Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold Race 2011

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 17 apr 2011 13:23

[quote="andromeda"]Hoeveel mensen leveren dat bandje niet in denk jij?
Tel uit je winst.....[/quote]

Zekers, bovendien moest je in de tent dat bandje in gaan leveren!
Maar niet gedaan, om mijn fiets onbeheerd achter te laten voor 6 euro borg, nee toch maar even niet.

Ik heb weer met verbazing gekeken wat er onbeheerd in de rekken hing, fietsen van 5 mille en meer hingen zo voor het meenemen. Je moet natuurlijk altijd met je poten van andermans spul afblijven, maar als iemand er opuit is........

De zogenaamde controle bij uitrijden op nummer heb ik nergens gezien????
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 17 apr 2011 13:52

Bij het uitrijden werden wij staande gehouden door mensen van de organisatie. Ons stuurbordje en rugnummer werden vergeleken voordat we door mochten. Controle was er wel. (rond 14.00 uur)
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

rubenj
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 sep 2010 13:16

rubenj 17 apr 2011 15:48

[quote="colnagofreak"][quote="andromeda"]Hoeveel mensen leveren dat bandje niet in denk jij?
Tel uit je winst.....[/quote]

Zekers, bovendien moest je in de tent dat bandje in gaan leveren!
Maar niet gedaan, om mijn fiets onbeheerd achter te laten voor 6 euro borg, nee toch maar even niet.

Ik heb weer met verbazing gekeken wat er onbeheerd in de rekken hing, fietsen van 5 mille en meer hingen zo voor het meenemen. Je moet natuurlijk altijd met je poten van andermans spul afblijven, maar als iemand er opuit is........

De zogenaamde controle bij uitrijden op nummer heb ik nergens gezien????

[/quote]

Ik had hetzelfde. Ga mijn fiets niet onbeheerd laten voor 6 euro of een isostar pakket.
Ze hadden beter bij het vertrek naar de buiten iets kunnen zetten of bij aankomst.
biciclette da corsa italiane, pura passione

johnelst
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:37

johnelst 17 apr 2011 23:48

Wederom een bijna perfect georganiseerde tocht. Het weer was heerlijk om op je vrije dag te mogen genieten rondfietsend in het prachtige landschap van de Zuid Limburgers. Jammer dat er dan toch weer best veel "Hollanders" waren die menen dat deze dag de Limburgse wegen geheel van hen zijn en zij nog meer recht op asfalt hebben dan de lokale bevolking en zich menen te mogen gedragen als profs. A-sociaal is soms niet eens het goede woord. Schelden op bewoners die na 10 minuten wachten op een gaatje in de eindeloze slinger fietsers hun auto voorzichtig de weg op draaien. Of nog erger, je gelooft het bijna niet, een echte eikel die een verkeersregelaar gaat lopen afzeiken omdat die man gewoon "wachten" zegt en deze dag inderdaad de baas is op dat kruispunt! Voor die ene eikel hoop ik dat z'n botte kop ooit gaat begrijpen dat deze vrijwilliger zijn vrije dag opofferd voor ZIJN veiligheid. Gelukig zijn er ook nog mensen die zich keurig gedragen, heerlijk genieten en de gelukkig moeite nemen zulke eikels te corrigeren.

Volgend jaar nog meer undercover agenten en ordehandhavers wat mij betreft en hard aanpakken wie er om vraagt. De liefhebbers zullen zeer tevreden zijn en volgend jaar graag weer terug komen, ik ook. Organisatie bedankt!

bert01
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 25 jun 2010 23:31

bert01 17 apr 2011 23:48

Ik had veel ellende en drukte verwacht.... integendeel!
De drukte werd eerst over bredere wegen geleid waardoor er geleidelijk een mooie verdeling ontstond, de bevoorrading was prima(veel aanwezig), meerdere locaties voor reparatie fiets.
Een zeer goed iets waar anders vaak op bezuinigd word is de vele medische hulpverlening per auto/motor! is duur maar je zult het maar nodig hebben.....

1x echt last van de drukte(weet zo niet meer welke klim), toen kon ik echt nergens omheen om mn tempo te kunnen draaien....
Verbazend blijft wel dat mensen niet weten hoe ze rekening moeten houden met anderen, veel slingeren, langzaam links rijden, afsnijden, verkeersregels negeren enz. . .

Gebruikersavatar
jcvdw27
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jun 2010 22:02

Gebruikersavatar jcvdw27 18 apr 2011 12:11

Heb me zaterdag prima vermaakt, was de EUR 40,- dubbel en dwars waard!

mr.chrono
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2010 01:48

mr.chrono 18 apr 2011 12:21

Als je niet tegen die drukte kan, waarom doe je dan mee aan zo'n mega-evenement als de AGR? Een weekje later kun je diezelfde route ook rijden en dan hoef je je nergens aan te ergeren, geen verkeersregelaars, geen 'linkse schildpadden', geen gedoe met polsbandjes en stuurbordjes. Waarom rijden mensen helemaal naar Valkenburg om zich groen en geel te ergeren aan van alles terwijl ze dat van te voren weten?

