Welk verzet op Keutenberg?

Alles over toertochten, evenementen en vakanties
sharkman
Forum-lid

sharkman 16 mar 2006 20:57

Even voor de duidelijkheid die 53/16 haal ik helaas ook niet.
Dergelijke verzetten gebruikte ik in mijn amateurtijd om de weerstand tegen extreme belasting op te voeren (enkel tijdens training). Startte simpelweg met een groot verzet en zo groot mogelijke snelheid aan een helling en probeerde dit zo lang mogelijk vol te houden. Nadeel van deze trainingsmethode is dat ik nu een lichte vorm van artrose im mijn linker knie heb.....
Overigens was het in mijn tijd (klinkt oud hè, zeg maar jaren 80) gebruik om veel groter te rijden dan nu zo kwam ik tijdens ritten in lijn in limburg eigenlijk nooit op het kleine blad).
P.s. kijk eens met welke snelheid en welk verzet de profs zaterdag de poggio oprijden..... denk dat je daar met een klein verzetje weinig te zoeken hebt.

lazo
Forum-lid

Gebruikersavatar lazo 17 mar 2006 07:32

ik sprint meestal de keutenberg op tegen 18 km/h ongeveer,maar ja wetenschappelijk is da onmogelijk met mijn gewicht en vermoge

amclassic-fan
Moderator

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 mar 2006 13:14

Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 08 Maart 2006

Wow de keutenberg,ik moet daar altijd afstappen ik graak daar gene meter vooruit

uh je spreekt jezelf een beetje tegen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

lazo
Forum-lid

Gebruikersavatar lazo 17 mar 2006 13:28

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 17 Maart 2006

Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 08 Maart 2006

Wow de keutenberg,ik moet daar altijd afstappen ik graak daar gene meter vooruit

uh je spreekt jezelf een beetje tegen.

Ja soms graak ik gene meter vooruit zelfs te voet soms,en andre keren ben ik dan weer heel goed nie alleen op de keutenberg,verlede weekend zat ik nog in valkenburg wa rond te rijden,zeer fijne rit gedaan,kwas de "koning van spanje aan het zoeken"(naar het schijnt noemt da zo)ergens in gulpen maar ik heb het nie gevonde,der zijn zoveel hellingen daar.

fiedoo
Forum-lid

fiedoo 17 mar 2006 13:33

de "koning van Spanje", is dat geen goed restaurant in Sluis?
beter een oude zaag met tanden dan een nieuwe zonder tanden

bike_add1ct
Forum-lid

Gebruikersavatar bike_add1ct 17 mar 2006 13:45

Koning van Spanje begint naast klimcentrum Rocca. Een klim van niks, maar wel een mooie naam ja...

resch
Forum-lid

resch 17 mar 2006 16:35

1. Vanuit het centrum van Gulpen (rijksweg maastricht richting vaals/aachen) eerste stoplicht rechts en dan 1e of 2e (maakt nl niet uit) weer rechts kom je aan zwembad mosaqua uit deze weg is de koning van spanje. 2. Zelfde rijksweg nemen maar dan door gulpen naar wittem, neem afslag partij en sla in het dorpje meteen rechts af. Dit weggetje afrijden en ziedaar de gulpenerberg vanuit partij, de echte! Er is nog een derde mogelijkheid, die is ook vanuit het centrum van gulpen en is vooral aan het begin heel steil. Succes

Plaats reactie