheetah, Strava is iets positiever ;)) en 1171 km gereden. De laatste trainingsdag nog een mooi toetje mee gepakt, een KOM'tje van Pinotti afgepakt: http://app.strava.com/segments/632684" onclick="window.open(this.href);return false;
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 10 mar 2013 11:05

Wij zijn ook weer terug van 8 heerlijke dagen (oke 7, eentje was wat minder ;-) ). Toen we de weerberichten zagen voor Calpe werden we al haast depressief (13gr en veel regen). Maar dat viel alles mee en we hebben een heerlijke week gehad!

Onze eerste dag was de slechtste: 7 graden en regen. Aan het einde van de middag toch maar even een rondje losgereden: koud, harde wind en een achterwiel dat op een klim weggleed....

Zaterdag werd alles beter: 20gr en zon!
Vandaag stond een rondje van 110km en 2000hm op het programma naar de Tudons. Prachtige lange klim met sneeuw op de top, aparte gewaarwording.
Minder was het smeltwater in de afdaling, dat op sommige punten aangevroren leek, toch maar heel voorzichtig naar beneden... Na de afdaling kwamen we voor een verrassing te staan; een afgesloten weg. Dat betekende omrijden en wat extra hoogtemeters. Normaal niet zo'n probleem, maar begin maart met dit jaar maar erg weinig kilometers in de benen gaat het toch wat minder..Afijn na 156km en 2800hm konden we van onze fiets kruipen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zondag een rondje peddelen met een heerlijke lunchstop aan het water met een prachtig uitzicht bij een Italiaan in Javea. Op de tergweg nog wat geslingerd over mooie kustwegen en zo trap je dan toch nog bijna 70km weg.
Afbeelding

Maandag stond er een rondje Pego op het programma, een prachtige eerste helft met een zeer fraaie klim gevolgd door een verschrikkelijk saai stuk langs de kust bij Denia, wel weer gevolgd door een erg mooi klimmetje met dito afdaling (jammer van de grote hoeveelheid atuo's) naar Javea.

Dinsdag was er regen voorspeld en hadden we een tripje naar Valencia gepland, die regen kwam pas in de loop van de middag, dus we hebben nog droog door de stad kunnen lopen, maar dit was niet wat we ervan verwacht hadden ("smerige drukke stad"aldus peter ;-) ) , autorijden was ook best spannend :lol: . Wel fantastisch was het shopping center er net buiten :oops:

Woensdag primag weer en vandaag een rondje naar de Rates (achterkant), lange klim met prachtige uitzichten! Daarna een top afdaling en na een stukje door het dal, konden we na wat zoeken aan de klim naar Bernia beginnen. Wat een rotding, onregelmatig en verschrikkelijk hobbelig wegdek. Boven werd dat beloond met een geweldig uitzicht, maar dan die afdaling, 12%, hobbelig wegdek, haarspelden met nog slechter wegdek, gevolgd door een minder steil stuk met gaten in de weg.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Donderdag wilden we een rondje van 128km doen, maar omdat er in het begin van de middag regen voorspeld was, hebben we een alternatief gemaakt. Qua uitzichten misschien wel onze mooiste dag (Jalon vallei, Val de Llaguar), wat pittige klimkilometers erin, maar die werden beloond met prachtige vergezichten. Op de splitsing aangekomen besloten om niet de kortste weg te kiezen, het was nog droog, maar via Castell te gaan. Een brede weg stijgend tussen de 1 en 5% (met uitschieters naar 8%) en dikke tegenwind, andersom moet dit echt een feestje zijn... Dan vanaf castell klimmen, pittig ding: 8% met stukjes tegen de 16%, wel heeeel mooi! Dan de afdaling: snel en heerlijke bochten, helaas begon het nu wel te regenen en flink ook en met mijn glijdende achterwiel van vorige week in gedachten, toch maar een tandje terug gedaan. Nog wel twee Noren ingehaald, die mij weer inhaalden toen ik op peter stond te wachten. Waarna wij ze in de klim naar Callosa weer inhaalden en er een mooi spelletje volgde op de golvende weg naar Altea (waar ik voor het eerst weer eens ietsd van power voelde), dat ik won :mrgreen: . En dan de mooiste vraag van de week: are you a pro? :lol: Toch grappig dat mannelijke ego...Op onze weg naar Calpe kwamen we Alstro nog tegen in de regen. Maar ach, 1 keer natregenen op een week fietsen als je daarna lekker in bad kunt ;-)

Als je zo oud kunt worden...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vrijdag was het 25graden en hebben we een herstelrondje met lunchstop 8-) gedaan om 's avonds weer terug te vliegen :-?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Al met al een heerlijke week gehad: ruim 650km, 10000hm's, beetje bijgebruind, ontspannen, uit je appartement 100m lopen naar het strand, heerlijk gegeten (belachelijk goedkoop ook), de conditie aangescherpt,wat hard nodig was, genoten van een mooie omgeving (de badplaatsen zelf zijn ronduit lelijk) :voor herhaling vatbaar! Ook begon het duidelijk beter te gaan in de loop van de week: lagere hartslagen bij een hoger klimtempo en donderdag na 120km en 2000hm had ik nog best wat over en dat was wel een fijne constatering ;-)
Afbeelding
~live fast, die young ~

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 10 mar 2013 12:36

Mooie plaatjes. Nu even wennen thuis in de sneeuw gok ik!

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 10 mar 2013 13:04

pinarello schreef:Mooie plaatjes. Nu even wennen thuis in de sneeuw gok ik!
Ja, het is hier vrij wit, dat is inderdaad wel even wennen.

Plaats reactie