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 18 apr 2011 12:48

Ook ik heb me wederom kostelijk vermaakt tijdens de 150km. Ik moet er eerlijk bij vermelden dat ik - omdat het toch m'n achtertuin is - geen kaartje zou kopen voor de AGR omdat ik 40 euro gewoon te veel geld vind. Noem me maar een krent ;-)

Ik was dus in de gelukkige positie dat ik van 'de sponsor' een kaart kreeg. De organisatie is echt helemaal top! Genoeg te drinken en te eten onderweg. Prima en vooral vriendelijke verkeersregelaars. Hopelijk kan ik volgend jaar weer een start bewijs bemachtigen via de sponsor. Want het is gewoon leuk om je eens te kunnen 'meten' met anderen op dezelfde afstand.

Wat mij wel echt verbaasde is het gedrag van sommige mede-fietsers. Omdat ik hier nu een paar jaar woon krijg ik wel wat mee van de discussie rondom dit soort evenementen. Ik ga de aversie ook steeds beter begrijpen. Man, man, wat ik al wel niet gehoord en gezien heb afgelopen zaterdag.
Schelden tegen andere weggebruikers, verkeersregelaars en inwoners. Afval wegmikken daar waar je op dat moment maar rijdt. Met 6 man naast elkaar over de Camerig met een hele stoet auto's d'r achter die er graag langs willen. Kortom... te veel proleten die denken dat de weg van hen is!? Jammer...
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

yellow1978
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 20 mei 2010 18:19

yellow1978 18 apr 2011 12:52

Ik heb een fantastische weekend gehad en een meer dan geweldige rit gereden!
Wij vertrokken omstreeks 7u; hartstikke rustig en lekker door kunnen rijden. Alleen de Cauberg was wel wat druk, maar niet zo erg dat je daarvoor af hoefde te stappen.
Het bandje ben ik vergeten in te leveren, maar ja...die 6 euro extra val ik gelukkig ook niet van om. Ik vond het echt top!
Specialized Tarmac Pro
Specialized Venge Pro

catscanner
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 23 sep 2010 22:14
Locatie: 's Hertogenbosch
Contact

catscanner 18 apr 2011 14:03

Heb een heerlijke dag gehad. prachtig weer en een superorganisatie. Alles super geregeld. Verder heerlijk gefietst alleen na de keutenberg kreeg ik het even zwaar, maar de medaille maakte alles goed.
Mijn Alpe d'HuZes Facebookpagina: Facebook.com/Jordy-van-Baal-fietst-Alpe-Dhuzes-2014. Like & Share!
Fiets jij ook voor het goede doel? Kijk snel hier.

toktokcity
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 dec 2009 14:40

toktokcity 18 apr 2011 14:04

Heb dit weekend weer geweldig genoten van het fietscircus in Zuid-Limburg. Zaterdag om 9.30 gestart, om 17.30 weer op de Cauberg. Lekker doorgefietst, lang genoten van de voerage en het nieuwe asfalt op het Drielandenpunt! Op de Keuterberg stond ik geparkeerd, kramp in beide knieën en kuiten, dus zal er volgend jaar opnieuw aan moeten geloven :)

Heb me verbaasd over alle bidons die langs de weg lagen, blijkbaar gooien veel mensen de remmen los op onbekend terrein en worden plotseling met gaten en slecht wegdek geconfronteerd. Onderweg enkele gewonden gezien, die allen keurig werden geholpen door de hulpdiensten van de organisatie. Op een van de klimmen viel voor onze neus een motorrijder om in de afdaling door een te lage snelheid. Enkele medefietsers hebben hulp geboden +1.

Het mooiste van de AGR vind ik om een heel weekend te gaan, vrijdag aankomen en zondag genieten van de koers (Loorberg, Eyserbosweg, Eyserweg), 's middags op het terras in Eys de koers zien passeren.

Zie video: http://youtu.be/8lc0ZjXz6U4?hd=1

Nog een paar plaatjes:
http://twitpic.com/4md5te (zou dit goed zijn bij 130km/u?)
http://twitpic.com/4md61e (leuk plekje bij Eyserweg)
http://twitpic.com/4md65r (idem)

fw
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 jun 2008 22:22

fw 18 apr 2011 14:31

[quote="pinarello"][quote="Sparko"]waarschijnlijk wel, maar misschien weet iemand een andere reden. Bijv. waarom dat polsbandje zo belangrijk is of iets dergelijks.[/quote]

Tegen zwartrijders?[/quote]
Je hebt toch een stuurbord en rugnummer?

Ik ben helaas twee keer door een verkeersregelaar verkeerd gereden. Een stuurde me rechtdoor terwijl ik af moest slaan en de tweede keer stond er een heel nonchalant tegen zijn auto te relaxen en pas toen er een man of 6 tegelijk de verkeerde kant/rechts op reed stak hij zijn duim in de juiste richting.
Verder niets dan lof over de regelaars want die deden het perfect.

Plaats reactie