Alles over vakanties op én met de fiets

Mont Ventoux beklimmen

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 16 jan 2005 23:22

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 22 December 2004


Quoten: Origineel geplaatst door Remi op 22 December 2004


Om dit topic in leven in te blazen....
wie gaan er dit jaar de ventoux bedwingen!?
ikke wel  hoop op een goede/snelle tijd, vroeger nooit veel getraind, geen racefiets en een tijd van 1:44 neergezet! was knappe prestatie maar nu ik een racefiets en getraind ben wil ik hem onder de 1:30 doen! (ter verglijking een sprinter a la freire doet er 1:15 min over ongeveer)
ik zit er ook over na te denken om hem 3x op 1 dag te doen! lijkt me echt leuk...wel zwaar


Freire is niet alleen sprinter. In het middelgebergte rijdt hij gewoon vooruit in de Vuelta, de hele dag lang. Als Freire in de Tour de Mont Ventoux op rijdt, dan peddelt hij rustig naar boven toe om geen krachten te verspillen. Jij rijdt je helemaal dood, dus de vergelijking is niet zo eenvoudig.
Je doelen lijken me niet combineerbaar. Je kan 1x voluit rijden, maar niet ongestraft 2x. Waar heb jij de tijd gestart? Je hebt toch vanuit Maulescene gereden?


freire reed in de dauphine een tijdrit waarbij freire 1.15 haalde, dat was de enige rit op die dag dus waarom zou hij rustig naar boven peddelen als hij nu buiten de tijslimiet reed en dus werd gedisqwalificeerd... hij gaat echt niet de dauphine rijden om 3 etapes te doen hoor, hij wou gewoon erin  blijven maar was te langzaam, zo was het gegaan.
En mijn doelen... tja ik denk zelf wel dat ik 2x me helemaal dood kan rijden in 4 weken!!! 4 weken is lang... dus zal ertussen wel herstellen ik heb de tijd gestart bij het bordje: (ik heb em ff op internet gezet het plaatje...)

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 17 jan 2005 00:07

Waar staat dat bordje dan? De "officiele" start is naar mijn weten de witte stenen lijn vlak buiten Bedoin op weg naar de Ventoux.

erikvd
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 aug 2004 04:12

erikvd 17 jan 2005 00:57

naar mijn weten ook. Vanaf waar ben je de Ventoux opgeklommen, Remi? Vanaf Bedoin? Want vanaf bedoin, dat is wel de beklimming waar iedereen altijd over praat, aangezien die het zwaarste is en ook in deTdF wordt gereden. En dat bordje van de foto staat volgens mij op de plek waar het echt stijl begint te worden, terwijl, naar mijn weten, de officiele tijd wordt gemeten vanuit Bedoin zelf. Het eerste stukje (1km ofzo) is dus nog te doen. (als enigste van de hele beklimming)

giant-eric
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 jan 2005 13:49

giant-eric 20 jan 2005 13:26

ik heb heb afgelopen voorjaar gefietst, venuit bedoin
1.29.42 ( zonder warm te rijden, erg stom)merkte op de top pas dat ik best veel moeite had.had een gem. hartslag van 168 geloof ik, beetje spanning in het begin en later v.d. inspanning ( ik ben van april 76).
Maar prachtig was het, ook het uitzicht.
maar dat bordje, dat heb ik niet gezien, wel vergelijkbaar, maar dat staat na het eerste " dorpje "  dat je passeert  ( paar huizen).
 
Zijn er mensen die plannen hebben voor dit jaar.
Ik wil eigenlijk een rondje gaan maken, d'Huez, ventoux, galibier, dat soort dingen.
Hoe meer mensen hoe leuker natuurlijk ..
ik ben dus ook SpEric dusss......<br>
<br>
Doe mee met het Fiets-forum shirt. check topic kleding en schoeisel: <br>

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 20 jan 2005 16:46

het bordje heb ik vanuit MALAUCENE , dus ik heb em vanauit malaucene gedaan (en  trouwens ook vanaf bedoin!)
en de 2 beklimingen zijn allebij EVEN  steil en lang der zit geen verschil in het totaal maar wel heb je vanuit malaucene zwaarder begin en wat meer rust op het midden, dus eigenlijk maakt het NIETS uit!!
(en vanuit bedoin heb ik em in 1:45:32 gereden, 1 minuut langzamer...)

weirdo
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 jan 2005 11:43

weirdo 25 jan 2005 09:38

Vanaf de rotonde in Bedoin tot aan de top in 1.31.18 . Had nog maar ongeveer 2000 op de teller staan, dus is nog wel goed. Aangezien ik dit jaar wil beginnen met wedstrijden fietsen, is het zeer goed mogelijk dat er van die tijd nog een heel stuk af gaat.
Weirdo
ik zeg; Gaaaan!

