Alles over vakanties op én met de fiets

Rabobank Cauberg clinic

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 23 apr 2006 16:36

Hallo,
Via de rabobank kreeg ik te horen dat (ik meen) 10 oktober de rabobank wielerploeg een clinic organiseert in valkenburg.
Heeft iemand met deze jaarlijks terugkerende clinic ervaring?
de kosten er van zijn 125 euro maar er staat niet duidelijk bij wat je er allemaal voor terug krijgt, dus misschien kan iemand mij dit vertellen
wel is duidelijk dat alle profs mee rijden en worden verdeelt over verschillende groepjes
Train ze!

mac94
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 14 aug 2005 10:41

mac94 24 apr 2006 00:04

Geen ervaring. Ik heb wel een Rabo rekening en heb me opgegeven voor de clinic, waar overigens nog voor geloot schijnt te worden. Het programma staat op de Rabobanksite onder http://www.rabobank.nl/images/programma ... 524498.pdf
Het komt er dus met name op neer dat je een stukje rijdt met een van de Raborenners.
Se non e vero, e ben trovato.

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 24 apr 2006 17:24

Heb het programma eens door gelezen en net zoals je zegt, komt het er inderdaad op neer dat je 125 euro betaald om met de renners te fietsen...
vind dat toch wel erg prijzig
Train ze!

dingo
Forum-lid
Berichten: 368
Lid geworden op: 13 apr 2004 18:18

dingo 24 apr 2006 17:57

Quoten: Origineel geplaatst door Dingo op 24 April 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Evers op 24 April 2006


Heb het programma eens door gelezen en net zoals je zegt, komt het er inderdaad op neer dat je 125 euro betaald om met de renners te fietsen...
vind dat toch wel erg prijzig


Een van de weinige decadenties die ik mij kan veroorloven ( lees WIL veroorloven ). Bij inschrijving/inloting ontvang je een formulier waar je een aantal vragen op moet beantwoorden die dienen om je niveau te bepalen. ( triple ja/nee, welke versnelling op de Cauberg gebruik je, hoeveel kilometers per jaar etc etc ).
Dan meld je je in het Polfermolencentrum alwaar koffie en gebak voor je klaarstaat en Adri en Hennie ( achternamen volstrekt overbodig voor deze monumenten uit de nederlandse Wielersport ) het een en ander uit de doeken doen.
Samen met een 200 andere fanatici ( zeg maar de Hezbollah onder de toerfietsers ) vertrek je voor een, afhankelijk van je niveau, 60 of 90 kilometer fietsen met een 3-4 tal prof ( Continental en Protour ) wielrenners in een groep van ongeveer 12 man/vrouw. Je mag je helemaal uitleven op de Cauberg alwaar je tijd getimed wordt. Daarna staat er een uitgebreid buffet voor je klaar en is er tijd voor een gesprekje met deze of gene prof/ploegleider/mecanicien etc. Bewaakte fietsenstalling, uitgepijlde route en heel veel informatie over het leven van een Protourploeg, tenminste als je niet bang bent om iets te vragen.
Duur ? Ik vermoed zelf dat de prijs wat uit het lood getrokken wordt door het veel kleinschaliger zijn tov de gemiddelde Zuidlimburgse toertocht en de geweldige Catering voor, tijdens en na het evenement.
Aansprekend ? Ik dacht het wel. Wie kan er zeggen dat ie ooit door Levi Leipheimer uit de wind gezet is of van Pieter Weening een bidon gekregen heeft of een duwtje van Michael Boogerd ?
O ja had ik al gezegd dat je ook een shirt krijgt met je naam erop ?
 
 


mac94
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 14 aug 2005 10:41

mac94 24 apr 2006 20:36

Ah, iemand die van de hoed en de rand weet. Weet je ook iets over de lotingsprocedure, ik heb me weliswaar ingeschreven maar heb geen idee welke kans ik maak om daadwerkelijk mee te kunnen fietsen.
Se non e vero, e ben trovato.

dingo
Forum-lid
Berichten: 368
Lid geworden op: 13 apr 2004 18:18

dingo 25 apr 2006 00:12

Ik heb twee keer meegedaan en twee keer zat ik erbij. Als ik het moest afmeten aan mijn portie geluk bij de Staatsloterij zou ik zeggen, wat minder populair dan dat. ( geen idee dus  )
 
Datum is 21 oktober 2006 overigens.

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 25 apr 2006 01:53

Degene die het leuk vinden moeten het vooral doen hoor, maar mij lijkt het niks. Fietsen vind ik leuk en naar klassiekers kijken, af en toe de AGR of zoiets. Zomers naar frankrijk en daar een leuk bergje beklimmen. Maar om je te laten informeren door, voor jouw totaal onbekende mensen, nou nee!. Natuurlijk je kent die profs van TV, maar dat is niet iemand kennen vind ik. En natuurlijk hebben sommige prachtige prestaties neer gezet en doen dat nog steeds, maar het blijven onbekenden. Het is ook maar goed dat er mensen zijn  die dit soort dingen wel leuk vinden. Aan mij zouden ze geen euri kunnen verdienen.
kiekeboe

dingo
Forum-lid
Berichten: 368
Lid geworden op: 13 apr 2004 18:18

dingo 25 apr 2006 10:35

Quoten: Origineel geplaatst door Noppie op 24 April 2006

Natuurlijk je kent die profs van TV, maar dat is niet iemand kennen vind ik. 


En das nu het aardige, dat je een keer een kijkje in de keuken kan nemen en 1 op 1 een gesprek kan hebben met deze of gene die je alleen van TV kent. Ga je ineens heel anders tegen mensen aankijken als die "Iconen van de TeeVee"
"Maar om je nu te laten informeren door, jouw totaal onbekende mensen, nou nee"
En wat is het verschil met het Fietsforum ?
 

mac94
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 14 aug 2005 10:41

mac94 25 apr 2006 12:51

Quoten: Origineel geplaatst door Noppie op 24 April 2006

het blijven onbekenden. Het is ook maar goed dat er mensen zijn  die dit soort dingen wel leuk vinden. Aan mij zouden ze geen euri kunnen verdienen.


Ik denk niet dat de Rabobank in materiële zin geld verdient aan deze clinic en dat het per saldo geld kost.
Het argument dat de Raborenners onbekenden zijn en dat deze clinic derhalve voor jou niet interessant is ontgaat mij. Om met deze renners bekend te worden zul je ze eerst moeten ontmoeten, maar als er aversie bestaat tegen het omgaan met mensen die niet direct tot de kring van vrienden en kennissen behoren moet je dat vooral niet doen.
En verder is het leven inderdaad best vervelend.
Se non e vero, e ben trovato.

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 25 apr 2006 18:43

Quoten: Origineel geplaatst door Dingo op 24 April 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Dingo op 24 April 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Evers op 24 April 2006


Heb het programma eens door gelezen en net zoals je zegt, komt het er inderdaad op neer dat je 125 euro betaald om met de renners te fietsen...
vind dat toch wel erg prijzig


Een van de weinige decadenties die ik mij kan veroorloven ( lees WIL veroorloven ). Bij inschrijving/inloting ontvang je een formulier waar je een aantal vragen op moet beantwoorden die dienen om je niveau te bepalen. ( triple ja/nee, welke versnelling op de Cauberg gebruik je, hoeveel kilometers per jaar etc etc ).
Dan meld je je in het Polfermolencentrum alwaar koffie en gebak voor je klaarstaat en Adri en Hennie ( achternamen volstrekt overbodig voor deze monumenten uit de nederlandse Wielersport ) het een en ander uit de doeken doen.
Samen met een 200 andere fanatici ( zeg maar de Hezbollah onder de toerfietsers ) vertrek je voor een, afhankelijk van je niveau, 60 of 90 kilometer fietsen met een 3-4 tal prof ( Continental en Protour ) wielrenners in een groep van ongeveer 12 man/vrouw. Je mag je helemaal uitleven op de Cauberg alwaar je tijd getimed wordt. Daarna staat er een uitgebreid buffet voor je klaar en is er tijd voor een gesprekje met deze of gene prof/ploegleider/mecanicien etc. Bewaakte fietsenstalling, uitgepijlde route en heel veel informatie over het leven van een Protourploeg, tenminste als je niet bang bent om iets te vragen.
Duur ? Ik vermoed zelf dat de prijs wat uit het lood getrokken wordt door het veel kleinschaliger zijn tov de gemiddelde Zuidlimburgse toertocht en de geweldige Catering voor, tijdens en na het evenement.
Aansprekend ? Ik dacht het wel. Wie kan er zeggen dat ie ooit door Levi Leipheimer uit de wind gezet is of van Pieter Weening een bidon gekregen heeft of een duwtje van Michael Boogerd ?
O ja had ik al gezegd dat je ook een shirt krijgt met je naam erop ?
 
