Alles over vakanties op én met de fiets

Fiets mee naar de camping...

hearha
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 aug 2005 12:34

hearha 19 mei 2006 23:34

Hallo,
Ik wil aankomende vakantie mijn Concorde Mistral 360 mee nemen naar Frankrijk. Nu ben ik benieuwd hoe anderen omgaan met de fiets op de camping. Ik ga camperen met de tent, en ben bang dat de fiets of onderdelen worden gestolen.
Dus, wie heeft ervaringen met de racefiets op de camping en het vervoer er naar toe?
Alvast bedankt voor de reactie,Groeten, HakkieTakkie.
HakkieTakkie

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 20 mei 2006 00:48

Ik kan een aanhanger lenen met een deksel, daar gaat de fiets 's nachts in, slot erop.
kiekeboe

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 mei 2006 01:35

Wij kamperen zelf nooit, maar zo'n beetje iedereen die wel kampeert zet voor de nacht z'n fiets(en) in de auto. Past het allemaal niet in de auto, dan leg je de goedkoopste buiten de auto met een degelijk slot ergens aan vast.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 20 mei 2006 02:01

Als ik op vakantie ga, gaan de fietsen mee achterop de trekhaak. Ze staan op een uitneembaar stuk met draagarmen aan het frame, die inclusief fiets recht in de voortent kunnen staan. Wel een vrij grote (voor)tent dan. Ze zijn dan in ieder geval uit het zicht en zijn niet zomaar zonder lawaai te maken op 1 meter afstand van mijn slapende oren uit de tent te halen. Een afsluitbare garage is helemaal goed, maar de fietsen bij je in de tent is ook wel een veilig gevoel.
Bovendien: Racefietsen buiten laten staan is wat mij betreft een HEEEL slecht idee. Binnentent op een waterdichte vloer....

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 20 mei 2006 13:36

'S nachts altijd in de auto. en overdag als ik niet bij de tent ben en toevallig een keertje ook niet op de fiets zit, maar met de auto weg moet dan staan ze in de tent met een groot slot eromheen.

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 20 mei 2006 15:44

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 20 Mei 2006

Niet zo moeilijk doen! gewoon een groot gat graven met het bordje "RIP mijn lieftallige oude fiets" en s'nachts weer uitgraven voor de volgende dag.

En dat noem jij 'NIET MOEILIJK DOEN' Weet je wel hoelang je aan het graven bent, vooral als je in een beetje rostachtige omgeving bent. Hier in NL zou dat nog wel kunnen met ons zandgrondje. Veelal heb in Frankrijk al een moker nodig om je haringen de grond in te krijgen.
kiekeboe

marrrtin
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 apr 2005 22:37

marrrtin 20 mei 2006 15:59

In mijn gereedstaande huurtent van Canvas holidays die nu al aan de voet van de alpe d'huez staat, en eind augustus voor 14 overnachtigingen mijn tijdelijke domicile is, staan 4 zgn buisbedden.
Ik heb nog nooit een dief met fiets en buisbed tegelijk- en aan elkaar vast gemaakt met spiraalslot- over de camping zien sjouwen..

Heb ik jullie al een beetje lekker gemaakt trouwens?
Fietsgroeten,<br>
<br>
Martin, Heerhugowaard

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 20 mei 2006 17:44

Quoten: Origineel geplaatst door marrrtin op 20 Mei 2006

In mijn gereedstaande huurtent van Canvas holidays die nu al aan de voet van de alpe d'huez staat, en eind augustus voor 14 overnachtigingen mijn tijdelijke domicile is, staan 4 zgn buisbedden. Ik heb nog nooit een dief met fiets en buisbed tegelijk- en aan elkaar vast gemaakt met spiraalslot- over de camping zien sjouwen..Heb ik jullie al een beetje lekker gemaakt trouwens?

Mij niet hoor!  Ik zit daar al van af 9 juli en ook op 18 juli als de tour voorbij komt. Lekker puhh..
kiekeboe

marrrtin
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 apr 2005 22:37

marrrtin 20 mei 2006 19:32

Nop:
Wij hebben een heeeel klein autootje. Mogen mijn reservefiets, koelkast, jute zak met aardappelen, fust en barbecue mee in jouw aanhanger als je toch voor mij uit gaat?
Fietsgroeten,<br>
<br>
Martin, Heerhugowaard

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 21 mei 2006 13:45

Quoten: Origineel geplaatst door marrrtin op 20 Mei 2006

Noppie:
Wij hebben een heeeel klein autootje. Mogen mijn reservefiets, koelkast, jute zak met aardappelen, fust en barbecue mee in jouw aanhanger als je toch voor mij uit gaat?

Gij zijt een echte Ollander nie? Helaas na de tour, zak ik af naar de Ardeche, je zal de zooi zelf mee moeten slepen.
kiekeboe

hearha
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 aug 2005 12:34

hearha 21 mei 2006 14:22

Beste Mensen,
Ik heb gister een Jetbag Odyssey 200 gekocht. Een dakkoffer waar ik fiets in kan leggen. Ik moet dan wel de wielen eruit halen en het zadel laten zakken. Maar dan heb ik de fiets wel veilig opgeborgen....
Groeten.
HakkieTakkie

Plaats reactie