Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Jan Janssen Classic 2006

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 03 feb 2006 18:48

 
De online inschrijving van de Jan Janssen Classic is per 1 feb. geopend. Ze verwachten nogal wat deelnemers (5500 max.) Leuk om ff mee te pikken als voorbereiding op de La Marmotte
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 feb 2006 18:57

Je kan net zo goed iedere andere tocht rijden van een vereniging in de buurt. Ze gaan echt allemaal over de zelfde heuveltjes en de routes doen niet voor elkaar onder. Voordeel bij de andere tochten is dat het veel rustiger is en je minder geld kost. Tja wat een naam al niet doet..
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 03 feb 2006 19:21

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 03 Februari 2006

Je kan net zo goed iedere andere tocht rijden van een vereniging in de buurt. Ze gaan echt allemaal over de zelfde heuveltjes en de routes doen niet voor elkaar onder. Voordeel bij de andere tochten is dat het veel rustiger is en je minder geld kost. Tja wat een naam al niet doet..

Ja weet ik, en dat doen we ook, het gaat ook om  de kilometers! Een beetje drukte is altijd wel gezellig, daarvoor is het ook een evenement. En vind je €5,- veel geld? (knwu/nftu-lid €1,- korting) Betaal je voor de meeste mindere tourtochten wel tegenwoordig dacht ik.  Bovendien gaat een groot deel hiervan naar een goed doel 'Nationaal Fonds Sport Gehandicapten'
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 feb 2006 20:14

nee 5 euro vind ik niet veel geld, valt op zich nog wel mee. Dat er geldt naar goede doel gaat vind ik niets van de prijs verantwoorden. Of je stort de volledige opbrengst of niets. Je krijgt zo een kromme situatie van zelf winst maken en dan nog een goed doel erbij. Als je wat wilt doen voor het goede doel maak dan gewoon geld over. Maar dit is wel erg off-topic.
Maar 5500 mensen vind ik echt veel te veel. Blijf ik wel op m'n kot, moet het wel lekker rustig zijn in Enschede als er zoveel mensen naar Wageningen moeten
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

djvandepol
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 feb 2005 18:11

djvandepol 03 feb 2006 23:54

@Amclassic-fan: Waar staat er dat er winst gemaakt wordt? Kan toch ook prima dat de kosten eruit gehaald worden en het overige bedrag overgemaakt wordt voor een goed doel?

Op deze manier maak je iets, misschien ongemeend, zwart....

fietsfanaat
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 11 jan 2005 00:03

fietsfanaat 03 feb 2006 23:58

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 03 Februari 2006
nee 5 euro vind ik niet veel geld, valt op zich nog wel mee. Dat er geldt naar goede doel gaat vind ik niets van de prijs verantwoorden. Of je stort de volledige opbrengst of niets. Je krijgt zo een kromme situatie van zelf winst maken en dan nog een goed doel erbij. Als je wat wilt doen voor het goede doel maak dan gewoon geld over. Maar dit is wel erg off-topic.Maar 5500 mensen vind ik echt veel te veel. Blijf ik wel op m'n kot, moet het wel lekker rustig zijn in Enschede als er zoveel mensen naar Wageningen moeten


Áltijd als er staat: al het geld gaat naar het goede doel, worden de kosten er vanaf getrokken.

'Non-profit' organisaties hebben geen vrijwilligers in dienst, maar alle zogenaamde winst gaat dan 'naar het goede doel', in dit geval vaak naar de eigen organisatie ;)
be Special, ride a Special

swind
Forum-lid
Berichten: 461
Lid geworden op: 30 okt 2005 20:14

swind 04 feb 2006 14:18

Op de website staat er dat van iedere inschrijving er 1 euro naar het goede doel gaat. Het goede doel is Nationaal Fonds Sport Gehandicapten. De organisatie hoeft ook niks te doen, ik denk dat het fonds er wel blij mee zal zijn met +/- 5000 euro.
Als ie gaar is kom ik terug

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 05 feb 2006 12:15

Het is mij inderdaad een beetje te massaal, en waarom ??????Er zijn in deze omgeving wekelijks tochten, die vrijwel dezelfde route volgen en daar komen in de regel nog geen 100 man op af, en bij de Hel van Wageningen, dit is van oorsprong de originele naam is het altijd topdrukte!
Ben het eens met AMClassic ik rij wel 1 van die andere tochten
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 05 feb 2006 21:09

Ik kan niet zeggen dat ik veel last van drukte onderweg mee heb gemaakt , alleen dat ik Hennie Kuiper in een beklimming voorbij ben gegaan.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 06 feb 2006 20:33

Quoten: Origineel geplaatst door who cares op 05 Februari 2006

Ik kan niet zeggen dat ik veel last van drukte onderweg mee heb gemaakt , alleen dat ik Hennie Kuiper in een beklimming voorbij ben gegaan.

Was je tijdens Parijs-Roubaix vast niet gelukt !!!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 07 feb 2006 08:08

Quoten: Origineel geplaatst door who cares op 05 Februari 2006Ik kan niet zeggen dat ik veel last van drukte onderweg mee heb gemaakt , alleen dat ik Hennie Kuiper in een beklimming voorbij ben gegaan.


Quote: Origineel geplaatst door colnagofreak op 06 Februari 2006

Was je tijdens Parijs-Roubaix vast niet gelukt !!!!







Zitten daar dan beklimmingen in !!
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Plaats reactie