Alles over vakanties op én met de fiets

Mont Ventoux beklimmen

jurrien
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 mei 2004 20:22

jurrien 10 aug 2004 19:18

Quoten: Origineel geplaatst door Remi op 10 Augustus 2004


Quoten: Origineel geplaatst door Tyr W op 10 Augustus 2004


Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 10 Augustus 2004


 
Kom kom, een Red Bull van Roseversand begint bij 850 (mirage, alu), 990 (105), 1170 (ultegra, triple). De Canyons zullen ongeveer dezelfde prijzen hebben. Het idee is: Als je budget wat beperkt is, kun je beter voor de betere groep gaan met het goedkopere frame, dan het omgekeerde (Trek, Cannondale)...
Niks mis met Trek natuurlijk. Tenzij je budget beperkt is.
(wat een afgezaagde discussie... niet op reageren mensen, anders blijven we bezig...)




Tja begin er dan niet over! ;) Zo vind ik bijvoorbeeld dat juist een frame belangrijk is en je later best over kan stappen op een duurdere groep.
De discussie is niet afgezaagd. Eerder uitgemolken :)

en Trek vind ik gewoon ook veel mooiere fietsen dan Bull ofzo, en is het duur om een betere groep erbij te kopen?? en wat is er mis met een goed frame en mindere groep, na hoeveel jaar is de fiets versleten dan??


goed frame met mindere groep is de beste keuze, zeker als je een krap budget hebt. Het frame kan ontzettend lang mee gaan, maar de onderdelen verslijten. Goedkopere onderdelen uiteraard goedkoper om te vervangen. En mocht je opeens meer geld krijgen dan kan je altijd nog een duurde ketting, tandwielen of wat dan ook kopen.
Ben het helemaal met je eens dat trek mooier is dan een Red Bull fiets. En met de goedkopere trekfiets is zeker niks mis. Toch zou ik voor een Red Bull fiets gaan. Goed frame, goede groep en een goede prijs. Maar dat blijft je eigen keus natuurlijk. Als je een fiets koopt die je niet echt mooi vind bederfd dat je fietsplezier. Net als slechte onderdelen overigens, maar met goed onderhoud kan ook mirage goed lopen.
,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸-(Wat er ook gebeurt altijd blijven fietsen)-,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 11 aug 2004 01:32


goed frame met mindere groep is de beste keuze, zeker als je een krap budget hebt. Het frame kan ontzettend lang mee gaan, maar de onderdelen verslijten. Goedkopere onderdelen uiteraard goedkoper om te vervangen. En mocht je opeens meer geld krijgen dan kan je altijd nog een duurde ketting, tandwielen of wat dan ook kopen.
Ben het helemaal met je eens dat trek mooier is dan een Red Bull fiets. En met de goedkopere trekfiets is zeker niks mis. Toch zou ik voor een Red Bull fiets gaan. Goed frame, goede groep en een goede prijs. Maar dat blijft je eigen keus natuurlijk. Als je een fiets koopt die je niet echt mooi vind bederfd dat je fietsplezier. Net als slechte onderdelen overigens, maar met goed onderhoud kan ook mirage goed lopen.


Ik ga waarschijnlijk voor de Trek 1200 (2005 versie) ik vind hem egt super mooi en goed frame dus, wel mindere groep erbij maar ik ga proberen te regelen of ik de 105 groep van shimano erbij kan doen, weet iemand hoeveel dat ongeveer extra gaat kosten??? Shimano Tiagra is nu de groep en dan wil ik hem dus upgraden. iemand zij dat dit ongeveer voor 50 - 100 € extra kan, klopt dit???
graag reacties! alvast bedankt groet Remi

giantocr
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 aug 2004 17:27

giantocr 11 aug 2004 11:50

Quoten: Origineel geplaatst door giodul op 26 Juni 2004


Wie gaat in deze zomer de Mont Ventoux beklimmen?
Ik heb deze GEANT verleden jaar drie keer op een dag beklommen ,ik wil graag advies geven...
In ieder geval veel sterkte!!!

Ik ben benieuwd met welk verzet je reed en welke snelheid.
Der Jan und Ich fahren Giant

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 aug 2004 13:40

Quoten: Origineel geplaatst door Giant OCR op 11 Augustus 2004


Quoten: Origineel geplaatst door giodul op 26 Juni 2004


Wie gaat in deze zomer de Mont Ventoux beklimmen?
Ik heb deze GEANT verleden jaar drie keer op een dag beklommen ,ik wil graag advies geven...
In ieder geval veel sterkte!!!

Ik ben benieuwd met welk verzet je reed en welke snelheid.

Dat kan je toch zo uitrekenen: 22 km in 1 uur 44 = 12,6 km per uur gemiddeld.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

giantocr
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 aug 2004 17:27

giantocr 11 aug 2004 15:32

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 11 Augustus 2004


Quoten: Origineel geplaatst door Giant OCR op 11 Augustus 2004


Quoten: Origineel geplaatst door giodul op 26 Juni 2004


Wie gaat in deze zomer de Mont Ventoux beklimmen?
Ik heb deze GEANT verleden jaar drie keer op een dag beklommen ,ik wil graag advies geven...
In ieder geval veel sterkte!!!

Ik ben benieuwd met welk verzet je reed en welke snelheid.

Dat kan je toch zo uitrekenen: 22 km in 1 uur 44 = 12,6 km per uur gemiddeld.

Ja, leuk zo'n gemiddelde. Je begon met 12.6 en eindigde met 12.6, of zat er verval in? En welk verzet. Ben zelf namelijk ook van plan deze reus te beklimmen in het najaar.
Der Jan und Ich fahren Giant

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 11 aug 2004 18:42

Quoten: Origineel geplaatst door Giant OCR op 11 Augustus 2004


Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 11 Augustus 2004


Quoten: Origineel geplaatst door Giant OCR op 11 Augustus 2004


Quoten: Origineel geplaatst door giodul op 26 Juni 2004


Wie gaat in deze zomer de Mont Ventoux beklimmen?
Ik heb deze GEANT verleden jaar drie keer op een dag beklommen ,ik wil graag advies geven...
In ieder geval veel sterkte!!!

Ik ben benieuwd met welk verzet je reed en welke snelheid.

Dat kan je toch zo uitrekenen: 22 km in 1 uur 44 = 12,6 km per uur gemiddeld.

Ja, leuk zo'n gemiddelde. Je begon met 12.6 en eindigde met 12.6, of zat er verval in? En welk verzet. Ben zelf namelijk ook van plan deze reus te beklimmen in het najaar.

vraag je het aan mij??

ventousiast
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 okt 2004 10:18

ventousiast 05 okt 2004 10:24

Quoten: Origineel geplaatst door giodul op 26 Juni 2004


Wie gaat in deze zomer de Mont Ventoux beklimmen?
Ik heb deze GEANT verleden jaar drie keer op een dag beklommen ,ik wil graag advies geven...
In ieder geval veel sterkte!!!


Op 8 juli van dit jaar beklom ik hem drie keer, op een trekkingfiets (Gazelle Formula Trekking) en werd daarmee Cinglé du Ventoux.
Lees alles over de Mont Ventoux op www.dekaleberg.nl.
Groet,Alex
Cinglé du Ventoux nr. 1177 - webmaster http://www.dekaleberg.nl" onclick="window.open(this.href);return false; --- Lees \'De kale berg - op en over de Mont Ventoux\' - ISBN 978-90-6005-683-7 - Nu 8e druk!

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 11 okt 2004 17:11

Quoten: Origineel geplaatst door Ventousiast op 05 Oktober 2004


Quoten: Origineel geplaatst door giodul op 26 Juni 2004


Wie gaat in deze zomer de Mont Ventoux beklimmen?
Ik heb deze GEANT verleden jaar drie keer op een dag beklommen ,ik wil graag advies geven...
In ieder geval veel sterkte!!!


Op 8 juli van dit jaar beklom ik hem drie keer, op een trekkingfiets (Gazelle Formula Trekking) en werd daarmee Cinglé du Ventoux.
Lees alles over de Mont Ventoux op www.dekaleberg.nl.
Groet,Alex


mooie site! mijn verslag staat daar ook op, nr 75, van toen ik 11 was en hem beklom :)
 

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 22 dec 2004 16:28

Om dit topic in leven in te blazen....
wie gaan er dit jaar de ventoux bedwingen!?
ikke wel  hoop op een goede/snelle tijd, vroeger nooit veel getraind, geen racefiets en een tijd van 1:44 neergezet! was knappe prestatie maar nu ik een racefiets en getraind ben wil ik hem onder de 1:30 doen! (ter verglijking een sprinter a la freire doet er 1:15 min over ongeveer)
ik zit er ook over na te denken om hem 3x op 1 dag te doen! lijkt me echt leuk...wel zwaar

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 dec 2004 20:56

Quoten: Origineel geplaatst door Remi op 22 December 2004


Om dit topic in leven in te blazen....
wie gaan er dit jaar de ventoux bedwingen!?
ikke wel  hoop op een goede/snelle tijd, vroeger nooit veel getraind, geen racefiets en een tijd van 1:44 neergezet! was knappe prestatie maar nu ik een racefiets en getraind ben wil ik hem onder de 1:30 doen! (ter verglijking een sprinter a la freire doet er 1:15 min over ongeveer)
ik zit er ook over na te denken om hem 3x op 1 dag te doen! lijkt me echt leuk...wel zwaar


Freire is niet alleen sprinter. In het middelgebergte rijdt hij gewoon vooruit in de Vuelta, de hele dag lang. Als Freire in de Tour de Mont Ventoux op rijdt, dan peddelt hij rustig naar boven toe om geen krachten te verspillen. Jij rijdt je helemaal dood, dus de vergelijking is niet zo eenvoudig.
Je doelen lijken me niet combineerbaar. Je kan 1x voluit rijden, maar niet ongestraft 2x. Waar heb jij de tijd gestart? Je hebt toch vanuit Maulescene gereden?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
levensnevel
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 okt 2004 23:41

Gebruikersavatar levensnevel 22 dec 2004 21:50

Tijdje terug (als in 12 maanden) stond in de fiets een interview met de frontman van "de Dijk": Huub van der Lubbe. Het artikel werd afgesloten met een voor dit draadje passend gedicht, want naast liedjes schrijft hij ook gedichten.
Uit zijn dichtbundel "Geregeld leven" (Nijgh & Ditmar 2003):

Mont Ventoux

Velen zijn mij reeds de berg op voorgegaan
Dichters en wielrenners in bonte stromen
Hebben voor mij al de Mont Ventoux gedaan
En na mij zullen er nog velen komen

Om te ervaren hoe het is: per fiets, te voet
Naar het haast onhaalbare te streven
Niets of niemand zegt dat het echt moet
En toch, of juist daarom,wil je het beleven.

Het dagelijks werk van een fenomeen
Als Armstrong, Kal, Petrarca of Anquetil
Stervelingen zoals ik en iedereen
Gaan drie keer dood omhoog op hun twee wielen

Maar bovenop vervallen de verschillen
Talent is ook een vorm van heel graag willen.

En zo is het maar net
Niets of niemand zegt dat het echt moet.
En toch,of juist daarom,wil ik het beleven ....
.

ventousiast
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 okt 2004 10:18

ventousiast 10 jan 2005 22:24

Quote: Origineel geplaatst door levensnevel op 22 December 2004
Tijdje terug (als in 12 maanden) stond in de fiets een interview met de frontman van "de Dijk": Huub van der Lubbe. Het artikel werd afgesloten met een voor dit draadje passend gedicht, want naast liedjes schrijft hij ook gedichten.
Uit zijn dichtbundel "Geregeld leven" (Nijgh & Ditmar 2003):

Mont Ventoux

Velen zijn mij reeds de berg op voorgegaan
Dichters en wielrenners in bonte stromen
Hebben voor mij al de Mont Ventoux gedaan
En na mij zullen er nog velen komen



Dit gedicht en andere gedichten en fragmenten van o.a. Dolf Jansen, Mart Smeets, Peter Winnen vind je in het boek 'De kale berg - op en over de Mont Ventoux'. Zie www.dekaleberg.nl.
Cinglé du Ventoux nr. 1177 - webmaster http://www.dekaleberg.nl" onclick="window.open(this.href);return false; --- Lees \'De kale berg - op en over de Mont Ventoux\' - ISBN 978-90-6005-683-7 - Nu 8e druk!

Plaats reactie