Alles over vakanties op én met de fiets

Velomediane Claudy Criquielion, 27 aug 2011 (België)

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 26 aug 2011 20:25

Helaas, ik haak ook af lang getwijfeld maar gezien de MAXIMUM temperatuur van 14 graden, en de verwachtte regen toch maar niet! Erg jammer ik baal er wel van.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 aug 2011 20:55

Ik zou gaan met csteenbe en Magoo en ook wij haken af vanwege het weer.

mj
Forum-lid
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:22

mj 28 aug 2011 09:19

gisteren gereden. Super weertje, alleen jammer dat de weg nat was waardoor je toch smerig was en beetje moest uitkijken in de afdalingen. Verder één klein buitje gehad tijdens de hele rit.

Denk wel dat degenen die langer werk hadden, (7/8 uur) een enorme hoosbui op hun kop gehad hebben, gelukkig zaten wij toen al in de auto terug!

hans darmstronger
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jun 2011 16:31

hans darmstronger 28 aug 2011 11:27

Ik ben er gisteren ook geweest. Het weer was nu niet direct zomers, maar zo erg was het nu ook weer niet. Twee flinke buien over me gehad. Rond 17.15 gingen de sluizen wel helemaal open!
Het was mijn eerste cyclo, aangekomen na 7.50. Maar: al achteraan gestart en dan na 30 km lek. Band gewisseld en daar het ventiel van gebroken. Moeten schooien om een band en kreeg die vanwege ander type ventiel maar slapjes geblazen. Later weer gestopt bij een collega pechvogel en mijn band hard geblazen. En dan nog een stop om een nieuwe reserveband te kopen. Daardoor zeker 20 min stilgestaan. Ik wist op dat moment dat zilver moeilijk zou worden. Vooral om wat volgde een lange solorit is geworden, waarbij ik nog heel veel volk opraapte. Maar daar zat niemand bij die kon helpen op de tussenstukken, ik was omgekeerd een leuke lokomotief.Met aftrek van de pech is nettotijd 7.31, nog vlakbij mijn zilverbarema van 7.20. Toen ik lek reed zat ik net in een leuke groep, als ik die had kunnen volgen was zilver wel gelukt, denk ik.

Toch een fijne dag gehad, ik probeer zeker nog een keer zilver te komen rijden.

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 28 aug 2011 14:52

Wij waren met grote groep van het werk, met 20 man op de caming Le Vieux Moulin. Had goud in 2009 mocht dus 'prioritee' starten. Daar heb ik weinig aan gehad. Zo goed als het verleden week ging, op & neer naar Scheveingen en agelopen woensdag 4x Amerongense Berg over, zo slecht ging het gisteren. Op de eerste klimmetjes mertke ik al dat mijn rug mij in de steek liet, maar uitfietsen was doel. Bij de 'muur' aangekomen na drie trappen afgestapt. Mijn hernia vindt heel steile klimmen blijkbaar niet goed. tant pis. volgend jaar beter hoop ik. Het weer viel inderdaad mee, 's Nachts de nodige buien maar tijdens de rit viel het mee, ook de anderen hebben relatief weinig last gehad.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 28 aug 2011 17:17

Ik heb de Velomediane niet gereden, Vorig jaar wel; dit jaar heb ik een andere najaars cyclo gekozen. Ik ben gisteren door de kletsnatte Ardennen gereden en ik heb vandaag in de STRALENDE ZON de ballons vosgiens gereden. Toevallig een goede keuze qua weerbeeld.
Live fast; die young. mijn blog

IBAN
Forum-lid
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 28 aug 2011 19:12

ik heb hem ook gereden, het weer viel reuze mee. Lastige is dan alleen dat je wel een regenjasje bij je hebt, dan weer aan dan weer uit. Verder behoorlijk stuk gezeten. Wat een zware tocht is het. Helaas een zilver everzwijntje!

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 28 aug 2011 19:23

iban schreef:Helaas een zilver everzwijntje!
Maakt dat uit!
Prachtige tocht in een prachtig landschap! 8-)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

atb-sjonnie
Forum-lid
Berichten: 352
Lid geworden op: 14 mei 2006 20:50

atb-sjonnie 29 aug 2011 06:19

Wij hebben h'm ook gereden, het weer viel inderdaad tegen maar wat verwacht je dan, het zijn de Ardennen(helaas)

Ik heb 1 X lek gereden in een afdaling(langzame leegloper) na die vervangen te hebben(net voor de Muur) weer lekker gefietst, tempo was goed en Ik kwam in een mooi groepje terecht die goed samenwerkte.

Al met al een mooie cyclo die alles in zich heeft, vooral de sfeer die er heerste ondanks het slechte Weer chapeau!!

Volgend jaar waarschijnlijk niet meer maar ja dat zeggen we wel vaker....

Oja, je mag hier geen reclame maken maar wij zaten in een TOP B&B!!
Wanneer wordt het Zomer....

bandiet
Forum-lid
Berichten: 532
Lid geworden op: 17 feb 2010 12:08

bandiet 29 aug 2011 09:04

Lekker gereden zaterdag. Niet veel last gehad van de regen, alleen opletten in de afdalingen. Toen we in de auto naar huis reden (17.15 uur ongeveer) zagen we andere deelnemers in de laatste afdaling in de stromende regen. Wij konden daar gewoon volle bak naar beneden op een droog wegdek. Mijn fiets was wel heeeeeel goor geworden, maar die is inmiddels alweer schoon. Door het weer niet sneller gereden dan de vorige keer, dat vond ik wel jammer.

Gr. Diederik

guidojp
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 mei 2010 17:23

guidojp 29 aug 2011 09:45

Zo, mijn eerste cyclo zit er op !. Tevreden met het resultaat (zilver), iets minder met de tijd. Ik heb onderweg wel veel regen gehad en zat de laatste 40 km redelijk stuk door de kou (of had ik het koud omdat ik stuk zat ?). Ik was gelukkig wel ruim binnen voor de enorme plensbui van 17.00 uur. Prima organisatie en een leuke sfeer, enige minpunt was dat de chip niet goed werkte, daardoor had ik geen klimtijd op de col de la Haussire, daar hadden meer mensen last van.
Specialized Roubaix
Gios Compact

rooi1977
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:25

rooi1977 29 aug 2011 09:52

Wat een monstertocht !! Ik heb meer afgezien dan tijdens La Marmotte :-( Misschien kwam dat ook door mijn rug die me al het hele seizoen stiekem parten speelt.. maar laten we het parcours ook niet uitvlakken ! Met hellingen als Mabogee en de klimmen net voor en in La Roche... pfff . Ik heb de laatste 100 KM alleen maar afgezien .. haha. Net zilver gehaald met 7.15 u , maar niet tevreden .. Had rond de 6.45u moeten fietsen ! Te veel stil gestaan om de rug te strekken .. Maar wel mooi weekend gehad.
+ Camping Benelux
+ Belgische biertjes
+ organisatie & sfeer
- regen en geen regenjack
- rugklachten
- fiets onder de modder en roest

Plaats reactie