Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Luik-Bastenaken-Luik 2006

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 14 aug 2006 00:27

Inderdaad, een lekkere tocht, (onverwacht) goed weer!! Na vroeg gestart te zijn (06:00 dus.....) lekker doorgereden, tot we (ik samen met nog een jongen) niemand meer voor ons hadden ...oeps! Verder ook niemand meer in het zicht achter ons, dus toen maar even een paar kilometer rustig gereden en met het eerste achteropkomende groepje meegereden.
Na verloop van tijd toch richting Bastogne weer met 3 man komen te zitten (we reden een stevig tempo), maar de "samenwerking" was goed. Wel erg leuk om te horen dat je bij de controle-posten van de 235 in de onderste lus de eerste bent die daar langs komt. Dit is wel een stimulans om nog eens goed gas te geven! In de 170 lus aangekomen uiteraard weer wat drukker in de beklimmingen, maar goed dan heb je meer om in te halen (ook motiverend!!). Vanaf de Wanne alleen overgebleven van ons "kopgroepje", daarna de Vecquee nog vol gas op gegaan. Tot op dat moment ongeveer 195 kilomter op de teller (2 keer verkeerd gereden...) met 29,7 gemiddeld...kortom dat ging (voor mijn doen) lekker.
Mijn vrouw was met een aantal vriendinnen de 130 km aan het doen, tijdens de beklimming van de Vecquee haalde ik 1 daarvan in. Boven aangekomen de rest van de dames tegen het lijf gefietst. Toen dus de keuze: als "eerste" in Luik aankomen (althans als eerste die de 235 km voltooid...er zullen ongetwijfeld jongens later dan ik gestart zijn die de tocht qua tijd sneller dan ik gedaan hebben), of bonuspunten scoren bij mijn vrouw en gezellig de laatste 40 km met hen meerijden......
Natuurlijk de eeuwige roem laten varen en de laatste 40 km gezellig meepeddelen met de ladies..!! Als training voor de Otztaler was LBL toch al wel geslaagd. Op de Redoute nog 2 clubgenoten tegengekomen en vanaf daar met z'n 3-en nog naar Luik gebeukt...heerlijk stuk is dat toch!!
Aan het eind van de rit ongeveer 240 km op de teller, met uiteindelijk 29,5 gemiddeld (met een stukje "toeren" met de dames erbij).
Onderweg nog wel opgelet of ik nog forum kleding zou zien, maar helaas....
 
Gang is alles!!

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 14 aug 2006 00:28

maar ze maakte wel foto's van iedereen! nou ja misschien vonden ze me wel mooi!
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 14 aug 2006 00:35

@ The Riddler, ik denk dat ze je website kennen en stiekum hoopten dat je vrouw achter je fietste.....
"Try not. Do or do not......there is no try"

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 14 aug 2006 00:38

LOL!
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

simok
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 jul 2006 23:42

simok 14 aug 2006 01:41

Volgens mij hadden ze ook van die Le Champion bandjes om en waren ze dus gewoon van de organisatie, maar wie weet komt het nog gewoon op www.lechampion.nl onder foto's te staan.

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 14 aug 2006 01:57

Quoten: Origineel geplaatst door The Riddler op 13 Augustus 2006

Foto's staan op www.actionphototeam.com tevens stonden ze op de redoute foto's te maken, maar van welke organisatie die waren? als iemand het weet, laat het me ff weten!!!

Danku! Heb hem gevonden (voor de nieuwsgierigen, vul bij de tijd 7:40 in, dan de 2e rij van onderen aan de rechterkant). Ik ben ook wel benieuwd naar de foto's van de Redoute. Er stond daar ook niet aangegeven dat er foto's werden gemaakt, terwijl dat op de Cote de Kin wel zo was.@ Simok, het was meer aan het einde van de tocht dat ik achter iemand met een CSC pakje heb gefietst. Dat was een vrij lang en smal persoon. Klopt dat? Ik heb niet op de fiets gelet, helaas.

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 14 aug 2006 08:40

Quote: Origineel geplaatst door who cares op 13 Augustus 2006

Ik had 2 zweetshirts aan , 1x korte en 12x lange mouw aan , onder het FF-tenue.




Moet natuurlijk 1 x lange mouw zijn.

Quote: Origineel geplaatst door simok op 13 Augustus 2006
Ik heb wel iemand gezien met een forumtenue, dat ben jij dan misschien toch geweest! zag er leuk uit die forumkleding. Zou het graag nog weten of jij dan achter mij hebt gefietst... Rode gossini fiets heb ik.


Ik had het forumshirt aan en heb wel iemand in een CSC shirt gezien , mijn maat had een geel/blauw shirt aan.

Maar je had toch de naam kunnen lezen op de achterkant.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

simok
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 jul 2006 23:42

simok 14 aug 2006 10:46

Quote:
Ik had het forumshirt aan en heb wel iemand in een CSC shirt gezien , mijn maat had een geel/blauw shirt aan.

Maar je had toch de naam kunnen lezen op de achterkant.



Het viel me op dat er iemand in het shirt reed met www.fiets.nl/forum, verder heb ik niet meer goed gekeken.
Dit ben ik trouwens:

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 14 aug 2006 12:42

tada ..

sumie
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jul 2005 21:19

sumie 14 aug 2006 20:23

www.actionphototeam.com
Hebben nog meer mensen problemen met deze fotosite?
Ik krijg steeds een inlogscherm te zien en kom er dus helemaal niet op :-(

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 14 aug 2006 21:01

Quoten: Origineel geplaatst door sumie op 14 Augustus 2006


www.actionphototeam.com
Hebben nog meer mensen problemen met deze fotosite?
Ik krijg steeds een inlogscherm te zien en kom er dus helemaal niet op :-(

Ben mij precies hetzelfde hij vraagt om een inlognaam en een wachtwoord!Snap er niets van !
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 14 aug 2006 21:07

Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 13 Augustus 2006


Ik vond het ook een ERG mooie tocht. Had hem nog nooit gereden dus ik heb echt genoten. Leuk om weer een paar forumleden ontmoet te hebben. Beide ontzettend strakke fietsen (vooral het spuitwerk op Andromeda's fiets)! Verder niemand gezien in forumtenue, beetje jammer! Heb wel achter iemand in CSC pakje gefiets, misschien was jij dat Simok? Ik had dus het forumtenue aan.
De statistieken:Tijd:8 uur en 37 minuten afstand: 234,8 kmgemiddelde: 27,2Max: 74,6gemiddelde hartslag :152kcal: 7809 (hoe de teller daar ook aan mag komen...)
Waar kun je trouwens die foto's bekijken die zijn gemaakt?


Ik zei het al boven op de Wanne dat je belachelijk hard reed.Knappe prestatie, ik had helaas wat last van mijn luchtwegen. Heel de maand Juli zo ongeveer verkouden geweest.
Afstand: 237,62 KmTijd:9.16.15Gemiddeld:25,6 km/uurGem.hartslag:141
Maar goed het was voor mij de 10de LBL, ik word te oud voor die gekkigheid
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie