Alles over vakanties op én met de fiets

Mont Ventoux beklimmen

Gebruikersavatar
Italia_david
Forum-lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 nov 2011 12:28
Locatie: Harderwijk

Gebruikersavatar Italia_david 23 aug 2014 14:59

Hanz Bé schreef:
Italia_david schreef: Ik heb hetzelfde als jou gehad..

in 2012 de ventoux 3x beklommen in één dag met een triple 92KG schoon aan de haak (tijd 2:20.
2013 de ventoux 4 x beklommen op één dag met een compact 34-28 en 76kg... (tijd 1:32)

mijn advies lekker met je compact op pad gaan en lekker fietsen... Succes
Dat zijn inderdaad mooi vergelijkbare cijfers, én een knappe tijds-verbetering!

Overigens 3 of zelfs 4 x op één dag is wat mij betreft wat teveel..... ;)
Thanks!... ja moet wel zeggen dat het niet vanzelf komt... veel training en veel duurritten...

kijken wat we volgend jaar gaan doen.. zit zelf aan de Alphe D'huzes te denken..
vind het een mooie uitdaging.. 6x de alphe :)
#passioneceleste #ridebianchi

Paulus79
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 aug 2013 10:22
Locatie: Tienhoven ZH

Paulus79 28 aug 2014 13:27

Vorige week 20-08 de Mont Ventoux vanuit Bedoin beklommen.

Nadat ik 15 maart mijn achillespees had afgescheurd was het spannend of ik het wel zou halen, het plan om de berg op te fietsen stond al wat langer in de planning namelijk.
Maar na hard trainen en hopen is het me toch gelukt !! in een tijd van 2:11

Afbeelding
Insieme a te tutto diventa bellissimo

Nighty
Forum-lid
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 jun 2012 16:49
Locatie: Kempen BE

Nighty 28 aug 2014 13:44

Knap!

Zowel de fiets, het uitzicht, de revalidatie en de prestatie

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 28 aug 2014 16:48

Nighty schreef:Knap!

Zowel de fiets, het uitzicht, de revalidatie en de prestatie
Ja zeker. :D
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4224
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 28 aug 2014 17:11

Top! Mooi dat het allemaal zo gelukt is.

Gebruikersavatar
Italia_david
Forum-lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 nov 2011 12:28
Locatie: Harderwijk

Gebruikersavatar Italia_david 28 aug 2014 21:09

Paulus79 schreef:Vorige week 20-08 de Mont Ventoux vanuit Bedoin beklommen.

Nadat ik 15 maart mijn achillespees had afgescheurd was het spannend of ik het wel zou halen, het plan om de berg op te fietsen stond al wat langer in de planning namelijk.
Maar na hard trainen en hopen is het me toch gelukt !! in een tijd van 2:11

Respect hoor!.. wat zal het bereiken van de top een voldoening zijn geweest!
#passioneceleste #ridebianchi

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 29 aug 2014 08:41

@Paulus79: Doorzettingsvermogen hè! Proficiat, mooi gedaan hoor 8-) !
60 x Ventoux

Paulus79
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 aug 2013 10:22
Locatie: Tienhoven ZH

Paulus79 30 aug 2014 17:27

Dank allen !!

De voldoening was inderdaad behoorlijk groot op de top 8-)
Insieme a te tutto diventa bellissimo

P_Roeske
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 30 apr 2014 08:15

P_Roeske 03 sep 2014 09:16

Vorige week de Mont Ventoux 3x op een dag gereden. Hoewel ik een aantal jaren geleden de drie beklimmingen al eens eens (Malaucene 2x) had gereden, was dit wel weer een mooie uitdaging.

Ik had het geluk dat er wat bewolking was en de temperatuur vrij laag bleef gedurende de dag.

Aangezien ik in Orpierre op de camping stond, vroeg opgestaan en eerst een stukje met de auto (waarom kunnen Fransen geen normaal voorverpakt brood maken? Die gezoete rommel is echt niet te eten!) en deze bij Chalet Reynard geparkeerd.

Vanaf daar afgedaald naar Bedoin en bij de streep omgekeerd en naar de top gereden. Toen ik het bos uit kwam, vroeg ik me oprecht af waar ik me jaren geleden zo druk om maakte, ik was nog fris en hartslag bleef lekker laag. Nog even 6km naar de top en de eerste beklimming van de dag was een feit.

Vervolgens afdalen naar Malaucene (mensen die met de auto tegen de middenstreep gaan rijden en niet boven de 30 km/h komen moeten ze verbieden in de bergen te rijden...), en ook daar bij de streep in het dorp omgekeerd en begonnen aan de tweede klim. Met name het middenstuk van deze kant (tot aan het skigebied) is onaangenaam zwaar, maar wel te overzien. Even later stond ik weer boven.

Nu afdalen naar Sault (vanaf waar mijn vader, die de heel dag de verzorging op zich had genomen, met me mee zou rijden omhoog). Natuurlijk wel even de kleine tegen-stijging tot in het dorp gereden (daar staat immers de startstreep) en toen was het tijd voor de 3e en laatste beklimming. Tot aan Reynard is deze beklimming nergens moeilijk of zwaar en in een makkelijk tempo omhoog kunnen rijden. Vanaf het Chalet nog even mooi kans gezien om de benen leeg te rijden en ook die laatste 6 km waren een feit.

Achteraf best grappig om te zien dat ik elke beklimming in 1u46m**s heb gereden.

Aangezien ik van tevoren niet het plan had om de Cinglé te rijden, had ik helaas geen stempelkaart. Misschien dat ik mijn GPS-files wel opstuur om alsnog opgenomen te worden in het register der malloten.

Heel mooie tocht om te rijden en mocht ik volgend jaar weer in de buurt zijn overweeg ik zeker om de Galarien te gaan rijden.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 04 sep 2014 17:31

Proficiat met je prestatie! Als ik je verslagje zo lees, lijkt die Mont ventoux 'weinig' voor te stellen (afgezien van het ook door jou als lastig ervaren middelste deel van de 'Malaucène-klim'). Toch denk ik dat er erg veel fietsers zijn die er heel anders over denken :mrgreen: .
60 x Ventoux

Reinouds
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 feb 2014 19:38

Reinouds 19 sep 2014 22:13

Volgende week vrijdag ( 26 september) ga ik een poging wagen. Mezelf ingeschreven bij de Club, 3 keer op een dag de top van de Ventoux, via de 3 verschillende dorpen.

Ik heb een vraag aan de malloten die mij voorgingen; hoe laat zijn jullie begonnen, en hoe lang hebben jullie er over gedaan? Ik heb een slaapplaats in Malauscene, dus zal deze als eerste beklimmen. Vervolgens afdalen naar Bedoin en weer omhoog, en dan als laatste Sault.

Zijn er voorgangers die hun GPX files willen delen/Garmin Connect?

Qua kleding heb ik me op alles voorbereid, mezelf voorgenomen om te starten in shirt met korte mouwen + korte broek, wel met thermo shirt er onder, en een windjack mee te nemen. Alleen als 's ochtends echt blijkt dat er kou/regen op komst is ga ik voor lange mouwen.

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 19 sep 2014 22:30

Heb hem in 2012 gefietst
Was een mooie ervaring
Ben ca 7:30 gestart
In de loop van de dag werd het wel behoorlijk warm
http://www.brytonsport.com/mapTrackView/2?id=1011893
(mijn Bryton heeft wel even uit gestaan)
Vanaf deze link zou je een gpx moeten kunnen downloaden
Maar volgens mij kom je zonder gpx ook wel boven
daar heb je alleen je benen voor nodig
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Plaats reactie