Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold Race 2011

Gebruikersavatar
richard1974
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 31 jan 2010 11:51

Gebruikersavatar richard1974 10 dec 2010 13:31

@ Hero:

Ja, je moet hem gedaan hebben? Ik wil niet cynisch zijn, maar waarom moet je hem gedaan hebben? Ik kom al jaren in Limburg maar heb geen enkele behoefte om aan zo'n massaal evenement mee te doen, mischien kan jij met me met argumenten overtuigen?

hero
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 14 jun 2007 15:17

hero 10 dec 2010 13:48

Ach, als je hem hebt gedaan dan weet je wat het is (de AGR is nl. een uniciteit) en dus waar je over praat en dan kan je voor jezelf besluiten of je 't leuk vindt of niet en of je hem nog een keer wilt doen.

ace1978
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 09 aug 2004 16:35

ace1978 10 dec 2010 20:39

[quote="Theo V"][quote="Sparko"]Paar klimmetjes even "aan" gegaan, o.a. op de Cauberg, beetje slalommen maar kwam met 30 in het uur boven, dus viel mij erg mee met de drukte.
[/quote]

30 km/h, respect;)[/quote]

Het is bovenop vals plat... ;-)

Ik heb daar overigens ook prima getraind zonder dat ik hard kon fietsen. Ideale duurtraining, beetje toeren met een paar vrienden en waar mogelijk even aanzetten op een klimmetje. Maar goed, mijn mening is gebaseerd op een heel mooie editie, die van 2010 met prachtig weer.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4358
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 11 dec 2010 08:11

ook dit jaar zal het voor normale werkende mensen wel weer niet mogelijk zijn mee te doen met de AGR. De inschrijving begint op een maandag. Zal dan ook wel weer rond de middag zijn, net de tijd dat ik gewoon aan het werk ben. (en daar heb ik geen pc bij de hand, Niet iedereen werkt namelijk achter een pc) Jammer maar ook ik zal dit keer weer niet meedoen. Heb er iets van 5 keer aan mee mogen doen en altijd was het zeer gezellig, en een leuke (in mijn ogen) goed georganiseerde tocht.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 11 dec 2010 10:36

Ik snap de negatieve sfeer over de AGR in dit topic niet zo goed!
Ik heb alle uitvoeringen van deze toertocht tot nu toe gereden, steeds de 250 km uitvoering en er is helemaal niets mis mee!

Vorig jaar voor het eerst op Keutenberg voet aan de grond moeten zetten, dit omdat voor mij iemand ten val kwam. Voor de rest altijd alles omhoog kunnen rijden.

Ja, het is druk maar wat mij betreft niet hinderlijk en dit draagt ook bij aan de sfeer.

Ja, het is duur maar daartegen is de verzorging en wat je er voor krijgt bijzonder goed! Extranrepen, vloeibarevoeding, krentenbollen, bananen e.d. dit is een toertocht die je kan rijden zonder eigen proviand mee te nemen.

Dus doe het of laat het, maar ga hier niet lopen zeiken als je toch niet mee rij!

Er zijn genoeg mooie tochten met een inschrijfgeld van minder dan 5 euro, met nog geen 200 deelnemers dan rij je die tochten toch gewoon.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 dec 2010 11:06

Ik ben het grotendeels met je eens, maar dat jij slechts 1x voet aan de grond hebt hoeven zetten is denk ik toch echt wel geluk geweest. Ik heb ook wel eens een half uur gewandeld op de Cauberg en de laatste keer (denk 3 of 4jr geleden) heb ik de Cauberg lekker gelaten voor wat het was en ben ik naar de auto gereden.
Ze moeten gewoon stoppen met die stomme chips, je kunt je tijd prima meten op je eigen fietscomputertje (geldt voor alle toertochten trouwens!).

De meeste moeite heb ik echter met het punt wat Scottwilco aandraagt: dat je als normaal werkende fietser niet mee kunt doen met de AGR omdat die in no-time vol zit. Gooi hem dan op zaterdag in de verkoop, wel zo eerlijk.
Lijkt wel of de organisatoren dat geen reet interesseert. Ik moest voor het WK Sprint in Thialf ook op dinsdag in de rij gaan staan onder werktijd...... Als ik had gewacht tot lunchtijd was ik al te laat geweest.
Less is bore

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 11 dec 2010 11:13

Inschrijving start om 20.00 uur.

FacebookS3RSSite

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 11 dec 2010 11:28

[quote="Daniel1975"]. Ik heb ook wel eens een half uur gewandeld op de Cauberg en de laatste keer (denk 3 of 4jr geleden) heb ik de Cauberg lekker gelaten voor wat het was en ben ik naar de auto gereden.
[/quote]

Dit is laatste 2 jaar verbeterd ook de organisatie heeft hier geleerd, je kan nu ook gewoon de Cauberg opfietsen, de inleverplaats van de chip ligt nu veel verder na de finish, zo'n 2 kilometer zodat de Cauberg vrij blijft!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

kaj1500
Forum-lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 25 apr 2008 14:43

kaj1500 11 dec 2010 11:54

Titel even veranderen in een minder suggestieve?

Ik kan me goed voorstellen dat er een hoop mensen zijn die behoefte hebben aan een serieus topic over de AGR.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

darule
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 feb 2009 13:00

darule 11 dec 2010 12:31

Afgelopen twee jaar meegedaan. Drukte heb ik geen last van gehad. Soms wat slalommen maar geeft ook wel moraal om mensen in te halen eigenlijk! Nooit hoeven lopen.

Prijs is hoog maar als uitzondering en in combinatie met een weekendje weg en op zondag de profs kijken vind ik dat geen probleem. Organisatie vind ik altijd uitstekend, goede bewegwijzering en bevoorrading. Inschrijven is altijd een hel maar ja, wat kunnen zij daar aan doen? OK, tijdstip kan beter, dat is nu veranderd. Goed dat ze er een maximum op zetten.

daanilio
Forum-lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 apr 2009 21:52

daanilio 11 dec 2010 13:11

Ik heb de AGR een aantal jaar geleden een paar keer gefietst. De eerste keer moest ik bijna van mijn fiets op de cauberg omdat er mensen met zijn 3-en naast elkaar gingen rijden terwijl ze nauwelijks naar boven kwamen. De tweede keer moest ik aan de voet van keutenberg ruim een kwartier wachten.....toen heb ik besloten door te rijden naar de cauberg (en met mij vele anderen). Sinds die keer fiets ik de AGR niet meer (te massaal.....heeft de RVV trouwens ook). Wij gaan nog wel ieder jaar naar AGR. Op de zaterdag van de toertocht gaan wij lekker een eigen route rijden in de Ardennen en zondag naar de profs kijken.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4358
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 12 dec 2010 11:43

Toch blijf ik het bijzonder vinden. Elk jaar rond de opening van de inschrijving AGR komt er weer een topic over deze tocht. En elk jaar zijn er steeds meer mensen die het nodig achten flink af te geven op deze tocht. Voor die personen is er maar een remedie, ga fietsen en blijf die dag in april uit limburg vandaan. Indien de inschrijving echt om 20.00 uur is dan ga ik zeker weer proberen een ticket te bemachtigen. En het wijst er ook zeker op dat de organisatie leert van het verleden. Maar het blijft gewoon druk om met 12000 man een rondje van 150km te rijden, waarbij de verschillen in niveau ook nog eens erg groot zijn.

Plaats reactie