Alles over vakanties op én met de fiets

Welk verzet op Keutenberg?

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 17 mar 2006 17:27

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 16 Maart 2006

Ehh... ff off topic wat voor baan zoek je! enne de laaste 3 heuvels verleden jaar tijdens de Agr toch al flink moeten lopen tegen de kramp maar ben een doorzetter en laat me niet kisten door die heuvels ,kramp of geen kramp uitrijden of van mijn part uitlopen,  zal ik zeker doen!


hoe kom jij nou aan kramp met al die km's die intussen maakt.Drink je wel voldoende dan ?
Mijn vriendin reed vorig jaar ook de 100 op haar atb  en heeft er 3 maanden voor getraind, wat spinnen en fietsen. Dat is dan wel met een tripple, maar geen kramp ofzo.
Ik heb ook ooit geparkeerd gestaan daar, omdat ik zo slim was met een hockeytoernooi mee te doen een week van te voren. Met als gevolg dat ik daar vlak na enorme pijn in mijn benen had, beetje los getrapt de week van te voren. En nergens last van dacht ik. Maar na zo'n 60-70 km voelde ik elke keer als ik ging staan met een klimmentje mijn benen steeds meer blokkeren. Tijdens de klim op het 3-landen punt wilde ik nog even aanzetten ging staan en het leek alsof mijn knie opslot stond. Kon nog net gaan zitten en verder rijden tot de top.Elk ander klimmetje zittend gedaan en erg ingehouden( met als gevolg dat ik eenmaal boven lekker door kon rijden) toen kwam de Keut.....
Ik rijd erop, gaat nog goed, maar ik voelde mijn benen al wel wat samentrekken. Vlak voor mij stap iemans ineens af en ik moet gaan staan op de pedalen. IK sta en ik blijf staan met gestrekte benen.... gelukkig was dat op de plaats waar de berg aan de rechtekant heel hoog is. Ik viel dus in de berm, maar de kramp was zo hevig dat ik met mijn vuist in mijn knieholte moest slaan om ze weer te buigen en de kramp eruit te halen... verschikkelijk..
En als dat al niet vervelend genoeg was, gebeurde hetzelfde op de cauberg bij de laatste bocht, ik kon toen nog net afstappen, maar de pijn was te erg.
Het leek wel of ik allemaal scheurtjes in mijn spieren had, het zou mij niks verbazen als dat niet ook het geval was. Dit was 2 jaar terug, toen het wel mooi weer was.
het gevoel was alsof alle spieren rond mijn knie zich samentrokken op zo'n manier dat mijn been alleen gestrekt mocht zijn. Op het moment dat het zover was trokken alle spieren in mijn bovenbeen zich samen en begon de pijn... verschikkelijk... Heb daarna 1 week niks gedaan en toen weer lekker rustig gefietst.
Vorig jaar K-weer, dus nu komt de revanche... ( hoop ik)

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 20 mar 2006 08:17

Donderdag rij ik trug naar valkenburg dan zal ik eens zien met welk verzet ik er op rij

jordy
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 jun 2005 16:12

jordy 21 mar 2006 12:11

Ik heb nog wel een mooi verhaal over de Keutenberg. Als klein ventje was ik daar met mijn ouders op vakantie. We maakten een fietstochtje in de buurt, en kwamen langs de Keutenberg. Mijn pa vond het wel een goed idee om deze met zijn kinderen van 1 (achterop), 5 en 7 (ik) te beklimmen. Na 10-15 meter stonden we allemaal stil, en zijn we gaan lopen. Even boven geweest, en toen moesten we naar beneden. Mijn pa zei dat ik wel kon afdalen, als ik maar goed remde. Mijn ma spartelde nog even tegen, maar ik klom al op de fiets. In het begin ging het lekker, maar ik remmen (achteruittrap), maar de remmen deden het niet meer, oeps! En daar ging ik... 30 km/u, 40, 50, 60.... en beneden lag daar een autoweg. Dus toen kwam ik op het geniale idee om maar een soort ATB-paadje in te slaan, maar ik had nog niet zo vaak met 60 van een berg afgereden, dus kon ik mijn snelheid niet zo goed inschatten. Dus ik zette de bocht iets te laat in, en ja hoor... daar lag ik tussen de bosjes. Ik zie me pa nog aan komen rijden met die lach op zijn gezicht.

