Alles over vakanties op én met de fiets

Race fiets tochten Gardameer???

yelke
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2006 21:36

yelke 04 mar 2006 21:51

Hallo, Ik ga in juli naar Garda bij het gardameer. Ligt iets boven Bardolino ongeveer 30km van Verona. Weet iemand of er hier mooie ritten te doen zijn. ik heb al gelezen dat de weg rond het gardameer veel te druk is! Maar ik zou dan graag naar het binnenland willen fietsen hopelijk rustiger. Is hier iemand al geweest en heeft hij leuke tips!!!
Alvast hartelijk dank.
Yelke
Cycling Maniac

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 05 mar 2006 00:08

Aan de noordzijde van het meer ligt een leuke klim, vanuit Arco: passo Santa Barbara (ofwel: monte Stivo)
Maar misschien is dat wel wat uit de richting
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 06 mar 2006 01:35

1woord:"schitterend"!echt waar,mooiste vakantie ooit en dit voor 4weken!doet me plezier dat er hier eens iemand over schrijft!
weet niet meer hoeveel km het is rond heel het meer?-hebben dit gedaan met auto,dit steekte wel wat tegen,het was dan ook zeer gevaarlijk,vooral de tunneltjes!brang geen licht,plaats voor 1auto!je hebt daar de berg prada-zou ik voor de eerste dag nemen,niet steil en ook niet zo lang!
het is dan weer te zeggen,want als je bovenkomt aan de fontein(is drinkbaar water-goed voor drinkbus)kun je nog verder door"ferara de monte baldo"is al steiler en bovenaan kun je lekkere spaghetti eten,maar ook hier stopt hij niet-is echt eindeloos en mooi!
als je het dorp in komt(en het is juist daar dat je moet zijn-sorry hiervoor)rechts dus "prada",maar links "spiazi"ook zeer mooi en langer!kom je boven,kan je koffie'tje drinken en de obers geven je dan "la gazzetta"om onder je blous te steken!-echt fijn!
als je langs het meer gaat(te vertrekken uit "peschierra")zo een 60km kwamen we dorp binnen-lag een enorm steile klim,ooit de voorloper in giro,waar pantani trouwens won!en als je boven komt nog zo een 5-10km en begint de echte klim!
de "monte baldo"is daar de bekendste!maar deze is alleen te doen met mountenbike denk ik!-daar spreekt echt iedereen over!meestal met lift naar boven en dan steil naar beneden,tussen de koeien,gewoonweg prachtig!heb er vele foto's van!maar deze kan ik echt niet hier op zetten,krijg mijn fiets er nog niet op!wel via msn ofzo?
want als je daar bent kun je ook naar venetie(niet zo veel te zien en verschrikelijk duur-tot 10e.voor koffie?!)maar wel zeker doen:verona:het land van "romeo en julia"je moet daar een "gratis"(in campings is altijd veel te vinden)kaartje halen en "te voet"heel de route volgen tot op het balkon en de winkeltjes!
wij hebben ook de "passo pordoi" gedaan,maar o zo lang in de auto gedaan en is eerder verspilling van je tijd!(monument "faust coppi")heb er een t-shirt van en ben ik heel fier op!
de markten moet je daar ook zeker doen,want het grappige is:daar zijn kraampjes die niets anders dan koerskledij en dergelijke verkopen-kunt er zelfs uit catalogus kiezen!en tussen "peschierra"en "bardolino"is klein dorpje en winkeltje met zeer goedkope kledij en petjes,t-shirts!
ook pretpark:gardaland en ze maakten toen echt overal reclame voor de:"rambo"show!!!
als je nog vragen hebt?
il magnifico

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 06 mar 2006 01:51

race 1d het is die ook dat ik bedoelde-zo ee 60km(ongeveer?)-in het noorden in ieder geval!met die steile klim ervoor he?lazise ook grote fietswinkel!
il magnifico

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 06 mar 2006 23:06

Ik geloof dat het om een andere klim gaat, tenminste: ik kan me niet herinneren dat er een steil stuk voor zat. Wel dat het verder naar boven heeeeel steil wordt, maar dan moet je een afslag offroad nemen.
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 07 mar 2006 08:14

nee,dit is hij dan idd niet!ik weet,het is in het noorden.en dan rijd je zo een dorpje in,langs een paar terasjes.    en begin je te klimmen,eerst valt dit mee(is kort stuk)maar dan zie je heel de klim liggen(is ook geen kilometer denk ik)maar steil!!!
dan ga je via het fietspad(dat trouwens speciaal is)en kom je uit aan de klim!   maar inderdaad een klim van een 15km. en op het laatste word deze pas echt steil!    je kunt op een gegeven moment rechtdoor of naar links en het is het laatste dat je moet nemen!   en niet veel later kom je aan rechter zijde een (voetbal?)-veld tegen en staat bord 21procent.en dit steil stuk duurt tog een kilometer en dan ben je boven!
boven staat er 1huis(denk niet dat je er iets kon drinken,stonden wel paar bekers)en een bankje!als de afdaling begint staat er pantani en deze is een smalle afdaling!
maar ik zal er proberen achter te komen hoe alles precies noemde!
il magnifico

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 07 mar 2006 09:10

komende van Riva kun je voorbij Limone rechts de bergen in ( in de buurt van Bassanega). Begin zeer steil ( 12%) na 10 km kom je op onverharde wegen en kun je via een natuurpark naar de top van de passo di tremalzo ( zo een 1900 m hoog denk ik). Je kunt deze top ook met de koersfiets bereiken via een omweg langs het lac di ledro en langs een mooi kronkelende geasfalteerde weg. Boven moet je echter terugkeren of een eind tevoet verder en terug via de eerst genoemde onverharde weg.


Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 07 mar 2006 22:33

Iets noordelijker ligt volgens mij een vergelijkbare klim, maar ik weet niet precies meer waar. Ben daar met de auto naar boven gebracht om vervolgens een enorm lange afdaling te maken tot in Riva. Offroad wel te verstaan
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 08 mar 2006 08:23

al die namen die je zegt zeggen me iets!ook riva!want ik weet dat er ergens een klim moet zijn die rechts omhoog gaat en die niet onder 15procent komt de eerste kilometers!(iemand die ik ken heeft dit gedaan met tripple en zei:heb ik van mijn leven niet meegemaakt)hebben dit wel met de auto gedaan:slechte asfalt en verschrikelijk steil,had ik ooit nooit gezien!zelfs in de auto was het zeer lastig en veel terug-bollen en terug proberen!maar ook deze naam sorry!
il magnifico

yelke
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2006 21:36

yelke 29 mar 2006 20:53

Pantani die tochten die je beschrijft zijn die nou per auto gedaan of per race fiets ben namelijk zeer enthousiast geraakt door je.
Heb je misschien route beschrijvingen ofzo.
 
Bedankt alvast.
Cycling Maniac

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 29 mar 2006 22:44

Nu vraag je wat!Zet me daar af en weet perfect de weg,maar heb er geen kaarten van ofzo denk ik?
Ga zeker mijn kasten is uitkuisen,want het is echt de moeite!
Ga proberen tegen zeker eind deze week meer informatie in te winnen!
il magnifico

Plaats reactie