Alles over vakanties op én met de fiets

routes in Luxemburg

bartl10
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 jul 2005 19:10

bartl10 04 aug 2005 12:56

Luxemburg was erg de moeite waard, al was het weer niet geweldig (een paar stevige buien en aan de koele kant). De eerder door Cas gesuggereerde klim van Eppeldorf naar Beaufort hebben we gedaan, al wist ik dat op dat moment niet. Cas heeft gelijk, het is geen eenvoudige helling! Het landbouwweggetje van 32% heb ik niet gereden.
Een andere zware klim is die vanuit Bivels (net ten Noorden van Vianden) naar het stuwmeer bovenop de Mont Saint-Nicolas. Aan het einde van Bivels kom je al klimmend bij een kruising met een grote weg. Ga daar rechtdoor een klein stijgend weggetje in dat bij sneeuw verboden is. 

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4362
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 05 aug 2005 14:29

Quote: Origineel geplaatst door BartL op 04 Augustus 2005
Een andere zware klim is die vanuit Bivels (net ten Noorden van Vianden) naar het stuwmeer bovenop de Mont Saint-Nicolas. Aan het einde van Bivels kom je al klimmend bij een kruising met een grote weg. Ga daar rechtdoor een klein stijgend weggetje in dat bij sneeuw verboden is.

Ja en als je vanuit vianden al eerder een afslag had gepakt had je dus de beklimming naar puttschijt ofzo die ik voorstelde komt boven op het zelfde punt uit alleen doet er een km minder over dus veel stijler

Plaats reactie