Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold Race 2011

mariska
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jun 2008 21:04

mariska 05 jan 2011 17:37

Ik had een mailtje gestuurd over dat elk jaar de kosten zo enorm stijgen. Kreeg ik onderstaande als reactie terug. Ze hebben echter dit geluid nauwelijks eerder gehoord.

Geachte ...

Naast dat het een kwestie van vraag en aanbod is (denk aan de 12.000 inschrijvingen binnen 30 minuten in 2010) zijn wij van mening dat we de verhoging de afgelopen jaren ook waar hebben gemaakt.

Denk daarbij aan:

- versturen sms’jes
- eigen filmpjes, die je na afloop kunt bekijken
- diverse live beelden, die thuisblijvers kunnen bekijken
- groot assortiment op verzorgingsposten
- technische ondersteuning onderweg
- unieke herinnering
- groot finishdorp

Wij zijn van mening dat we ieder jaar de verhoging tegemoet komen. Wij betreuren dat u hier wellicht anders overdenkt, echter hebben dit geluid nauwelijks eerder gehoord.

Met vriendelijke groet,

Stichting Amstel Gold Race
Julianaweg 15, 6265 AH St. Geertruid, The Netherlands


Gebruikersavatar
rico8
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 jan 2009 21:09
Locatie: Arnhem

Gebruikersavatar rico8 06 jan 2011 15:58

De AGR is fantastisch (wel duur, dat geeft ik toe) en ieder jaar train ik met een aantal beginnende toerrijders toe naar de 150 km (wat voor die mensen al een onmenselijke prestatie is) Mijn voldoening zit 'em in die afgepijgerde maar trotse gezichten op de terugweg in auto. De volgende morgen altijd even losrijden/napraten en dan in de kroeg(met de beentjes op de stoel) de profs kijken. Vorig jaar bovendien fantastisch weer en een biertje op de Cauberg tot besluit, topdag! De ideale gelegenheid om te laten zien dat fietsen ook gezellig kan zijn.
De voldoening duurt langer dan de pijn...

skimons
Forum-lid
Berichten: 2425
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 06 jan 2011 16:14

[quote="Mariska"]Ik had een mailtje gestuurd over dat elk jaar de kosten zo enorm stijgen. Kreeg ik onderstaande als reactie terug. Ze hebben echter dit geluid nauwelijks eerder gehoord.

Geachte ...

Naast dat het een kwestie van vraag en aanbod is (denk aan de 12.000 inschrijvingen binnen 30 minuten in 2010) zijn wij van mening dat we de verhoging de afgelopen jaren ook waar hebben gemaakt.

Denk daarbij aan:

- versturen sms’jes
- eigen filmpjes, die je na afloop kunt bekijken
- diverse live beelden, die thuisblijvers kunnen bekijken
- groot assortiment op verzorgingsposten
- technische ondersteuning onderweg
- unieke herinnering
- groot finishdorp

Wij zijn van mening dat we ieder jaar de verhoging tegemoet komen. Wij betreuren dat u hier wellicht anders overdenkt, echter hebben dit geluid nauwelijks eerder gehoord.

Met vriendelijke groet,

Stichting Amstel Gold Race
Julianaweg 15, 6265 AH St. Geertruid, The Netherlands

[/quote]

ik denk dat ze gelijk hebben als ze schrijven dat de organisatie dik in orde is. met name de motorrijders met technische ondersteuning vind ik top. maar er zijn meer tochten die net zo goed, zo niet beter geregeld zijn. maar goed, die hebben een stuk minder deelnemers en minder dubbel weggebruik.

dat de prijs een kwestie zou zijn van vraag en aanbod vind ik belachelijk. in dat geval zou het huidige prijsniveau nog veel te laag zijn :)

ach, communicatie. fascinerend onderwerp. het leuke is ook, dat iedereen het anders beleeft ;)

reason
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 24 apr 2007 17:42

reason 10 jan 2011 12:17

Kan iemand mij vertellen of ik mijn filmpjes van vorig jaar kan bewaren/opslaan?
Is dit makkelijk en hoe werkt dit het beste?
Dank.

eelcoz

eelcoz 10 jan 2011 13:32

[quote="skimons"][quote="Mariska"]Ik had een mailtje gestuurd over dat elk jaar de kosten zo enorm stijgen. Kreeg ik onderstaande als reactie terug. Ze hebben echter dit geluid nauwelijks eerder gehoord.

Geachte ...

Naast dat het een kwestie van vraag en aanbod is (denk aan de 12.000 inschrijvingen binnen 30 minuten in 2010) zijn wij van mening dat we de verhoging de afgelopen jaren ook waar hebben gemaakt.

Denk daarbij aan:

- versturen sms’jes
- eigen filmpjes, die je na afloop kunt bekijken
- diverse live beelden, die thuisblijvers kunnen bekijken
- groot assortiment op verzorgingsposten
- technische ondersteuning onderweg
- unieke herinnering
- groot finishdorp

Wij zijn van mening dat we ieder jaar de verhoging tegemoet komen. Wij betreuren dat u hier wellicht anders overdenkt, echter hebben dit geluid nauwelijks eerder gehoord.