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 25 jan 2005 12:38

Quoten: Origineel geplaatst door Weirdo op 25 Januari 2005


Vanaf de rotonde in Bedoin tot aan de top in 1.31.18 . Had nog maar ongeveer 2000 op de teller staan, dus is nog wel goed. Aangezien ik dit jaar wil beginnen met wedstrijden fietsen, is het zeer goed mogelijk dat er van die tijd nog een heel stuk af gaat.
Weirdo

ik had met mijn 1:44 nog geen 300 km op de teller staan, ik heb er nu al 900 sinds oktober dus ik denk (en hoop!!!) dat ik mijn tijd ook aan diggelen ga rijden!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 jan 2005 16:53

Quoten: Origineel geplaatst door Weirdo op 25 Januari 2005


Vanaf de rotonde in Bedoin tot aan de top in 1.31.18 . Had nog maar ongeveer 2000 op de teller staan, dus is nog wel goed. Aangezien ik dit jaar wil beginnen met wedstrijden fietsen, is het zeer goed mogelijk dat er van die tijd nog een heel stuk af gaat.
Weirdo


Criteriums rijden werkt eerder tegen dan voor. Als je begint met wedstrijden rijden wordt je waarschijnlijk B-Amateur, dan zijn al je wedstrijden maar 40 tot 50 km, en dus een uurtje. Door de wedstrijden zal je piek vermogen hoger worden en zal je beter kunnen om gaan met wisselende tempo's. Maar hieraan heb je helemaal niets in een beklimming van meer dan een uur.
Wat wel effect zal hebben is als je meer gaat fietsen, omdat je wedstrijden gaat rijden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

weirdo
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 jan 2005 11:43

weirdo 25 jan 2005 23:50

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 25 Januari 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Weirdo op 25 Januari 2005


Vanaf de rotonde in Bedoin tot aan de top in 1.31.18 . Had nog maar ongeveer 2000 op de teller staan, dus is nog wel goed. Aangezien ik dit jaar wil beginnen met wedstrijden fietsen, is het zeer goed mogelijk dat er van die tijd nog een heel stuk af gaat.
Weirdo


Criteriums rijden werkt eerder tegen dan voor. Als je begint met wedstrijden rijden wordt je waarschijnlijk B-Amateur, dan zijn al je wedstrijden maar 40 tot 50 km, en dus een uurtje. Door de wedstrijden zal je piek vermogen hoger worden en zal je beter kunnen om gaan met wisselende tempo's. Maar hieraan heb je helemaal niets in een beklimming van meer dan een uur.
Wat wel effect zal hebben is als je meer gaat fietsen, omdat je wedstrijden gaat rijden.


Aangezien ik nog maar zeventien ben, wordt ik nog niet direct Amateur, maar Junior. Je denkt toch zelf niet dat als je 3 keer zo veel gaat fietsen, dat het geen invloed heeft op tijd. Maak dat de kat maar wijs. (ja, spreekwoordelijk dan he)En daar komt nog bij dat ik vorig jaar op een stuk oud staal, wederom spreekwoordelijk,  naar boven ben getourd. Een groene Peugeot Competition 400, .(kleinste verzet 39-30) Ook dit zal ongetwijfeld enige invloed hebben op de tijd.
Volgend jaar ga ik dus voor onder de 1.25 .
Mit freundliche Gruss, Weirdo
De ontzettend mooie groene peugeot, hieronder op archiefbeeld. Die overigens ook te koop is.
ik zeg; Gaaaan!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 jan 2005 14:51

ff goed lezen. Ik zeg dat meer fietsen wel zeker positieve invloed heeft op je tijd. Ik zeg alleen dat criteriums eerder negatief dan positief werken. Wat ik bedoel is dat als iemand ipv 1500 km fietst, hele jaar toertochten gaat rijden op behoorlijke intensiteit, dat dat zeker zoveel effect heeft als 2x per week een crit rijden zonder veel meer training te gaan doen. (in de critiums train je genoeg voor de volgende crit's, peleton bij houden is wel te doen, daarvoor hoef je niet zoveel te trainen)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

weirdo
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 jan 2005 11:43

weirdo 26 jan 2005 18:14

Mijn excuses.....
ik zeg; Gaaaan!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 jan 2005 20:23

zijn natuurlijk geaanvaard, iedereen maakt wel eens foutje, ik ook helaas
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie