Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsvakantie Zuid-Duitsland - Bayern

_flavio_
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mei 2005 10:57

_flavio_ 25 mei 2005 17:05

hey,
In augustus ben ik van plan om op vakantie te gaan naar het Bayerischer Wald. Weet iemand misschien een fietstocht/fietssite voor mij, zodat ikdaar een paar mooie tochtjes kan maken??
In afwachting...

matinge2000
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 nov 2004 19:58

matinge2000 09 aug 2005 14:48

heb daar vorig jaar 2 weken rondgerenden (was in Oberammergau voor m'n werk).  De énige tip die ik je kan geven, en die ikzelf ook heb toegepast, is deze : koop een goede gedetailleerde kaart ter plaatse en begin de ritten zelf maar uit te stippelen.  Op't internet is anders geen énkele nuttige (race)fiets info te vinden... 
Nog een tip : op de meeste kaarten staat groene strepen naast de weg, dwz mooi, bezienswaardig en/of spectaculair, enz...
 
Pinarello Rules

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 09 aug 2005 16:19

Duitsland heeft heel mooie Fietskaarten met de verkeersintensiteit erop. Naam is me even ontschoten, maar het is de fietskaart van de Duitse ANWB. Compleet met een boekje erbij met tips. Hellingen staan aangegeven (aanduiding voor lengte en steilte). Zo kun je een route over zo stil mogelijke wegen plannen. Kaartlezen is wel even wennen, omdat een doorgaande weg ineens van kleur kan verschieten (dat ben je niet gewend).

livestrong2006
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 aug 2005 18:28

livestrong2006 10 aug 2005 23:40

Kijk eens op www.fietsvakantiewinkel.nl hier zijn mooie kaarten op detail te verkrijgen zodat je niet terplaatse hoeft te gaan zoeken, succes
 

Plaats reactie