t.trapper
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 20 feb 2006 11:49

t.trapper 21 mar 2006 16:29

Quoten: Origineel geplaatst door Jordy op 21 Maart 2006

Ik heb nog wel een mooi verhaal over de Keutenberg. Als klein ventje was ik daar met mijn ouders op vakantie. We maakten een fietstochtje in de buurt, en kwamen langs de Keutenberg. Mijn pa vond het wel een goed idee om deze met zijn kinderen van 1 (achterop), 5 en 7 (ik) te beklimmen. Na 10-15 meter stonden we allemaal stil, en zijn we gaan lopen. Even boven geweest, en toen moesten we naar beneden. Mijn pa zei dat ik wel kon afdalen, als ik maar goed remde. Mijn ma spartelde nog even tegen, maar ik klom al op de fiets. In het begin ging het lekker, maar ik remmen (achteruittrap), maar de remmen deden het niet meer, oeps! En daar ging ik... 30 km/u, 40, 50, 60.... en beneden lag daar een autoweg. Dus toen kwam ik op het geniale idee om maar een soort ATB-paadje in te slaan, maar ik had nog niet zo vaak met 60 van een berg afgereden, dus kon ik mijn snelheid niet zo goed inschatten. Dus ik zette de bocht iets te laat in, en ja hoor... daar lag ik tussen de bosjes. Ik zie me pa nog aan komen rijden met die lach op zijn gezicht.

Is jouw pa de markies De Sade ?

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 21 mar 2006 18:30

Quote: Origineel geplaatst door Jordy op 21 Maart 2006
Ik heb nog wel een mooi verhaal over de Keutenberg. Als klein ventje was ik daar met mijn ouders op vakantie. We maakten een fietstochtje in de buurt, en kwamen langs de Keutenberg. Mijn pa vond het wel een goed idee om deze met zijn kinderen van 1 (achterop), 5 en 7 (ik) te beklimmen. Na 10-15 meter stonden we allemaal stil, en zijn we gaan lopen. Even boven geweest, en toen moesten we naar beneden. Mijn pa zei dat ik wel kon afdalen, als ik maar goed remde. Mijn ma spartelde nog even tegen, maar ik klom al op de fiets. In het begin ging het lekker, maar ik remmen (achteruittrap), maar de remmen deden het niet meer, oeps! En daar ging ik... 30 km/u, 40, 50, 60.... en beneden lag daar een autoweg. Dus toen kwam ik op het geniale idee om maar een soort ATB-paadje in te slaan, maar ik had nog niet zo vaak met 60 van een berg afgereden, dus kon ik mijn snelheid niet zo goed inschatten. Dus ik zette de bocht iets te laat in, en ja hoor... daar lag ik tussen de bosjes. Ik zie me pa nog aan komen rijden met die lach op zijn gezicht.



Ik kan me niet herinneren dat je een autoweg tegenkomt als je de Keutenberg af rijdt , hooguit een huis als je in de bocht rechtdoor rijdt.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 21 mar 2006 19:48

Quote: Origineel geplaatst door who cares op 21 Maart 2006
Ik kan me niet herinneren dat je een autoweg tegenkomt als je de Keutenberg af rijdt , hooguit een huis als je in de bocht rechtdoor rijdt.
Het werd te gevaarlijk allemaal. Daarom hebben ze de Keutenberg destijds verplaatst. Voorheen lag ie pal aan de A79.

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 27 mar 2006 20:32

verzet op keutenberg gisteren 39-19,snelheid 11 km/h ongeveer, hartslag 192 de hele tijd.Moet wel bij zegge ik heb totaal geen klimtraining gedaan en ook geen weerstand of zo ,enkel duurttrainingen.        

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 28 mar 2006 00:05

Quoten: Origineel geplaatst door panschpieng op 27 Maart 2006

ik lees hier wel wat van verzetten en gem. maar vertel er eens bij waneer je die helling neemt. Is nogal een verschil of je nog fris bent na 30 km. of al 70 km. in je benen hebt met aantal flinke hellingen.

          ik kom van heusden dus reken maar uit,ongeveer 70 km tot in valkenburg,wel in D1,in de zomer als ik veel in ardennen fiets dat doet enorm veel met zo van die hellingen,dan sprint ik daarop maar heb dan wel al dikwijls in ardennen gefietst en veel afgezien,nu begrijp ook wat ze bedoelen met pieken,ge kunt geen ganse jaar door zo goed zijn.

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 12 apr 2006 20:00

laatste keer op de keutenberg verzet 39-23 snelheid tot de helft ongeveer tegen 19km/h daarna gezakt naar 16 km/h,was sjiek,ik had ne traktor ingehaald

Plaats reactie