Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Mergel Heuvelland 2 daagse

zeemridder
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 jun 2006 15:07

zeemridder 06 sep 2006 13:11

Hallo,
Zijn er misschien nog meer mensen die nog even lekker gaan nazomeren in het heuvelland tijdens het weekend van 16 en 17 september? Ik doe dit jaar voor het eerst mee met de racefiets in plaats van de mtb...
Grote smurf... is het nog ver?

tyrion
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:01

tyrion 06 sep 2006 20:57

ja ik ga ook twee dagen fietsen in Limburg. Vooral de zaterdag is een pittige tocht (160 km). Vond ik zwaarder dan de AGR (150km).Ditmaal hebben ze de route gedraaid en komen de zwaarste hellingen het laatst.
Veel plezier in Limburg
voetballen is een spel, wielrennen een sport

trek1500t
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jun 2006 01:15

trek1500t 14 sep 2006 01:02

Voor mij ook de MH2D op de racefiets dit jaar. Kan niet anders dan een schitterende route worden voor de Voerstreek. Op zaterdag doe ik de 160, op zondag de 120. Zaterdag zal geen probleem worden, het afzien zal zondag beginnen, met de kilometers van zaterdag in de benen. Maar je moet wat, he.
Is mijn eerste tweedaagse koers, ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Het weer voorspelt in ieder geval veel goeds.

trek1500t
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jun 2006 01:15

trek1500t 17 sep 2006 22:40

De MH2d zit erop. Beide dagen heb ik heerlijk gefietst, waarbij het weer natuurlijk zwaar bijdroeg aan de vreugde.
Ik heb de afgelopen maanden veel gereden van wat er aan toertochten in Limburg en Belgie te vinden is, maar ik mag wel stellen dat dit het mooiste en best georganiseerde evenement was wat ik tot nog toe heb gefietst.
De route op zaterdag (160 + 6 km) voerde grotendeels door Belgie, op zondag (120 + 6 km) door Zuid-Limburg, met veel van de bekende klimmen erin. Ik verbaasde me erover hoe de organisatie zoveel klimmen in dit parkoers had weten op te nemen. De uitpijling van de routes was erg goed, slechts één keer kort verkeerd gereden, doordat ik een pijl van de mountainbikeroute volgde. Verder op zaterdag maar liefst vier overvloedige bevoorradingen, op zondag drie.
Ik kan iedereen dit weekend voor volgend jaar alleen maar aanraden. Bij voorkeur wel een goede conditie meenemen  .
Mocht iemand van jullie beide dagen ook deze afstanden hebben gefietst en zo'n mooie hoogtemeter op zijn fiets hebben: ik ben benieuwd hoeveel meters erin zaten.

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 17 sep 2006 23:44

volgens mij 2300 ofzoiets, heb mijn polar nog niet leeggehaald. Prachtige tocht!

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 18 sep 2006 16:17

Quote: Origineel geplaatst door Trek1500T op 17 September 2006
maar ik mag wel stellen dat dit het mooiste en best georganiseerde evenement was wat ik tot nog toe heb gefietst.

Helemaal mee eens!!!!!
Jaren geleden heb ik eens mee gedaan. Nu vorig jaar en dit jaar weer en wat mij betreft ga ik hier een gewoonte van maken.

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 18 sep 2006 17:16

Trudie, ik zag je gisteren in je forumkleding, maar ik moet me toch wel erg vergist hebben als het geen man was die daar in zat... Of ik ben wel heel erg bijziend? Was wel op een afstand van min. 50 meter bij de tent zelf...

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 18 sep 2006 17:29

Quote: Origineel geplaatst door sjezer op 18 September 2006
Trudie, ik zag je gisteren in je forumkleding, maar ik moet me toch wel erg vergist hebben als het geen man was die daar in zat... Of ik ben wel heel erg bijziend? Was wel op een afstand van min. 50 meter bij de tent zelf...




Gisteren????? Of bedoel je eergisteren. Ik stond bij de tent te wachten op een fietsmaat die zich nog moest inschrijven

En ach, met een helm op, een fietsbril op en een figuur als een profwielrenner zie je er al gauw uit als een man.

(vraag maar aan Marconi)

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 18 sep 2006 18:45

Dan moet het zaterdag zijn geweest en idd op grotere afstand, met een afgetraind figuur (en van achter, anders had ik je naam niet kunnen lezen)...

tyrion
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:01

tyrion 18 sep 2006 21:59

Quoten: Origineel geplaatst door alstro op 17 September 2006

volgens mij 2300 ofzoiets, heb mijn polar nog niet leeggehaald. Prachtige tocht!

op zaterdag had ik 2695 hm, maar dat is over 160 + 20 km. Pittig tochtje, met van die 'heerlijke wegen' in de Voerstreek. Ik had een gemiddelde van 25 km/u maar was wel helemaal uitgewoond. Zondag mocht mijn vrouw fietsen, ik lekker op de kleine passen.
voetballen is een spel, wielrennen een sport

sietse
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 08 okt 2005 00:23

sietse 23 sep 2006 01:26

heb hem nu voor de 2e keer gedaan mooie tocht heb zaterdag de 160 km gedaan en zondag de 120 km gedaan maar de zondag ging het maar net goed in een afdalling met een gang van een 60km per uur zie een paar atbers gewoon over steken kon nog net uitwijken en vlieg zo de bosjes in gelukig niks stuk en niks gebroken. gaat die atber tegen mij schelden duwen dat ik beter moet uitkijken ik zeg tegen hem dat hij beter moet uitkijken wij zitten in en afdalling en remmen gaat dan niet zo snel als op een vlake weg en dat je niet zo maar kunt oversteken maar oplast werden er ook al vuisten gebruikt. vindt het ook vreemd dat daar dan op zo gevaarlijk punt geen mensen staan op de boel te regelen het viel mij op dat het wel vaker gebeurde dat de atbers gewoon er op vliegen zonder uitkijken nu moeten jullie niet denken dat ik een hekel aan atbers heb ze zijn niet allemaal als die lul van zondag
jan janssen bikes 4 ever

wiljan
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 dec 2004 18:49

wiljan 24 sep 2006 00:33

Ik heb zelf de ATB routes gereden en moet zeggen dat het regelmatig gebeurde dat je als MTB-er in een afdaling zat en er plots een bordje stond met 'Let op racefietsers' op een klein  stukje papier. Op het moment dat je las wat er stond en het tot je door drong wat er precies stond, was je al op de bewuste weg. De organisatie was perfect maar de waarschuwingen waren nog al eens erg laat, ook wat betreft de wandelaars op zondag. 
http://home.wanadoo.nl/wvanderwoude/Index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie