Alles over vakanties op én met de fiets

Velomediane Claudy Criquielion, 27 aug 2011 (België)

harrebas
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 18 sep 2004 00:32

harrebas 15 mar 2011 19:55

[quote="Theo V"]Hier een vraagje van een gewone recreant/toerder.;)

Is deze tocht ook te rijden als recreant of moet je binnen een gestelde tijd binnen zijn?
En wat zou deze tijd dan moeten zijn?[/quote]

Het is een beetje wat je zelf benoemd als recreant. Als het erom gaat dat je op je dooie akkertje wil rijden en onderweg wil stoppen om uitgebreid te eten in een restaurant is deze tocht inderdaad minder geschikt.
Als je wel wil doorrijden, maar dan met een tempo van rond de 20-22 kun je gewoon meedoen. 99% van de deelnemers doet niet mee om de prijzen.
Deze tocht is een ware happening waar heel La Roche en omgeving voor uitloopt. Langs de route is het druk met toeschouwers, er wordt muziek gemaakt en je komt 3 keer door La Roche waar het bruist van het leven.
Geen enkele col is zwaar, het ligt aan de renner (maar er zijn uitzonderingen).

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5743
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 15 mar 2011 20:51

[quote="harrebas"][quote="Theo V"]Hier een vraagje van een gewone recreant/toerder.;)

Is deze tocht ook te rijden als recreant of moet je binnen een gestelde tijd binnen zijn?
En wat zou deze tijd dan moeten zijn?[/quote]

Het is een beetje wat je zelf benoemd als recreant. Als het erom gaat dat je op je dooie akkertje wil rijden en onderweg wil stoppen om uitgebreid te eten in een restaurant is deze tocht inderdaad minder geschikt.
Als je wel wil doorrijden, maar dan met een tempo van rond de 20-22 kun je gewoon meedoen. 99% van de deelnemers doet niet mee om de prijzen.
Deze tocht is een ware happening waar heel La Roche en omgeving voor uitloopt. Langs de route is het druk met toeschouwers, er wordt muziek gemaakt en je komt 3 keer door La Roche waar het bruist van het leven.[/quote]

Ik heb afgelopen jaar L-B-L gereden met een gemiddelde van 22-23 km/u, waarbij ik ook wat fysieke problemen had.
Ik rij op kruissnelheid tussen de 28-30 km/u op het vlakke.
Ik doe dit puur voor de lol en de prestatie is mooi meegenomen.

En wat betreft La Roche, dat is mijn favoriete stadje in de Ardennen.;)
Ik ben er helaas nog nooit geweest tijdens de velomediane.:(

harrebas
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 18 sep 2004 00:32

harrebas 16 mar 2011 07:51

[quote="Theo V"][quote="harrebas"][quote="Theo V"]Hier een vraagje van een gewone recreant/toerder.;)

Is deze tocht ook te rijden als recreant of moet je binnen een gestelde tijd binnen zijn?
En wat zou deze tijd dan moeten zijn?[/quote]

Het is een beetje wat je zelf benoemd als recreant. Als het erom gaat dat je op je dooie akkertje wil rijden en onderweg wil stoppen om uitgebreid te eten in een restaurant is deze tocht inderdaad minder geschikt.
Als je wel wil doorrijden, maar dan met een tempo van rond de 20-22 kun je gewoon meedoen. 99% van de deelnemers doet niet mee om de prijzen.
Deze tocht is een ware happening waar heel La Roche en omgeving voor uitloopt. Langs de route is het druk met toeschouwers, er wordt muziek gemaakt en je komt 3 keer door La Roche waar het bruist van het leven.[/quote]

Ik heb afgelopen jaar L-B-L gereden met een gemiddelde van 22-23 km/u, waarbij ik ook wat fysieke problemen had.
Ik rij op kruissnelheid tussen de 28-30 km/u op het vlakke.
Ik doe dit puur voor de lol en de prestatie is mooi meegenomen.

En wat betreft La Roche, dat is mijn favoriete stadje in de Ardennen.;)
Ik ben er helaas nog nooit geweest tijdens de velomediane.:(
[/quote]

In jouw geval zou ik me direct inschrijven. Gewoon doen.
Geen enkele col is zwaar, het ligt aan de renner (maar er zijn uitzonderingen).

atb-sjonnie
Forum-lid
Berichten: 352
Lid geworden op: 14 mei 2006 20:50

atb-sjonnie 17 mar 2011 08:04

Wij zijn er ook weer bij, wordt voor ons de derde keer.

Echt een aanrader!

Wanneer wordt het Zomer....

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 17 mar 2011 23:11

Van mijn werk gaan we al een paar jaar naar de Criq. Kamperen vlak bij La Roche langs de beek.
De avond ervoor met zijn allen paste eten en na afloop everzwijn.
Heb 'm nu denk ik 4x gereden, 2x zilver en 2x goud (op het kantje) 4x bijna dezelfde tijd (6u35) maar ouder geworden en dan heb je opeens goud ;). Vind het een erg mooie en gezellige tocht. De afdaling naar La Roche op het eind is zo'n kadootje dat ik alleen al daarvoor meedoe.


a.herrebout
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51

a.herrebout 21 mar 2011 19:15

Ik ga em ook voor het eerst rijden, supermooi gebied, ondanks de staat van de wegen...

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 24 mar 2011 14:48

Beetje wazige site, inschrijven was me niet helemaal duidelijk. Inmiddels is het gelukt en zal ik ook present zijn bij de 'Kriek'.

bandiet
Forum-lid
Berichten: 532
Lid geworden op: 17 feb 2010 12:08

bandiet 12 aug 2011 13:58

Ik ben er ook weer bij, ga voor de 5e keer fietsen. Na 3x brons, twee jaar geleden zilver gehaald. Mijn tijd 6 uur 20. Ik ben niet de beste klimmer, maar vind het wel een erg mooie tocht.

Iemand trouwens deze tocht in GPS voor mn garmin?

Gr. Diederik

guidojp
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 mei 2010 17:23

guidojp 12 aug 2011 14:10

Ik heb me deze week ook ingeschreven, voor de eerste keer. Ik kijk er erg naar uit, het is mijn eerste deelname aan een cyclo. De tijd voor goud staat redelijk scherp, en ben benieuwd of ik dat ga halen. Ik zoek ook de route op de kaart, de site heeft alleen een opsomming van de klimmen en dorpjes.
Specialized Roubaix
Gios Compact

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 aug 2011 15:03

Ik ga deze tocht hoogstwaarschijnlijk rijden met Csteenbe. We gaan niet voor een toptijd, maar gewoon voor een mooie dag fietsen. Kun je op de dag zelf ook nog inschrijven of moet dat per se vooraf? Site is inderdaad een groot drama. Wel vreemd gezien het inschrijfgeld.

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 12 aug 2011 15:14

Gewoon ter plekke is geen probleem hoor. Met een vriendelijke glimlach kan je zelfs nog vrij makkelijk een dossard prioritaire regelen dan, maar ik begrijp dat dat geen must voor jou zal zijn :)

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 12 aug 2011 18:31

Het parcours is identiek als vorig jaar : http://connect.garmin.com/activity/46652968" onclick="window.open(this.href);return false;
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie