Alles over vakanties op én met de fiets

Mont Ventoux beklimmen

conrad4dx
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 aug 2012 22:31

conrad4dx 19 feb 2013 16:51

thanks voor de correctie, doet je tablet vanzelf helaas.

Maar wel allemaal meedoen ok!
Team Pieken en Dalen 2015; Stelvio for Life, volg ons op facebook

Rupkeii
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 jun 2012 18:33

Rupkeii 25 apr 2013 12:34

Ik ben in de zomer van plan om naar Zuid-Frankrijk te gaan. Eerst een kleine week met een groep rond de Aple d'Huez fietsen en daarna met de vriendin door naar de kust. Nu heb ik als idee om de Mont Ventoux op de terugweg te pakken maar aangezien hierna huiswaarts wordt gereden is het wel zo lekker om ergens op te frissen.

Nu is mijn vraag dus of het ergens mogelijk is om nabij de Mont Ventoux mezelf ergens op te frissen?
Uiteraard bereid tegen vergoeding maar ik was niet direct van plan om er een overnachting aan toe te voegen.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 25 apr 2013 13:48

Lijkt mij niet zo'n probleem, als je met 'opfrissen' bedoelt ' waar kan ik even goed douchen en mij verkleden?'. Campings genoeg daar en als je het de beheerder/ster netjes vraagt, heb je kans dat het nog gratis kan
ook ;) . Maar meer dan het tarief voor een 'campeur' (kampeerder/persoon) zullen ze je vast niet vragen. Wij zien zelf regelmatig lieden die (vooral op gemeentecampings, waar de receptie vaak alleen 's ochtends en
's avonds geopend is) de voorzieningen op campings 'misbruiken'. Dan komt er zo'n flinke camper aanrijden, hele familie + hond er uit, camper aan de stroompaal, afvalwater lozen, schoon water innemen en de hele club pakt en passant ook nog een douchebeurt mee. Kijk, dat bedoel ik uitdrukkelijk dus niet :( . Maar ik zie ook wel eens fietsers of werklieden die een 'gratis' douchebeurt nemen. Is ook niet de bedoeling, maar ik ben ook niet van de 'campingpolitie' ;) . En je kunt natuurlijk ook even een kaartje voor het zwembad kopen (bijv. in Bédoin, naast de Camping Municipal, wel even de openingstijden op het www checken ;) ).
60 x Ventoux

Rupkeii
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 jun 2012 18:33

Rupkeii 25 apr 2013 14:32

Thxs legrimpeur. Niet eens aan gedacht terwijl het eigenlijk de meest eenvoudige oplossing is. Komt misschien omdat ik normaal niet op campings kom of er naar zoek. Moet inderdaad wel lukken om in de zomer bij een camping of gemeentebad te douchen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27569
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 apr 2013 11:28

Aan de voet van de Ventoux (Bedoin) heb je een openbaar zwembad. Toegang is 3 euro o.i.d., je kunt daar ook douchen.

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 28 apr 2013 12:20

Er is zelfs een specifieke douchegelegenheid bij een dame van middelbare leeftijd, links van 'le portail de 'olivier' :) Ze maakt er bij de plaatselijke horeca alvast reclame voor. (tegen betaling)

Kan jullie niet zeggen of het de moeite is, zelf nog niet naar toe geweest ;)
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 28 apr 2013 14:28

havana schreef:Aan de voet van de Ventoux (Bedoin) heb je een openbaar zwembad. Toegang is 3 euro o.i.d., je kunt daar ook douchen.
Die tip had ik hem (dus) ook al gegeven (maar ik kan mij best voorstellen dat je al die 'lange verhalen' van mij niet leest... :lol: ).
legrimpeur schreef:En je kunt natuurlijk ook even een kaartje voor het zwembad kopen (bijv. in Bédoin, naast de Camping Municipal, wel even de openingstijden op het www checken ;) ).
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27569
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 apr 2013 15:02

Whoops :D

tnieuw
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 21 mei 2007 17:04

tnieuw 29 apr 2013 13:00

Rupkeii schreef:Ik ben in de zomer van plan om naar Zuid-Frankrijk te gaan. Eerst een kleine week met een groep rond de Aple d'Huez fietsen en daarna met de vriendin door naar de kust. Nu heb ik als idee om de Mont Ventoux op de terugweg te pakken maar aangezien hierna huiswaarts wordt gereden is het wel zo lekker om ergens op te frissen.

Nu is mijn vraag dus of het ergens mogelijk is om nabij de Mont Ventoux mezelf ergens op te frissen?
Uiteraard bereid tegen vergoeding maar ik was niet direct van plan om er een overnachting aan toe te voegen.
Wanneer is van de zomer? Wij zijn daar van 25-31 augustus op een grote camping (overigens wel een naturistencamping maar ach wat maakt dat uit) aan de voet van de Mont Ventoux. Als je in die periode daar ben dan kun je altijd even langs rijden.

gyorgyigabor
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2013 23:48

gyorgyigabor 03 mei 2013 23:52

Hello !
(Sorry, I can answer in English)
When I cycled Mt Ventoux 4 times in a day (Club des Cinglés du Mont Ventoux) made a great video about it, that shows a lot about the climbs up to Ventoux.
http://www.youtube.com/watch?v=pkO_3fklHdg" onclick="window.open(this.href);return false;

Best regards,
Gabor

Pieter_B
Forum-lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 jun 2011 20:12

Pieter_B 15 mei 2013 20:33

Ik vertrek vrijdagochtend richting de Mont Ventoux. As maandag een poging doen om een paar keer boven te komen. Dit voor Klimmen tegen MS!!
Pieter

Steun mij in de strijd tegen MS: Pieter gaat klimmen tegen MS

Gebruikersavatar
Ro_Mo
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 12 feb 2012 00:37

Gebruikersavatar Ro_Mo 15 mei 2013 22:09

Beste Pieter, dan zie ik je daar, wij zijn reeds onderweg en komen morgen in de middag aan.

Rustig in twee etappes naar het zuiden afzakken.

Wordt een mooi evenement http://www.klimmentegenms.nl

Plaats reactie