Pagina 13 van 13

Geplaatst: 03 sep 2010 11:44
door freakish
haha, voor die bocht hard remmen. Anders hebben we weer voer voor het wel/niet helm dragen topic.

Geplaatst: 03 sep 2010 14:12
door geer
freakish schreef:
Geer schreef:
freakish schreef:

Je kunt nog altijd de Daalhemmerweg in Valkenburg nemen en dan via Scheulder terug naar Keutenberg. Hangt er even van af hoe graag je hem wilt mijden ;)


Dat bedoel ik, als je boven op de keutenberg slaapt, kun je toch niet via een omweg bovenkomen...m'n vrouw staat op de uitkijk...ik kom er niet in hoor, als ik via de Daalhemmerweg, of via Gulpen naar boven ga.


Via Gulpen is ook een hele prestatie.


Niet zo lastig hoor, in Gulpen kun je via de Inberdorpsstraat omhoog, naar Inber. Daar rechts en dan weer de eerste links, even doorrijden, langs dodeman en hups; je staat zonder een centje pijn in Keutenberg!

En als dat nog te lastig is, ga je via Margraten.....ik zal je de routebeschrijving besparen...

Geplaatst: 03 sep 2010 15:30
door freakish
Geer schreef:
freakish schreef:
Geer schreef:

Dat bedoel ik, als je boven op de keutenberg slaapt, kun je toch niet via een omweg bovenkomen...m'n vrouw staat op de uitkijk...ik kom er niet in hoor, als ik via de Daalhemmerweg, of via Gulpen naar boven ga.


Via Gulpen is ook een hele prestatie.


Niet zo lastig hoor, in Gulpen kun je via de Inberdorpsstraat omhoog, naar Inber. Daar rechts en dan weer de eerste links, even doorrijden, langs dodeman en hups; je staat zonder een centje pijn in Keutenberg!

En als dat nog te lastig is, ga je via Margraten.....ik zal je de routebeschrijving besparen...


Opties genoeg! Beste optie is om voortaan een plekje te reserveren op de camping onder aan de Keutenberg. :)

Re: Welk verzet op Keutenberg?

Geplaatst: 24 aug 2015 13:33
door Dirtdigger
Gisteren met 50 x 28 naar boven gefietst. Puur dom, natuurlijk, maar ik fietste de top Cauberg Challenge (110KM) en had me voorgenomen alles op het grote voorblad te fietsen. Betekende wel dat ik onder de 8km/u naar boven zigzagde, maar we hebben het gered! Het was na 100 km, dus enkel de cauberg restte hierna nog. Lag om 22.00 uur in bed. Stuk.

Re: Welk verzet op Keutenberg?

Geplaatst: 24 aug 2015 15:24
door J.Edge87
het kan aan mij liggen, maar waarom zet je zoveel kracht op zo'n beroerde kettinglijn?

Re: Welk verzet op Keutenberg?

Geplaatst: 24 aug 2015 15:29
door 53x11
Dat zegt 'ie toch?
en had me voorgenomen alles op het grote voorblad te fietsen.

Re: Welk verzet op Keutenberg?

Geplaatst: 24 aug 2015 15:42
door J.Edge87
Ja. Duh. Maar waarom zou je dat doen....

Re: Welk verzet op Keutenberg?

Geplaatst: 24 aug 2015 15:42
door MarkVeenstra
Ja, of niet sterk genoeg om de kettinglijn wat rechter te houden :twisted:

Overigens begin Augustus bij Iron Man Maastricht de winnaar die grotendeels op een 55x13 vast zat... weliswaar zonder Keutenberg, maar nog altijd dingen als de Cauberg erbij.

Re: Welk verzet op Keutenberg?

Geplaatst: 24 aug 2015 15:49
door colnagofreak
joosting87 schreef:Ja. Duh. Maar waarom zou je dat doen....
een man een man een woord een woord.......

Re: Welk verzet op Keutenberg?

Geplaatst: 24 aug 2015 16:03
door J.Edge87
colnagofreak schreef:
joosting87 schreef:Ja. Duh. Maar waarom zou je dat doen....
een man een man een woord een woord.......
haha ja. dat zal het zijn. ik zou het m'n fiets niet aandoen iig :shock:

Re: Welk verzet op Keutenberg?

Geplaatst: 24 aug 2015 16:09
door MarkVeenstra
joosting87 schreef:
colnagofreak schreef:
joosting87 schreef:Ja. Duh. Maar waarom zou je dat doen....
een man een man een woord een woord.......
haha ja. dat zal het zijn. ik zou het m'n fiets niet aandoen iig :shock:
Waarom niet, bang dat je m stuktrapt? Of bang dat je de ketting 500m eerder moet vervangen omdat je 1x de keutenberg op die manier opgereden bent?

Je hebt gewoon 2x10 of 2x 11 versnellingen om ze te gebruiken hoor. Wordt t ook gewoon voor gemaakt. Tuurlijk snap ik dat een rechtere kettinglijn de slijtage beperkt, maar t gaat hier niet structureel schuine kettinglijn rijden. En de hoeken waar je je ketting in legt zijn ook weer niet zo groot dat je ineens je ketting in 2en trapt om deze reden (dan was er toch wat aan de hand en had je bij een rechtere kettinglijn binnen niet al te lange tijd ook je ketting kapot getrapt op piekvermogen).