 




Ik wist niet dat je ook nog een shirt e.d kreeg dat scheelt natuurlijk een hoop in de prijs.
aansprekend is het sowieso, daar had ik nooit aan getwijfeld
Train ze!

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 25 apr 2006 19:10

Quoten: Origineel geplaatst door Dingo op 24 April 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Dingo op 24 April 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Evers op 24 April 2006


Heb het programma eens door gelezen en net zoals je zegt, komt het er inderdaad op neer dat je 125 euro betaald om met de renners te fietsen...
vind dat toch wel erg prijzig


Een van de weinige decadenties die ik mij kan veroorloven ( lees WIL veroorloven ). Bij inschrijving/inloting ontvang je een formulier waar je een aantal vragen op moet beantwoorden die dienen om je niveau te bepalen. ( triple ja/nee, welke versnelling op de Cauberg gebruik je, hoeveel kilometers per jaar etc etc ).
Dan meld je je in het Polfermolencentrum alwaar koffie en gebak voor je klaarstaat en Adri en Hennie ( achternamen volstrekt overbodig voor deze monumenten uit de nederlandse Wielersport ) het een en ander uit de doeken doen.
Samen met een 200 andere fanatici ( zeg maar de Hezbollah onder de toerfietsers ) vertrek je voor een, afhankelijk van je niveau, 60 of 90 kilometer fietsen met een 3-4 tal prof ( Continental en Protour ) wielrenners in een groep van ongeveer 12 man/vrouw. Je mag je helemaal uitleven op de Cauberg alwaar je tijd getimed wordt. Daarna staat er een uitgebreid buffet voor je klaar en is er tijd voor een gesprekje met deze of gene prof/ploegleider/mecanicien etc. Bewaakte fietsenstalling, uitgepijlde route en heel veel informatie over het leven van een Protourploeg, tenminste als je niet bang bent om iets te vragen.
Duur ? Ik vermoed zelf dat de prijs wat uit het lood getrokken wordt door het veel kleinschaliger zijn tov de gemiddelde Zuidlimburgse toertocht en de geweldige Catering voor, tijdens en na het evenement.
Aansprekend ? Ik dacht het wel. Wie kan er zeggen dat ie ooit door Levi Leipheimer uit de wind gezet is of van Pieter Weening een bidon gekregen heeft of een duwtje van Michael Boogerd ?
O ja had ik al gezegd dat je ook een shirt krijgt met je naam erop ?
 
 




Erg leuk initiatief voor de liefhebbers. Gezien het gebodene (shirt en zeer uitgebreide catering) lijkt de prijs redelijk.
Om e.e.a. echter te relativeren: vanaf de eerste woensdag van september tot de sluitingscross in Oost-malle trainen de raborenners vlak bij waar ik woon in het bos o.l.v. Nico v. Hest. Het merendeel zijn veldrijders maar ook wegrenners komen daar vaak om te overwinteren. Als je enigszins mee kan komen (of gewoon niet in de weg rijdt) kun je mee trainen. Veel liefhebbers uit de regio doen dat dan ook. De renners die daar rijden zijn ook niet te beroerd aanwijzingen te geven. Tijdens de warming up (rekken en strekken) is het altijd gezellig en maak je vaak een praatje met de mensen om je heen, met name Erik Dekker weet meestal wel een mop :-). Kosten: helemaal gratis.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 25 apr 2006 23:49

Quoten: Origineel geplaatst door Dingo op 25 April 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Noppie op 24 April 2006

Natuurlijk je kent die profs van TV, maar dat is niet iemand kennen vind ik. 

En das nu het aardige, dat je een keer een kijkje in de keuken kan nemen en 1 op 1 een gesprek kan hebben met deze of gene die je alleen van TV kent. Ga je ineens heel anders tegen mensen aankijken als die "Iconen van de TeeVee"
"Maar om je nu te laten informeren door, jouw totaal onbekende mensen, nou nee"
En wat is het verschil met het Fietsforum ?

Het verschil zitum in de pegels! Ene ..eehh, als je mijn post weleens leest hier, dan is het voor 98% onzin wat ik uitkraam.Trouwens jouw naam doet me denken aan "Hallo Dingo'' Hallo Dingo'' Hallo Dingo" Een sketch van een bekend duo!
kiekeboe

Plaats reactie