Alles over vakanties op én met de fiets

standplaats: calpe (costa blanca)

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 31 jan 2013 21:22

Wij willen in maart een weekje, nog niets geboekt. Gran Canaria zou ook nog een optie zijn, maar omdat we dit jaar wat ambitieus zijn qua vakantieplannen, wordt het waarschijnlijk toch Calpe omdat dat een stuk goedkoper is (appartementje 200euro en huurauto 40e). Alhoewel vliegen vanaf Rotterdam naar Alicante momenteel de hoofdprijs kost (zou voorkeur hebben omdat we de auto en harige huisvriend dan bij familie kunnen stallen en mooi gebracht en opgehaald worden, vliegen vanaf Eindhoven is momenteel een stuk voordeliger).

Iemand nog tips qua vliegen en evt aanraders voor een appartement/hotel? Calpe heeft de voorkeur boven benidorm
~live fast, die young ~

Gebruikersavatar
ronin
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 jul 2009 19:15
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar ronin 31 jan 2013 22:03

Ik heb zelf een voorkeur voor Schiphol omdat ik gebracht en gehaald word en vlieg met Transavia. Niet echt voordelig maar wat ik handig vind is dat als je tijd krap is dat je 's morgens vroeg heen vliegt en 's avond terug naar NL.
Zo heb je maximale winst van je vrije dagen. Daarnaast zit ik wat ontspannender dan dat ik met een lowcost airliner zou vliegen. Ryan is idd goedkoper maar ik vlieg er niet mee....ieders z'n voorkeur ;)
Ik zou ook op Sunweb kijken....appartement/huurauto/vlucht incl. bagage (flinke toeslag bij Ryan)....zitten leuke deals tussen...

Op locatie een fietsarrangement geboekt incl. huurfiets....zal nog wel het e.e.a. posten hierover.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 jan 2013 22:15

ronin schreef:Ik ga binnenkort een week naar Calpe....nog meer mensen die kant op ?
Ik vlieg de 15e naar Alicante, dit keer is de bestemming Pego. Ik kijk er al maanden naar uit, eindelijk weer eens op de fiets in fatsoenlijk weer en lekker klimmen en dalen. Eens zien of er nog wat kommetjes te scoren zijn. Rondom Pego gaat 't op de grote wegen niet mee vallen als o.a. ene M Pinotti overal met bijna 1400 hoogte meters per uur naar boven aan 't rijden is geweest.

Maar 1e nog 2 weken door bikkelen in Nederland. Vorig jaar werd 't in februari op eens nog ijskoud, hopelijk hebben we ons portie voor dit jaar deze maand al gehad.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

prjz
Forum-lid
Berichten: 1501
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 01 feb 2013 10:19

girlinred schreef:Wij willen in maart een weekje, nog niets geboekt. Gran Canaria zou ook nog een optie zijn, maar omdat we dit jaar wat ambitieus zijn qua vakantieplannen, wordt het waarschijnlijk toch Calpe omdat dat een stuk goedkoper is (appartementje 200euro en huurauto 40e). Alhoewel vliegen vanaf Rotterdam naar Alicante momenteel de hoofdprijs kost (zou voorkeur hebben omdat we de auto en harige huisvriend dan bij familie kunnen stallen en mooi gebracht en opgehaald worden, vliegen vanaf Eindhoven is momenteel een stuk voordeliger).

Iemand nog tips qua vliegen en evt aanraders voor een appartement/hotel? Calpe heeft de voorkeur boven benidorm
Je zou ook eens op Jetair kunnen kijken voor een vlucht.
Voor appartementen op Destinia.com.
prj

Gebruikersavatar
ronin
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 jul 2009 19:15
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar ronin 02 feb 2013 19:13

amclassic-fan schreef:
ronin schreef:Ik ga binnenkort een week naar Calpe....nog meer mensen die kant op ?
Ik vlieg de 15e naar Alicante, dit keer is de bestemming Pego. Ik kijk er al maanden naar uit, eindelijk weer eens op de fiets in fatsoenlijk weer en lekker klimmen en dalen. Eens zien of er nog wat kommetjes te scoren zijn. Rondom Pego gaat 't op de grote wegen niet mee vallen als o.a. ene M Pinotti overal met bijna 1400 hoogte meters per uur naar boven aan 't rijden is geweest.

Maar 1e nog 2 weken door bikkelen in Nederland. Vorig jaar werd 't in februari op eens nog ijskoud, hopelijk hebben we ons portie voor dit jaar deze maand al gehad.
Klinkt goed ! Ik vertrek de 16e en blijf een week. Mijn eerste keer en ben erg benieuwd....

dubois
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 22 mei 2008 20:28

dubois 04 feb 2013 17:07

Hoi Amclassic,
Ik vlieg ook de 15e naar Alicante voor een week te verblijven in Altea.
Ik zie je routes en dat zijn zeker aanraders!

Even een vraag, is dit al de omgeving om een 34 blad te monteren of kan het prima met de 39/25?

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 04 feb 2013 19:41

kan als je een beetje klimtalent en een gemiddelde conditie hebt makkelijk met de 39/25.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 feb 2013 23:12

Ja er zijn maar een paar kleine stukjes dat 't harken wordt. Zo uit 't hoofd (met een klein beetje spieken): de CV-782 vanuit Relleu naar Torremanzanas, maar het zou ook het stuk CV-780 daarna naar 't noorden geweest kunnen zijn waar vies steile stukken in zaten. De andere die wij tegen kwamen was de CV-713 richting Tollos.

De meeste klimmen zijn prima te doen met 39-25, maar op kleine weggetjes kan je wel eens een steil stukkie (ruim boven de 10%) tegen komen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 05 feb 2013 14:25

Ik ben half januari 12 dagen in Denia geweest. Helaas een griepje opgelopen dus slechts beperkt gefiets. Ik vond het erg koud in vergelijking met bv Gran Canaria. De wind was ook extreem hard en zéér ongelijkmlatig door die kleine heuveltjes. Ik zal er niet meer naartoe gaan in januari. Wellicht vanaf maart.

Het enige voordeel tov Gran Canaria is dat er meer infrastructuur is.

Ik had m'n voorderailleur stuk en kon alleen 'groot' rijden. Dat is niet echt een probleem geweest. Op de Canaries kun je het dan wel schudden. Oa de BMC ploeg reed er rond.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 feb 2013 15:04

Als het een poos 5% oploopt doe ik dat toch liever niet op m'n buitenblad. Op dit soort klimmen ga ik niet boven komen op m'n buitenblad:
http://app.strava.com/segments/1017435" onclick="window.open(this.href);return false;
http://app.strava.com/segments/3246954" onclick="window.open(this.href);return false;
http://app.strava.com/segments/693179" onclick="window.open(this.href);return false;

De gemiddelde percentages vallen meestal nog wel mee, maar het verloop is nogal grillig. Als je aan de kust blijft valt 't wel mee met de stijgingspercentages.
De temperatuur is duidelijk lager dan de Canarische eilanden. Maar goed 't is ook een stuk minder ver vliegen (en dus stuk goedkoper) en vanuit Nederland kan je er nog een busje met fietsen naar toe laten rijden :)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 05 feb 2013 15:26

Die grote plaat ging wel maar ik had een binnenblad wel geprefereerd hoor!

De vliegkosten voor mij zijn gelijkwaardig. Zal wel zwaar aan de luchthavenbelasting liggen. Ik gebruik Geneve en Basel. Weet je gelijk waarom ik deze keer voor Allicante koos, easyjet vliegt alleen nog maar vanaf Basel (kale kosten 40€) en niet meer vanaf Geneve naar de Canaries. Dat is me net iets te onhandig. Maar ik moet zeggen met dat treintje van Alicante naar Denia is ook een reis van > 3 uur. Een volgende keer wordt het echt weer de Canaries.
Laatst gewijzigd door henkv op 05 feb 2013 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 05 feb 2013 15:26

amclassic-fan schreef:Als het een poos 5% oploopt doe ik dat toch liever niet op m'n buitenblad. Op dit soort klimmen ga ik niet boven komen op m'n buitenblad:
http://app.strava.com/segments/1017435" onclick="window.open(this.href);return false;
http://app.strava.com/segments/3246954" onclick="window.open(this.href);return false;
http://app.strava.com/segments/693179" onclick="window.open(this.href);return false;

De gemiddelde percentages vallen meestal nog wel mee, maar het verloop is nogal grillig. Als je aan de kust blijft valt 't wel mee met de stijgingspercentages.
De temperatuur is duidelijk lager dan de Canarische eilanden. Maar goed 't is ook een stuk minder ver vliegen (en dus stuk goedkoper) en vanuit Nederland kan je er nog een busje met fietsen naar toe laten rijden :)
'k zou zeggen , huur een fiets bij Patrick Deneut, Vuelta turistica, ex-prof: echt superfietsen: campa centaur of ultegra en carbonfietsen, echt in perfecte staat? zo een 100 euro / week.
Je kunt er trouwens mits vergoeding tochten meerijden met Patrick als gids.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie