Alles over vakanties op én met de fiets

Ronde van Vlaanderen ’07

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 10 mar 2007 00:22

Quote: Origineel geplaatst door Marc A op 09 Maart 2007
wie doet er mee aan de RVV?               afstand?fiedoo                                                      140 kms. delirium                                                    140 kms.
The Riddler                                               260Km.Marc A                                                      140 km
Raphaël                                        140km


reinvandewou
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 29 mar 2006 01:55

reinvandewou 10 mar 2007 20:22

Quoten: Origineel geplaatst door raphaël op 09 Maart 2007


Quote: Origineel geplaatst door Marc A op 09 Maart 2007

wie doet er mee aan de RVV?               afstand?

fiedoo                                                      140 kms. delirium                                                    140 kms. The Riddler                                               260Km.
Marc A                                                      140 km
Raphaël                                        140kmRein van de wouw                         140


bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 11 mar 2007 12:08

Quoten: Origineel geplaatst door rein van de wou op 10 Maart 2007


Quoten: Origineel geplaatst door raphaël op 09 Maart 2007


Quote: Origineel geplaatst door Marc A op 09 Maart 2007

wie doet er mee aan de RVV?               afstand?

fiedoo                                                      140 kms. delirium                                                    140 kms. The Riddler                                               260Km.
Marc A                                                      140 km
Raphaël                                        140km
Rein van de wouw                         140
Bottecchia                                    140km



Gisteren heb ik zo'n 150km solo gereden op het parcours van de ronde. Basis was de groene lus die vanaf het centrum van de ronde in Oudenaarde is uitgezet. Die heb ik door het missen van wat bordjes en hier en daar een bewuste aanvulling dus aangevuld tot een goeie 150km.
Zoals eerder door anderen in dit topic al is gemeld viel mij inderdaad op dat de stukken tussen de heuvels in verraderlijk zijn. De beklimmingen kwam ik wel aardig over maar die kasseien...pfff. Dat is echt niets voor mij. Toen ik de haaghoek op reed wist ik niet wat me overkwam. Ik had gewoon moeite om mijn stuur goed vast te houden. Later ging het op andere stroken iets beter maar dat stuk viel me niet mee. Hoe kun je die kasseistroken nu het beste aanvallen? Het ging bij mij beter toen ik wat kleiner ging rijden terwijl ik juist dacht dat het goed was om groot te rijden. Met een kleiner verzet was het in ieder geval ietsjes comfortabeler maar de snelheid ging er wel aardig uit.
Nou ja, in ieder geval alvast lekker getraing en ervaring op gedaan in de omgeving!

reinvandewou
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 29 mar 2006 01:55

reinvandewou 12 mar 2007 14:21


De beklimmingen kwam ik wel aardig over maar die kasseien...pfff. Dat is echt niets voor mij. Toen ik de haaghoek op reed wist ik niet wat me overkwam. Ik had gewoon moeite om mijn stuur goed vast te houden. Later ging het op andere stroken iets beter maar dat stuk viel me niet mee. Hoe kun je die kasseistroken nu het beste aanvallen?
volgens mij is aanvallen idd het beste. Zo snel mogelijk erover dan heb je het minste last want dan vlieg je er als het ware overheen. Als je langzamer gaat word het ook steeds moelijker rijden.
 

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 12 mar 2007 15:04

Quoten: Origineel geplaatst door rein van de wou op 12 Maart 2007



De beklimmingen kwam ik wel aardig over maar die kasseien...pfff. Dat is echt niets voor mij. Toen ik de haaghoek op reed wist ik niet wat me overkwam. Ik had gewoon moeite om mijn stuur goed vast te houden. Later ging het op andere stroken iets beter maar dat stuk viel me niet mee. Hoe kun je die kasseistroken nu het beste aanvallen?
volgens mij is aanvallen idd het beste. Zo snel mogelijk erover dan heb je het minste last want dan vlieg je er als het ware overheen. Als je langzamer gaat word het ook steeds moelijker rijden.
 

niet te klein schakelen en handen losjes op het stuur ( wel zien dat je de grip niet verliest) helpt een beetje.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

quick
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:40

quick 12 mar 2007 20:03

Quick
256 Km
idol

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 12 mar 2007 21:59

Zo moeilijk moet het niet zijn, quick!


Wie doet er mee aan de RVV?              
 
260 km.:
 
The Riddler
Quick
 
140 km.:
 
fiedoo
delirium
Marc A
Raphaël
Rein van de Wouw
Bottecchia
Bluebird1

Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 13 mar 2007 12:44

Quoten: Origineel geplaatst door fiedoo op 12 Maart 2007


Quoten: Origineel geplaatst door rein van de wou op 12 Maart 2007



De beklimmingen kwam ik wel aardig over maar die kasseien...pfff. Dat is echt niets voor mij. Toen ik de haaghoek op reed wist ik niet wat me overkwam. Ik had gewoon moeite om mijn stuur goed vast te houden. Later ging het op andere stroken iets beter maar dat stuk viel me niet mee. Hoe kun je die kasseistroken nu het beste aanvallen?
volgens mij is aanvallen idd het beste. Zo snel mogelijk erover dan heb je het minste last want dan vlieg je er als het ware overheen. Als je langzamer gaat word het ook steeds moelijker rijden.
 

niet te klein schakelen en handen losjes op het stuur ( wel zien dat je de grip niet verliest) helpt een beetje.

Rug goed recht houden, blik naar voren en rijden als zot op een niet te licht verzet. Als ge onder de 7 bar zit gaat ge die kasseis over vliegen. Idd handen losjes bovenop het stuur houden. Indien nog tijd en goesting, watten onder het stuurlint steken daar waar ge het vasthoudt als ge bovenaan uw stuur vasthoudt. Rechte voorvork is naar het schijnt harder dan gebogen, maar ik weet niet of dat in het carbontijdperk nog geldt.

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 14 mar 2007 10:42

Quoten: Origineel geplaatst door bluebird1 op 13 Maart 2007


Ok, zo komen we ergens....
Voor mij wordt RVV dus mijn eerste echte tocht, en ik wil ook wel enigzins voorbereid aan de start komen.
- Tot vandaag 939 trainingskm. in 2007, zal zo'n 1500 worden tegen April.
-Verder doe ik de eerste week van April vrijwel niets behalve werken, slapen en pasta eten...
-M'n bandjes (Rubino Pro's) gaan op een barretje of 7 (ikke krap 60 kg.)
-Gaat dubbel stuurlint op m'n fietsje.
-De gewone SLR gaat er even af ten faveure van de SLR XP, icm met m'n beste koersbroek iets meer comfort.
-Verder heb ik een bergcassette aangeschaft (Veloce 13-29) maar ik twijfel aan het nut hiervan bij de Ronde.  Rijd nu 13-26 (53-39 voor) en kwam vorig jaar alleen in de problemen op de Ventoux. Korte explosieve klimmetjes liggen me sowieso beter...



Laat die 13-29 maar in de kast liggen. Daar ga je niets aan hebben vrees ik. Die hellingen zijn zo kort en hard( kassei) dat je onderweg nauwelijks kunt schakelen. Genoeg snelheid halen voor de klim en dan in één ruk naar boven. Tegen dat je schakelt naar je 26 ben je er waarschijnlijk al. En anders kan je die laatste meters zekerst wel overbruggen op je 26.
Als je van jezelf vindt dat korte klimmetjes je beter liggen, explosief dus, ga je me dunkt nog beter af zijn met een 13-23 , want die 25 ga je ook nauwelijks gebruiken.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 mar 2007 11:06

Ligt er ook aan wat zijn stijl van klimmen is, als je niet heel zwaar naar boven kunt rijden is die 13-26 cassete wel zo makkelijk. Maar ook dit jaar zal het probleem wel weer zijn dat ze over de hele breedte van de weg een wandeltocht organiseren zodat jij ook af moet stappen hoe sterk je ook bent.
Vlakke en aflopende kasseienstroken altijd (zolang je benen dat nog willen) op het buitenblad rijden, handjes op het stuur en je onder armen horizontaal houden (zodat je geen windscherm bent). Het meest pijnvolle wat je kunt doen is langzaam over kasseien gaan rijden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie