Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold Race 2012 - let op voorinschr. stopt op 10 nov.

Kempenaar_2
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 nov 2011 21:35

Kempenaar_2 28 feb 2012 21:41

Forum bijeenkomst bij het bankje op de Keutenberg met een paar kratjes pils om naar de AGR toertocht te kijken ? ;)

feskens
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 jan 2011 16:52

feskens 29 feb 2012 08:23

sjah waarschijnlijk gaan ze daar dan straks ook geld voor vragen natuurlijk :)

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 15 apr 2012 19:03

Heerlijk gefietst gisteren. Overal lekker door kunnen fietsen en net voor de regen binnen!
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 15 apr 2012 22:54

Ook gefietst, 150 km in 5 uur en 51 minuten. Zeker niet slecht voor een paar maandjes fiets ervaringen. En wat is dat afdalen gaaf zeg!

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 886
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 16 apr 2012 11:13

Ook een stuk mee gefietst op 150km parcours. Wat me wel opviel was de slechte voorbereiding bij vele. 1 x gestopt bij groepje die geen bandenlichters of reserveband bij zich hadden, een stukje verder had er eentje wel een pomp maar die paste niet op een racefiets ventiel.... Bij bemelerberg 2 voor me waarbij ketting eraf liep even later bij mariadorp schoot bij een ander het wiel vast bij het schakelen. Beetje vreemd betaal je 51 euro maar even fiets na laten kijken zit er niet in.

Zou ook wel eens willen weten hoeveel fietsers er echt meedoen. 12000 betalende maar denk zeker net zoveel onbetalende.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 16 apr 2012 11:25

Dat heb je met gelegenheidsfietsers.

ChristiaanW
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 mar 2012 09:14
Locatie: Enschede

ChristiaanW 16 apr 2012 13:12

Haha, ik was even bang dat ik ook bij deze ''gelegenheidsfietsers'' zou horen! Op een gegeven moment blokkeerde tijdens het schakelen mijn trapas, toen was de ketting er half afgeschoten waardoor het blokkeerde en ik even moest afstappen om de ketting er weer goed op te leggen. Geen idee hoe dit kon, maar achterstallig onderhoud heeft het niet kunnen zijn, want de fiets is net 650km oud.
Verder heb ik ook een lekke band gereden, maar ik had wel een reserveband bij me en een pompje, dus heb dat gelukkig zelf kunnen fixen. Net toen ik de band er weer op had liggen kwam er een Shimano mannetje langs op zijn motor, maar dat was mosterd na de maaltijd :p
Maar het blijft inderdaad raar dat er mensen zonder bandenlichters / reserveband op weg gaat... Misschien denken zij ''als er van die Shimano-mannetjes rondrijden dan hoef ik zelf niks mee te nemen'', lekker makkelijk.
Een local vertelde mij dat er meestal ongeveer 300 mensen zomaar meerijden naast de 12000 betalenden.
Ik vond de AGR in elk geval zijn geld waard, een mooie rit en een goed georganiseerd event!

Gebruikersavatar
Twiks
Forum-lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 06 jan 2012 14:37

Gebruikersavatar Twiks 16 apr 2012 14:19

Op uitnodiging van een sponsor ook meegereden. Was vanwege de groep met onervaren fietsers de 60km versie waarbij we ook nog eens de eerste 20km met de groep moesten rijden. Vervolgens wel onder begeleiding van een oud nederlands kampioen met een snelle groep de laatste 40km afgeknalt. Toch heel anders rijden zo'n toertocht als je maar 40km moet beuken. Vanaf toen alles en iedereen ingehaald en 2x de cauberg opgeknalt. Was een erg leuk dagje, ondanks de hagel op het eind.

davekuh
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mei 2009 20:15
Locatie: Gulpen

davekuh 16 apr 2012 19:16

Heb afgelopen zaterdag ook illegaal gereden op een gedeelte van de 150km route. De finale van de wedstrijd gereden vanaf Kruisberg In voorbereiding op een andere tocht kon ik wel wat klimmen gebruiken. In ieder geval was t wel druk op sommige punten en de mensen van de fotodienst waren er minder blij mee haha.
Verkeersregelaars vonden het natuurlijk raar dat ik een andere richting her en der uit ging. Gelukkig niet lek gereden op de Fromberg door de punaises. Was vorige week ook al prijs daar. Idioten die op deze manier de boel verpesten.

Is wel typerend dat de fietsclubjes niet netjes aan de kant gaan als je met de auto erachter zit tussen Fromberg en Koulenberg.
Race: Trek 1.7 Shimano 105
MTB: Merida Big Nine 700 tft

mgb
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 apr 2010 22:30

mgb 16 apr 2012 20:33

Als ik kijk naar mijn pech ben ik dan ook een gelegenheidsfietser.
Boven op de Geulhemerberg liep mijn ketting er af. Gevolg was dat een spaak brak, gelukkig gebeurde het op tien meter afstand van een fietsenmaker waar ik achter in de rij kon aansluiten. Tien kilometer liep de ketting van het voorblad af. Terwijl ik nog bezig was met afstappen stond er al een shimanomoter naast me stil. Top! Uiteraard kon ik de ketting er zelf op leggen. En dan te bedenken dat ik twee weken voor de AGR nog tig euro heb uitgegeven voor een servicebeurt.

Voor de rest kan ik zeggen: complimenten voor de organisatie en vooral voor alle vrijwilligers die hun best doen om alles in goede banen te leiden. Een collega van mij die ook meereed moest bij een overgang even stoppen voor het overige verkeer. Om haar heen werd gescholden dat het toch wel belachelijk was dat ze moesten stoppen en dat het zo slecht geregeld was. Sorry hoor, maar dan heb je het toch echt niet begrepen. Ander voorbeeld: de oversteek naar de Eyserbosweg. We moesten even wachten en toch vond iemand het nodig om aan de linkerkant van de weg te gaan fietsen en een stuk verder over te steken. Vervolgens gaat hij om de hoek staan wachten op zijn maten die wel gewoon gewacht hadden. Als we ons afvragen waarom zo negatief wordt gereageerd op wielertoerisme, moet dit soort gedrag ook maar meegenomen worden.

En of het festijn het inschrijfgeld waard is? Ach, iedereen mag zelf beslissen of hij bereid is om het geld te betalen of niet mee te doen. Gelukkig wordt niemand gedwongen om in te schrijven en te betalen.

ladylexatrek
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 mei 2011 22:58

ladylexatrek 16 apr 2012 22:32

Opvallend veel deelnemers die geen bordje hadden dit jaar.... en een aantal van deze deelnemers die de route blijkbaar omgekeerd reden. Tja, ieder zijn ding, leek mij nogal gewaagd op sommige smalle paadjes :D

Qua drukte viel het op de meeste punten wel mee, maar waren vroeg vertrokke. Sommige groepen rijden inderdaad asociaal. Daarentegen knallen er ook auto's langs je heen met een snelheid die ook niet bepaald verantwoord is...
Verkeersregelaars hadden alles weer goed geregeld en onder controle!
Verder was alles weer super goed geregeld en we hadden een gezellig ploeg om mee te rijden. Net voor de hagelbui binnen, dus al met al weer een super dag gehad!
Klim (*ahem* redelijk) snel, daal gelukkig veel sneller! :D

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 17 apr 2012 01:23

Het was m.i. een van de drukste edities ooit, ondanks de koude. Tja wat betreft zwartrijden, als ik op die zaterdag wil gaan fietsen dan moet ik als oningeschrevene me eerst een weg zuidwaarts zoeken langs de korte routes. Dat gaat dan nog wel maar als voor je rest ergens in zuid Limburg wilt fietsen dan zit er niets anders op dan maar zoveel mogelijk met de flow mee (dus op het parcours) te rijden. Alle andere opties zijn gevaarlijk en niet te doen, de routes nemen heel veel van de mooie weggetjes mee en ga je proberen die niet te nemen dan sta je om de paar minuten heel lang te wachten omdat je het fietsverkeer moet kruisen. Tegen het verkeer in is natuurlijk ook geen optie.

Wat me het meest opviel was een vrachtwagen uit Eindhoven die op de achterkant van kruisberg naar boven reed. Het weggetje is ongeschikt voor een vrachtwagen, het weggetje gaat nergens naar toe waar je niet veel makkelijker of korter via de grote weg kan komen en dus waarom zou daar nu op zaterdag een vrachtwagen uit Eindhoven moeten rijden en ook nog tegen het verkeer in, werkelijk ongelofelijk.
Hetzelfde geld ook voor een aantal auto's, diegene die die kleine sluipweggetjes weten te vinden zijn vast ook wel bekend met de normale wegen en met het feit dat de hele weg vol zit met fietsers.... rij voor die ene keer even een paar honderd meter om en denk ook aan de veiligheid van anderen.
Afbeelding

Plaats reactie