Met vriendelijke groet,

Stichting Amstel Gold Race
Julianaweg 15, 6265 AH St. Geertruid, The Netherlands

[/quote]

ik denk dat ze gelijk hebben als ze schrijven dat de organisatie dik in orde is. met name de motorrijders met technische ondersteuning vind ik top. maar er zijn meer tochten die net zo goed, zo niet beter geregeld zijn. maar goed, die hebben een stuk minder deelnemers en minder dubbel weggebruik.

dat de prijs een kwestie zou zijn van vraag en aanbod vind ik belachelijk. in dat geval zou het huidige prijsniveau nog veel te laag zijn :)

ach, communicatie. fascinerend onderwerp. het leuke is ook, dat iedereen het anders beleeft ;)
[/quote]

Met dat vraag en aanbod hebben ze natuurlijk wel een beetje gelijk. Ze zouden de prijs met gemak kunnen verhogen, er is duidelijk een vraagoverschot. En op zich is het hun goed recht om te vragen wat ze willen.

Het probleem ziet 'm meer in het feit dat duizenden mensen bereid zijn dit soort bedragen neer te leggen voor een toertochtje. Dat kun je ze ook niet kwalijk nemen, een ieder heeft andere voorkeuren, maar vind ik wel opvallend.

Trouwens, als ze die geluiden nog niet eerder hebben gehoord, zou je ze dit forum eens aan moeten bevelen.:D

peter30
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:29

peter30 10 jan 2011 13:45

Finish op de cauberg was de laatste 2 jaar juist goed geregeld en geen file rijden hier.
prijs is zeker aan de hoge kant en ook overnachten in de buurt is dan duur, maar je moet hem idd eens gereden hebben.

mrangry
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 17 okt 2009 19:28

mrangry 10 jan 2011 16:12

Staan die lussen nou echt met routebordjes uitgepeild daar in Zuid Limburg? ik bedoel dat ik niet de routebeschrijving van de site hoef mee te nemen..

pwaverijn
Forum-lid
Berichten: 691
Lid geworden op: 16 jan 2009 13:59
Locatie: Amstelveen

pwaverijn 10 jan 2011 16:17

[quote="MrAngry"]Staan die lussen nou echt met routebordjes uitgepeild daar in Zuid Limburg? ik bedoel dat ik niet de routebeschrijving van de site hoef mee te nemen..[/quote]

volgens mij staan er overal metalen bordjes door zuid-limburg, ja
afhankelijk van welke lus je fietst staat er een 1, 2 of 3 op.
accepteren kun je leren!

Gebruikersavatar
bassieg15
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 10 feb 2010 16:23

Gebruikersavatar bassieg15 10 jan 2011 17:22

[quote="eelcoz"]
Met dat vraag en aanbod hebben ze natuurlijk wel een beetje gelijk. Ze zouden de prijs met gemak kunnen verhogen, er is duidelijk een vraagoverschot. En op zich is het hun goed recht om te vragen wat ze willen.
[/quote]

Ik vind helemaal niet dat ze mogen vragen wat ze willen, laat staan dat hier de wet van vraag en aanbod geldt:

1. Het is de Stichting Amstel Gold Race. Volgens mij is het dan niet de bedoeling om winst te maken, maar om een bepaald doel te verwezelijken. En dat doel zal iets zijn als 'Een mooie fietstocht organiseren'.

2. Gemeentes geven hun medewerking aan deze toertocht. Die gemeentes betalen ook mee, misschien ook wel direct, maar in ieder geval indirecht door inzet van politie maar ook vuilprikkers. Die gemeentes geven geen medewerking om een stichting lekker rijk te laten worden, of het prijzengeld voor de profs lekker hoog te krijgen, maar om toeristen naar hun gemeente te trekken.

Volgens mij moeten dus de kosten in redelijke verhouding staan met het geleverde. En als dat niet lukt door bijvoorbeeld mismanagement, dan mag je daar gewoon kritiek op hebben.

eelcoz

eelcoz 10 jan 2011 17:30

[quote="BassieG15"]
Ik vind helemaal niet dat ze mogen vragen wat ze willen, laat staan dat hier de wet van vraag en aanbod geldt:

1. Het is de Stichting Amstel Gold Race. Volgens mij is het dan niet de bedoeling om winst te maken, maar om een bepaald doel te verwezelijken. En dat doel zal iets zijn als 'Een mooie fietstocht organiseren'.

[/quote]

Ok, dat wist ik niet. In dat geval heb je wel een beetje een punt. Een stichting mag wel winst maken maar het moet een ideeele of sociale strekking hebben (volgens Wiki), wat dat ook moge betekenen.

[quote="BassieG15"]
Volgens mij moeten dus de kosten in redelijke verhouding staan met het geleverde. En als dat niet lukt door bijvoorbeeld mismanagement, dan mag je daar gewoon kritiek op hebben.[/quote]

Het punt blijft echter dat er een vraagoverschot is en dat los je alleen op met een hogere prijs. Nu wordt het principe 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt' gehanteerd, eventueel gecombineerd met een geluksfactor.

pwaverijn
Forum-lid
Berichten: 691
Lid geworden op: 16 jan 2009 13:59
Locatie: Amstelveen

pwaverijn 10 jan 2011 18:00

nou speciaal voor iedereen die het te druk of te duur vindt, heeft deze stichting van het (te) dure deelnemersbewijs van de afgelopen jaren een route bewegwijzerd!

ik snap de mensen die zo lopen te zeuren niet zo goed. als je het kut geregeld, te druk, te duur of wat dan ook vindt, dan ga je toch lekker niet of een andere tijd van het jaar?
accepteren kun je leren!

gerrit-1963
Forum-lid
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 aug 2009 23:20

gerrit-1963 10 jan 2011 18:05

los van alle reacties over te duur enzovoort, is mijn inschatting dat er vanavond om 20.00 uur toch weer een file voor de amstel gold race website gaat komen. Dit van alle die toerfietsers die toch gewoon in willen schrijven, ook al is het "duur".

Plaats reactie