Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold Race 2011

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 dec 2010 19:49

Pfffft, wat een heerlijk denigrerend sfeertje hangt er hier weer in dit topic.
Je kunt toch ook gewoon net als bv. AMCF gewoon simpel aangeven dat je er geen trek in hebt, maar waarom moet het bij anderen zo vreselijk negatief richting de mensen die het WEL leuk vinden om dit evenement een keer mee te maken?
Ik heb hem ook gereden "vroeger" en moet er nu niet meer aan denken, maar destijds was het gewoon een leuke belevenis.
Less is bore

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5743
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 09 dec 2010 21:49

Ik begrijp die ergenis niet.
Een ieder die zich hiervoor inschrijft weet wat hem te wachten staat.
Als iemand een slechte ervaring heeft zal hij niet meer meedoen.
Zo gaat dat met elke toertocht of het nu een "grote" of een "kleine" is.

Ik heb hem één keer gereden en ik vond het een zeer leuke tocht.
Ik heb nergens hoeven lopen en alleen moeten wachten bij de ingang van het finishdorp.
Dat is niet luk maar wel verwachtbaar.
Als het me lukt om in te schrijven doe ik dit jaar weer mee.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5892
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 09 dec 2010 22:26

Ik erger me ook niet aan de AGR. Ik ga niet omdat het evenement mij niet aanstaat. En ik kan er ook prima mee leven dat andere hier een leuke dag hebben.

Het enige wat ik doe is waarschuwen aan mensen die nog geen AGR hebben gereden wat ze te wachten staat.
Live fast; die young. mijn blog

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 09 dec 2010 22:40

[quote="danny1407"]Hebben jullie allemaal al eens de AGR gereden?

[/quote]

Yep, 3 keer. In de tijd dat het nog niet zo druk was en altijd genoten. Zelfs die keer toen ik in de stromende regen een bordje miste en van de route raakte.
Nu vind ook ik het te druk en heb nog leukere tochten ondekt maar het blijft een tocht waar ik met genoegen aan terug denk.
Volgens mij is het heel simpel: of de AGR spreekt je aan en dan schrijf je in of je vindt het niets, houd je mond en kies je een andere tocht.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 09 dec 2010 23:03

Even voor de goede orde: als jullie het hebben over "ik heb x maal DE AGR gereden", dan hebben we het over de het volledige parcours? Of ben je dan inderdaad tussen het 150km volk gestart? Ik heb namelijk nog nooit een voet aan de grond hoeven zetten in de AGR.

ace1978
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 09 aug 2004 16:35

ace1978 09 dec 2010 23:51

Het zal wel aan mij liggen, maar buiten het feit dat het een beetje irritant druk was heuvelop met mensen die nogal langzaam midden op reden (lees: echt niet konden fietsen, laat staan klimmen), vond ik mijn eerste en enige deelname van afgelopen april best geslaagd. Ok, het kost wat maar ik vond het goed geregeld, prima bevoorrading en je kreeg er voor dat geld ook nog 20 graden en zon. Als ik dan geen wedstrijd heb, ga ik dit jaar weer.

hero
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 14 jun 2007 15:17

hero 10 dec 2010 00:36

Ik heb de AGR 3x gereden (150km) en moet zeggen dat het me steeds is bevallen. Ja, je moet 'm gedaan hebben en ja, de sfeer is eerder folkloristisch dan competitief (hoewel niet iedereen daar zo over denkt). Ik heb 'm eigenlijk nooit te druk gevonden behalve die ene keer op de Cauberg waar ik niet fietsend kon finishen (ik geloof 2007). Verder nooit ergens hoeven lopen. Afgelopen jaar was het een zonnige editie en dat was wel de kers op de taart. Enige echte minpunt vind ik de prijs maar dat rechtvaardigt m.i. niet de algehele cynische toon in dit topic.

freakish
Forum-lid
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 mei 2010 23:50

freakish 10 dec 2010 08:49

Bij ons inboorlingen staat AGR bekend als Carnaval voor Hollanders. Dat bedoel ik positief, want de sfeer is altijd goed. Zeker in Valkenburg. Als je daarom met de juiste insteek aan de tocht begint dan is het leuk. Je moet inderdaad niet ten doel hebben om een nieuw persoonlijk record neer te zetten.

Ik heb hem toen ik net begon een paar keer gereden. Nu niet meer, aangezien het parcours wekelijkse kost is en de prijs echt belachelijk is. Dan rijd ik liever Limburgs Drukste. Daar zitten altijd verrassingen in de route.

sparko
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 27 apr 2005 11:51

sparko 10 dec 2010 09:49

vorig jaar voor het eerst gereden, 150km samen met m'n pa. Ben er heen gegaan met de insteek om lekker gezellig te fietsen; en dat is zeker gelukt. Paar klimmetjes even "aan" gegaan, o.a. op de Cauberg, beetje slalommen maar kwam met 30 in het uur boven, dus viel mij erg mee met de drukte.
Dit jaar zal ik niet starten, ik vind de kosten te hoog voor wat je krijgt en om echt flink te trainen is het gewoon te druk; maar daarom is het ook een toertocht.
Als je echt wil trainen; kies een mooie cyclo uit in de belgische ardennen, vaak een stuk goedkoper, en er kan serieus hard gereden worden.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5743
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 10 dec 2010 12:18

[quote="Sparko"]Paar klimmetjes even "aan" gegaan, o.a. op de Cauberg, beetje slalommen maar kwam met 30 in het uur boven, dus viel mij erg mee met de drukte.
[/quote]

30 km/h, respect;)

Gebruikersavatar
ferry1982
Forum-lid
Berichten: 1401
Lid geworden op: 23 jul 2008 13:53

Gebruikersavatar ferry1982 10 dec 2010 12:26

hij loopt aan het eind af he dat bultje kan jij ook makkelijk

eelcoz

eelcoz 10 dec 2010 12:34

[quote="Theo V"][quote="Sparko"]Paar klimmetjes even "aan" gegaan, o.a. op de Cauberg, beetje slalommen maar kwam met 30 in het uur boven, dus viel mij erg mee met de drukte.
[/quote]

30 km/h, respect;)[/quote]

Was ook mijn eerste gedachte:D.

Plaats reactie