Quoten: Origineel geplaatst door Dingo op 24 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Dingo op 24 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Evers op 24 April 2006
Heb het programma eens door gelezen en net zoals je zegt, komt het er inderdaad op neer dat je 125 euro betaald om met de renners te fietsen...
vind dat toch wel erg prijzig
Een van de weinige decadenties die ik mij kan veroorloven ( lees WIL veroorloven ). Bij inschrijving/inloting ontvang je een formulier waar je een aantal vragen op moet beantwoorden die dienen om je niveau te bepalen. ( triple ja/nee, welke versnelling op de Cauberg gebruik je, hoeveel kilometers per jaar etc etc ).
Dan meld je je in het Polfermolencentrum alwaar koffie en gebak voor je klaarstaat en Adri en Hennie ( achternamen volstrekt overbodig voor deze monumenten uit de nederlandse Wielersport ) het een en ander uit de doeken doen.
Samen met een 200 andere fanatici ( zeg maar de Hezbollah onder de toerfietsers ) vertrek je voor een, afhankelijk van je niveau, 60 of 90 kilometer fietsen met een 3-4 tal prof ( Continental en Protour ) wielrenners in een groep van ongeveer 12 man/vrouw. Je mag je helemaal uitleven op de Cauberg alwaar je tijd getimed wordt. Daarna staat er een uitgebreid buffet voor je klaar en is er tijd voor een gesprekje met deze of gene prof/ploegleider/mecanicien etc. Bewaakte fietsenstalling, uitgepijlde route en heel veel informatie over het leven van een Protourploeg, tenminste als je niet bang bent om iets te vragen.
Duur ? Ik vermoed zelf dat de prijs wat uit het lood getrokken wordt door het veel kleinschaliger zijn tov de gemiddelde Zuidlimburgse toertocht en de geweldige Catering voor, tijdens en na het evenement.
Aansprekend ? Ik dacht het wel. Wie kan er zeggen dat ie ooit door Levi Leipheimer uit de wind gezet is of van Pieter Weening een bidon gekregen heeft of een duwtje van Michael Boogerd ?
O ja had ik al gezegd dat je ook een shirt krijgt met je naam erop ?
Erg leuk initiatief voor de liefhebbers. Gezien het gebodene (shirt en zeer uitgebreide catering) lijkt de prijs redelijk.
Om e.e.a. echter te relativeren: vanaf de eerste woensdag van september tot de sluitingscross in Oost-malle trainen de raborenners vlak bij waar ik woon in het bos o.l.v. Nico v. Hest. Het merendeel zijn veldrijders maar ook wegrenners komen daar vaak om te overwinteren. Als je enigszins mee kan komen (of gewoon niet in de weg rijdt) kun je mee trainen. Veel liefhebbers uit de regio doen dat dan ook. De renners die daar rijden zijn ook niet te beroerd aanwijzingen te geven. Tijdens de warming up (rekken en strekken) is het altijd gezellig en maak je vaak een praatje met de mensen om je heen, met name Erik Dekker weet meestal wel een mop

. Kosten: helemaal gratis.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.