Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte 2007

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 jun 2007 00:53

Als deze weersverwachting uitkomt dan blijven de beenstukken bij mij lekker in m'n tas liggen. Je begint zo aan de klim van de Glandon (na iets van een kleine 20 km), tijdens het klimmen heb je het toch warm zat dus daar heb je al geen beenstukken (of knie-stukken nodig). Vervolgens ben je 20 km aan het klimmen, dus eer dat je daar boven bent is het allang 9 uur geweest en begint de zon warmte te geven. De afdaling van de Glandon zal aan het begin wel frisjes zijn, maar zodra je dichter bij het dal komt zal het wel meevallen.
Ik ga bij de huidige voorspelling voor armstukken en een bodywarmer, misschien dat ik er nog een winddicht ondershirt onderaan doe, maar dat zie ik nog wel.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bas
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 jun 2007 21:52

bas 29 jun 2007 10:09

Ik las op het info blad van Sportcommunication dat er in 3 'golven' wordt gestart, zoals al eerder opgemerkt. Starttijden zijn, quote: - Départ : 7 h (3 vagues : 7h, 7h30, 7h50) -. Lijkt mij de nrs 1-2000, 2001-4000 en 4000+. De eerste 2000 man zullen toch wel binnen een kwartier weg zijn lijkt me. Dan valt er dus een gat van een zo'n 15 minuten. Dat moet toch schelen in de drukte op de Glandon zou je zeggen. Of heeft de eerste groep langer nodig om weg te komen? Het wordt mijn 1e Marmotte.
The sky is the limit

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4516
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 29 jun 2007 10:39

Met mooi weer: alleen een windstoppertje voor de afdaling van de galibier
Met slecht weer (regen): armstukken en regenjackje voor alle afdalingen en vlakke stukken. Eventueel warmte-olie op de benen om water af te stoten.

michiel17
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 26 okt 2005 01:51

michiel17 29 jun 2007 10:58

Laten we hopen op 34 graden, van dat koude weer moet ik het totaal niet hebben :d. Voorbereiding is verre van ideaal geweest. 4 weken totale rust moeten nemen i.v.m. mijn hart. Nu net weer een klein maandje aan het trainen, maar zien hoe het gaat. Het gaat vooral voor de ervaring die ik bij zon lange tocht op doe, en alles daaromheen. Verder neem ik ook een bodywarmer windstoppertje mee voor de afdaling met goed weer (alhoewel het weer in de bergen altijd kan omslaan). En bij slecht weer start ik niet, dan weet ik van mezelf dat ik toch niet ga finishen.

kool486
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 17 dec 2006 11:44

kool486 30 jun 2007 10:17

vanmiddag 1 uur verterekken mijn maat en ik, vw busje met 5 fietsen. wij rijden door tot een uur of 10, morgenvroeg het laatste stukje, morgenmiddag lekker in het zonnetje fietsen!
de rest van de groep rijd de 1200 km op een dag en zal er zondag rond 18.00 uur zijn.
heb er helemaal zin aan, altijd gezellig met veel gelijk gestoorden ergens naar toe werken.
alle Forummers die ook gaan Marmotteren veel plezier en succes gewenst in de Alpjes.
onze groep valt op door een hoog TIME OUT gehalte, we zitten in Allemond.
Funny the way it is

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 30 jun 2007 23:23

Ik ben even wat maanden uit de roulatie geweest, maar ik ben terug, ik ga morgen om 7 uur rijden, maar Venosc, om een weekje in een chalet mij voor te bereiden op de marmotte volgende week, zij er nog meer die Champ Du Moulin zitten?
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 07 jul 2007 23:57

Daniel een slechte dag: 9.40 uur.

marcopantani
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 nov 2006 23:21

marcopantani 08 jul 2007 11:16

Zijn de resultaten reeds ergens op het net te konsulteren ? Bestaat er eigenlijk een site van de Marmotte, lijk die van de Ardechoise ?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 jul 2007 16:01

De officiële site is www.sportcommunication.com maar zoals verwacht krijgen die brakke Fransen het niet voor elkaar een werkende site met up-to-date info te maken. De site is al enige tijd uit de lucht.

Lang leve de (toch al fantastische) organisatie van de Marmotte. *not*

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 jul 2007 20:49

Ik heb mezelf gruwelijk opgeblazen door wat te hard de Glandon op te rijden. Op de Telegraphe ging het ook nog prima, maar 8 km onder de top van de Galibier brak ik en werd het ipv soepel draaien op de 25 stoempen om het maar rond te krijgen. M'n hartslag kreeg ik toen nog op de 165. Ik hoopte in de afdaling te herstellen, maar dat ging iets anders want ik kreeg zelf kramp in m'n voet en in m'n hand. In een klein stukje klimmen richting Bourg d'Oisan schoot er zelfs kramp in m'n linker been van m'n kuit t/m m'n lies. Daarna dus de Alpe nog omhoog rijden wat waarschijnlijk eerder in 1,5 uur of nog langer is gegaan dan in 1 uur. Zo kapot ben ik al jaren niet meer gegaan. Uiteindelijk heb ik 7 uur en 15 minuten gereden (138e overall).
Girlinred heeft 8 uur 20 gereden.

Gisteren op de fiets had ik het wel gehad met het fietsen, 75 km totaal kapot zijn was genoeg tijd om diep na te kunnen denken met wat voor een idioterie ik bezig was. Als ik me van de winter niet helemaal suf train moet er volgend jaar toch maar een compact komen zodat ik met 36 kan rijden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 jul 2007 21:14

7:15 is een hele nette tijd, proficiat.

Keuze voor de compact kan ik natuurlijk alleen maar toejuichen. Op de Giau was ik er weer erg blij mee en ik hoefde niet onder de 65 tpm te komen.

Gebruikersavatar
martijntijn
Forum-lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 12 okt 2005 17:39
Locatie: Dordrecht

Gebruikersavatar martijntijn 08 jul 2007 22:25

Gefeliciteerd AMF met de 7.15 !!! ik ben net weer terug in nederland. ik heb 8.05 gereden, ben redelijk tevreden. Onderweg ben ik Rezne nog tegen gekomen en ook boven op de alpe met een wit gezicht van het zout. haha, PRACHTIG!! onderaan de alpe d'huez zat ik ook even stuk maar halverwege kreeg ik er weer zin in en ben ik niet meer ingehaald en heb er denk ik nog een stuk of 50 voorbij gereden. Ik ben vervolgens nog afgedaald via villa regulas om vervolgens nog even te gaan klimmen tot Vaujany naar mijn hotel. Altijd leuk :)

Plaats reactie