Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Luik-Bastenaken-Luik 2006

sumie
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jul 2005 21:19

sumie 14 aug 2006 23:31

Wat een rare website. Nu doe ie het wél weer.
Alleen de tijd van de foto's klopt ook niet echt.

simok
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 jul 2006 23:42

simok 14 aug 2006 23:49

Quote: Origineel geplaatst door sumie op 14 Augustus 2006
Wat een rare website. Nu doe ie het wél weer.Alleen de tijd van de foto's klopt ook niet echt.


ik ben zo gek geweest om alle foto's door te spitten, toen zag ik mezelf er toch ergens tussen staan.

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 15 aug 2006 00:22

Aangezien ik op mijn vakantieadres zit en mijn site 2 weken niet kan bijwerken zet ik mijn verslag van LBL maar even hier neer!
Luik Bastenaken Luik, La Doyenne 2006
Na een overheerlijk ontbijt met spek en eieren om kwart over vijf in de ochtend, let wel zelfs de beroemde Luikse Haan lag nog op één oor. Na ons wat kokhalzend omgekleed te hebben, en alle voorbereidingen voor de komende dag getroffen te hebben; verwarmend massageolie, paraplu's en regenjassen, naar de start gegaan.
En om 5 voor 6 de fietsen van het dak gehaald, en wonder boven wonder De Zweed en The Doctor, op tijd. Verassend genoed was het droog, naar wij dachten voorlopig, het zou een heroïsche dag gaan worden, met wind, hagel en wolkbreuken. Kinderen van onze kinderen zouden het hier tot in de lengte der dagen nog over hebben. Helden, dat zouden we worden. Okay we halen het een keertje aan, mensen die wegens het weer af zeggen, krijgen nooit meer een tweede kans meer om de berg Olympus te beklimmen, en zo bij de mannen als Heracles, Zeus en Sparta te komen. Jammer!
Enfin, we rijden in de schemer weg uit Luik, na 5km duikt de eerst col op, de Cote D'Embourg, een kilometer of 3 met een gemiddelt steigingspercentage van 5%, Ene Fred R. haalt het hier in zijn hoofd om zonodig Der Jan uit te gaan hangen, op de grote plaat word ongeveer, we kunnen er een paar naast zitten, 250 man ingehaald. Eenmaal boven blijkt dat er bij The Docter iets fout is gegaan in zijn ochtendritueel, normaal wordt hij eerst wakker en gaat dan dingen ondernemen, op deze twaalfde augustus is hij eerst gaan ondernemen om vervolgen boven op de Embourg wakker te worden, met een minuutje of 10 achterstand. Gelukkig zijn we een sociaal clubje en we wachten netjes. Eenmaal na de hergroeppering, geeft The Doctor aan: "Ga maar, die laatste 220km red ik ook wel alleen", helaas voor hem, we wachten, je bent een team of niet.
Vervolgend Cote de Kin, berucht, niet vanwege de percentage, maar de heuvel heeft een hoog Cor Vos gehalte, oftewel brilletje recht, tandjes bloot en lachen maar. Helaas voor La Lampara, heeft deze fotograaf onze lampenkoning zowel letterlijk als figuurlijk links laten liggen, en je had nog wel zo een mooie bril op.
Na een lange afdaling van het hoogste punt, de Baraque De Fraiture, begint het lastige stuk naar luik, waar de rijstepapjes wachten. Als zichzelf respecterend wielerteam, kan je 2 dingen doen, of je wacht op de eerste de beste geschoren benen, en je laat je meezuigen naar de koeken (Bastogne, Edwin), of je neemt de koers in handen, en je gaat met 4 man kop over kop, en je hebt vlak voor luik 30 man in je wiel hangen. Het laatste dus........alleen jammer dat vlak voor luik op de eerste de beste molshoop die 30 man je rap voorbij gaan! Stank voor dank, zoals Ducrot zou zeggen: Ik weet het niet meer, ik moet hier even van bijkomen.
Na de rijstepap vol goede moed naar de Wanne, iedereen voelt zich goed , De Zweed is beresterk, La Lampara rijd solide, Ewdin, die de hele dag verkondigde ik heb er de kracht niet meer voor, had er weer kracht voor, en ondergetekende reed nog lekker mee. Na de Wanne, de grootste bokkelul van de dag (bedankt Hein!) De Amermont, wat een klereding zeg! Keuteberg, gevolgd door de Redoute, om af te sluiten met de Eyserbosweg. zo iets! Daar heeft Fred R. zijn linkerknie mee overbelast. Gelukkig kwamen zijn teammaten hem halen om met zijn allen de tocht te vervolgen.
Na de relatief makkelijke klimmen als de Rosier en de Vequee, kwam er nog een scherprechter: De Redoute. Wat is dat toch dat als je dat ding na 209 km oprijd het makkelijker gaat dan als je dat na 70 doet, nou ja , lekker belangrijk. Vervolgens duiken we vol de finale in met een gemiddelde van tegen de 40 worden de laatste 30 km. afgelegd, en er word zowaar gezamelijk gefinisht. Met een gemiddelde van 25 per uur worden de 239 km afgelegd, met een 3750 hoogtemeters, niet onverdienstelijk. En nu maar hopen dat het volgend jaar wel regent, anders worden we nooit helden.
2 huishoudelijke mededelingen: 1. Powergel is best lekker, althans met Satehsaus en 2. Ik heb van TALPA bericht gehad, volgend jaar gaan Gordon en Joling op bezoek bij Testa della Corsa, en fietsen ze een LBL mee.
Ik heb er de kracht niet meer voor,
Gegroet Fred R.
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

conomorales
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 mar 2006 19:48

conomorales 15 aug 2006 00:29

Wat een prachtige tocht was het zeg. Ik reed LBL voor de eerste keer (170km) en vond hem niet bijster zwaar. Volgend jaar wil ik daarom de 235 proberen.
Voor de liefhebber, ik reed samen met een vriend in Haribo tenue.

@Colnagofreak: Ik heb met iemand staan babbelen op 3/4 van de route. Hij reed op een Colnago en reed in hetzelfde Haribo-tenue als ik. Ben jij dat toevallig??
Klimmen is (een) kunst!

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 15 aug 2006 00:32

Quoten: Origineel geplaatst door The Riddler op 14 Augustus 2006

Aangezien ik op mijn vakantieadres zit en mijn site 2 weken niet kan bijwerken zet ik mijn verslag van LBL maar even hier neer!

Je hebt een lekkere schrijfstijl, leest heerlijk weg! Zulk soort colums zouden we wat meer in fiets moeten hebben...@ Cono Morales: Heb ff met colnagofreak gesproken daar en hij had geen Haribo pakje aan!

conomorales
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 mar 2006 19:48

conomorales 15 aug 2006 00:46

Quote: Origineel geplaatst door mensma op 14 Augustus 2006
Quoten: Origineel geplaatst door The Riddler op 14 Augustus 2006 Aangezien ik op mijn vakantieadres zit en mijn site 2 weken niet kan bijwerken zet ik mijn verslag van LBL maar even hier neer! Je hebt een lekkere schrijfstijl, leest heerlijk weg! Zulk soort colums zouden we wat meer in fiets moeten hebben...

@ Cono Morales: Heb ff met colnagofreak gesproken daar en hij had geen Haribo pakje aan!


Oh LOL!! Dan was het een ander op een Colnago!
Klimmen is (een) kunst!

conomorales
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 mar 2006 19:48

conomorales 15 aug 2006 00:53

Quote: Origineel geplaatst door mensma op 14 Augustus 2006
Quoten: Origineel geplaatst door The Riddler op 14 Augustus 2006 Aangezien ik op mijn vakantieadres zit en mijn site 2 weken niet kan bijwerken zet ik mijn verslag van LBL maar even hier neer! Je hebt een lekkere schrijfstijl, leest heerlijk weg! Zulk soort colums zouden we wat meer in fiets moeten hebben...

@ Cono Morales: Heb ff met colnagofreak gesproken daar en hij had geen Haribo pakje aan!


Haha, dan was het een ander! ;)
Klimmen is (een) kunst!

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 15 aug 2006 00:56

Heeft dan niemand die groep meiden gezien met sponsoring uit Harlingen (tenue was zwart/geel)?
Ik heb daar toch een redelijk lange tijd achtergehangen (lees uitzicht bekeken).
Na een uurtje stayeren kreeg ik toch behoorlijk last van het berucht "derde" been wat het fietsen wel erg moeilijk maakt en heb ik ervoor gezorgd dat ze uit mijn gezichtsveld bleven.....Ik weet alleen niet meer, in het heetst van de strijd,  of ik er nou voorbij ben gegaan of dat zij mij hebben ingehaald..
"Try not. Do or do not......there is no try"

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 15 aug 2006 02:16

Quoten: Origineel geplaatst door andromeda op 14 Augustus 2006

Heeft dan niemand die groep meiden gezien met sponsoring uit Harlingen (tenue was zwart/geel)?

Hmm, eens even uitzoeken wie dat dan waren, ik fiets namelijk geregeld door Harlingen... Hopelijk blijft dat derde been achterwege, lijkt me niet "bepaald" lekker fietsen!

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 15 aug 2006 02:29

Ik meende te horen dat ze zelf niet uit harlingen kwamen maar er wel door gesponsord werden, het was als ik het goed heb gezien (ik lette op andere dingen) een kraanverhuur bedrijf.
Dat derde been speelde mij op tijdens de wanne waar ik je tegenkwam, vandaar die kramp......
"Try not. Do or do not......there is no try"

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 15 aug 2006 11:07

Die meiden zag ik boven op de Wanne. Ik stond samen met mijn maatje te wachten op iemand ( die bleek al voorbij te zijn aangezine wij verkeerd hebben gereden, 15 km om )
En ben te gelijk vertrokken daar, effe naar beneden en op naar de Amergont (?)
Waarschijnlijk heb jij alleen naar die blonde gekeken, want de rest vond ik niet echt ......
Grappig zoiets..

gazelli
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2006 16:44

gazelli 15 aug 2006 14:40

Weet iemand waar we de foto's van afgelopen zaterdag kunnen vinden?

Plaats reactie