Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsen op Curacao?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27565
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 jan 2011 20:49

Ai ai ai als ik die foto's weer zie. Je gevoel is herkenbaar, als je het Curaçaose zand eenmaal tussen je tenen hebt gehad raak je het nooit meer kwijt.

Baai is volgens mij Playa Manzanila?

Dat regenseizoen zat er wel aan te komen trouwens. Ik heb er vorig jaar 13 maanden gezeten en misschien 10x regen gehad, en daar was nooit een hele dag bij. Extreme droogte dus. Het zat er dus aan te komen, en dat is ook één van de redenen dat mijn vrouw ons verblijf niet 6 maanden hebben verlengd (we hadden een aanbod daartoe).

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 28 jan 2011 21:26

[quote="havana"]Ai ai ai als ik die foto's weer zie. Je gevoel is herkenbaar, als je het Curaçaose zand eenmaal tussen je tenen hebt gehad raak je het nooit meer kwijt.

Baai is volgens mij Playa Manzanila? [/quote]

:-) Ja, dat is de plek. Lekker rustig en mooi snorkelen! De baai was nog net te bereiken met een Jeep.
... más allá ...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27565
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 jan 2011 22:52

5 piek afrekenen bij het landhuis en dan kun je kiezen tussen 3 stranden. Largu, Manzanila en Shon Mosa.

Alledrie ook mooie duikplekken. Ben er vaak geweest met klanten.

Vlak voordat ik er vertrok is er een toerist neergeschoten door een choller trouwens. Gelukkig niet dodelijk, choller is gepakt.

cruzo1
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2012 17:10

cruzo1 01 jan 2013 14:02

Topic even ophalen: is het daar goed in je 1-tje mtb-en qua veiligheid? Er schijnt een World Cup parcours achter het Lions Resort te liggen, is dat wat? zou idealiter een goed te volgen rondje willen vinden (a la Dorst maar dan exotischer :)) daar om sochtend snel een uurtje of anderhalf op te kunnen raggen.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 01 jan 2013 17:04

cruzo1 schreef:Topic even ophalen: is het daar goed in je 1-tje mtb-en qua veiligheid? Er schijnt een World Cup parcours achter het Lions Resort te liggen, is dat wat? zou idealiter een goed te volgen rondje willen vinden (a la Dorst maar dan exotischer :)) daar om sochtend snel een uurtje of anderhalf op te kunnen raggen.
Neem anders contact op met de lokale fietsclub daar.
http://curacaosport.com/bellisima/" onclick="window.open(this.href);return false;

dogestyle
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 mei 2006 16:54

dogestyle 04 jan 2013 16:11

cruzo1 schreef:Topic even ophalen: is het daar goed in je 1-tje mtb-en qua veiligheid? Er schijnt een World Cup parcours achter het Lions Resort te liggen, is dat wat? zou idealiter een goed te volgen rondje willen vinden (a la Dorst maar dan exotischer :)) daar om sochtend snel een uurtje of anderhalf op te kunnen raggen.
Heb redelijk wat gebiked op curacao; je zou (delen van) de curacao xtreme kunnen fietsen. Verdwalen is moeilijk op een eiland, neem een kaartje mee en orienteer je aan de hand van wind (altijd uit dezelfde richting) en de zon. Rondom de salinas kun je vaak mooi fietsen, of door het christoffel park (volgens mij wel een permit voor nodig). Er zijn veel MTB clubjes op het eiland en vaak kun je ook gewoon aansluiten om een stukje mee te fietsen. Blijf weg uit de armere buitenwijken, alhoewel ik nooit lastig gevallen ben. In het geval van loslopende / aanvallende honden: of zorgen dat je wegkomt, of recht erop afsturen en afstappen (dan rennen zij weg)... Al met al goed te doen, zorg er alleen voor dat je tubeless banden hebt met al slijm erin, anders rijd je vaker lek dan je bandjes mee kan nemen. Have fun!

http://www.cyclingcuracao.com/events.html?eid=305" onclick="window.open(this.href);return false;

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 05 jan 2013 20:21

Dat laatste is inderdaad een belangrijk aandachtspunt. Anders is het op sommige plaatsen echt geen doen. Mocht je bij Cristoffelpark willen fietsen kan ik je alvast verklappen dat de fietsen die daar staan niet veel soeps zijn.

Maar het eiland is prima geschikt om een rondje te fietsen. Eventueel kun je een keer met wannabike op pad. Die kunnen je wel op weg helpen met leuke route's.

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 26 jan 2014 16:15

Hi, was er vorige week voor werk. Ook op de racefiets vond ik het te doen. 6.15 weg is enige mogelijkheid om goed te rijden. Idd geen roetfilters en extreem slechte brandstof specs. Wegkwaliteit goed te doen hoor. Toscane zeg maar. Ben met 1 vd mannen van Dasia op pad geweest en die heeft me de mooie weggetjes laten zien. Vooral Oostelijk deel gebleven, toch drie keer kunnen trainen:) Zelf schoentjes, pedalen en helm meegenomen en op een Tarmac gereden. 'Moet' weer over aantal weken, same recepy!!
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 26 jan 2014 19:52

AfbeeldingAfbeelding
Nog twee sfeerimpressies:)
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

Plaats reactie