Amstel Gold Race 2007

Alles over toertochten, evenementen en vakanties
Gebruikersavatar
refie
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 23 jan 2006 09:52

Gebruikersavatar refie 23 apr 2007 11:13

Ben wel benieuwd naar mijn foto met de "ronde missen" hahah had de keuze uit 10! Heeft iemand al een link waar die (komen te) staan?
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

Gebruikersavatar
colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5176
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

Gebruikersavatar colnagofreak 23 apr 2007 12:05

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 22 April 2007

Even voor de duidelijkheid, aan Limburgs Mooiste deden vorig jaar dacht ik 11.000 mensen mee en net als bij de AGR geldt: als je niet vroeg start (=later dan 7 uur!!) rij je de hele dag in de drukte. Dus wees gewaarschuwd!


Vorig jaar nog geen 6000 deelnemers, valt reuze mee met de drukte daar!Limburgs Mooiste is echter wel zwaarder dan de AGR!!Veel meer hellingen vooral de 250 km vind ik altijd gewoon loodzwaar.





Blauwe Lus (100 km licht) 

 

 

 

 

 

 


B1

3

Heerlen

Ridderweg

140

165

600

5%

7%


B2

6

Voerendaal

Putberg

120

180

1200

5%

8%


B3

10

Winthagen

Koekoeksberg

130

170

1100

4%

8%


B4

35

Valkenburg

Cauberg

75

135

900

7%

12%


B5

45

Berg

Kuitenberg

50

120

2400

3%

10%


B6

65

Mesch

Heiweg

80

130

1300

4%

8%


B7

69

St. Geertruid

Kalleberg

110

135

500

5%

9%


B8

76

Banholt

Bergstraat

150

180

600

5%

5%


B9

85

Gulpen

Dorpsstraat

85

105

500

4%

7%

B10

90

Elkenrade

Oude Elkenraderweg

100

180

1300

6%

10%


B11

98

Heerlen

Kleekampsweg

120

165

600

8%

12%


Oranje lus  (100 km zwaar)

 
 
 
 
 




O1

5

Kerkrade

Nieuw Erenstein

110

150

700

6%

7%


O2

21

Nijswiller

Schulzberg

110

165

800

7%

10%


O3

23

Eys

Eyserbosweg

110

190

900

9%

16%


O4

28

Stokhem

Dode Man

90

165

800

9%

15%


O5

34

Gulpen

Gulpenerberg

100

160

1100

5%

19%


O6

45

Remersdaal

Mabroek

195

275

2400

3%

8%


O7

50

Aubel

Kosenberg

210

290

1100

7%

13%


O8

54

Hombourg

Schasberg

200

235

700

5%

9%


O9

59

Gemmenich

Evenbaeg

125

205

2000

4%

8%


O10

62

Gemmenich

Völkerich

170

190

400

5%

7%


O11

64

Gemmenich

Chemin du Duc

215

270

1300

4%

14%


O12

68

Vijlen

Epenerbaan

180

270

1600

6%

18%


O13

74

Vijlen

Groenenweg

195

250

1200

5%

8%


O14

86

Wahlwiller

Kruisberg

100

165

800

8%

17%


O15

88

Eys

Trintelerberg

110

200

2000

5%

9%


O16

92

Simpelveld

Klingeleberg

140

200

1300

5%

11%


O17

98

Heerlen

Kleekampsweg

120

165

600

8%

12%


Rode Lus (150 km zwaar)

 

 

 

 

 

 


R1

5

Kerkrade

Nieuw Erenstein

110

150

700

6%

7%


R2

21

Nijswiller

Schulzberg

110

165

800

7%

10%


R3

23

Eys

Eyserbosweg

110

190

900

9%

16%


R4

27

Wijlre

Rensberg

100

175

2200

3%

9%


R5

32

Voerendaal

Vrakelberg

130

175

600

8%

13%


R6

35

Voerendaal

Fromberg

100

150

1200

4%

7%


R7

39

Schin op Geul

Keutenberg

70

165

1300

7%

22%


R8

51

Valkenburg

Cauberg

75

135

900

7%

12%


R9

61

Cadier en Keer

Keunestraat

95

130

500

7%

10%


R10

70

Banholt

Hackenroth

160

185

500

5%

6%


R11

75

Schey

Schey

160

220

1800

3%

9%


R12

81

Slenaken

Loorberg

135

220

1600

5%

9%


R13

89

Remersdaal

Mabroek

195

275

2400

3%

8%


R14

94

Aubel

Kosenberg

210

290

1100

7%

13%


R15

98

Hombourg

Schasberg

200

235

700

5%

9%


R16

103

Gemmenich

Evenbaeg

125

205

2000

4%

8%


R17

106

Gemmenich

Völkerich

170

190

400

5%

7%


R18

108

Gemmenich

Chemin du Duc

215

270

1300

4%

14%


R19

112

Vijlen

Epenerbaan

180

270

1600

6%

18%


R20

115

Vijlen

Groenenweg

195

250

1200

5%

8%


R21

125

Epen

Eperheide

120

190

800

9%

10%


R22

133

Wahlwiller

Kruisberg

100

165

800

8%

17%


R23

146

Eys

Trintelerberg

110

200

2000

5%

9%


R24

140

Simpelveld

Klingeleberg

140

200

1300

5%

11%


R25

145

Heerlen

Kleekampsweg

120

165

600

8%

12%


R25

145

Heerlen

Kleekampsweg

120

170

600

8%

12%
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 23233
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 apr 2007 16:04

Ik heb vorig jaar de 150 gedaan, die vond ik net zo zwaar als de 150 van de AGR. Bij de AGR 150 heb je officieel 13 hellingen, maar in de praktijk zijn het er ook gewoon 25.
Ik vond LiMo vorig jaar drukker dan de AGR dit jaar, terwijl ik net zo vroeg was vertrokken. Later op de dag schijnt het nog veel drukker geweest te zijn.

Gebruikersavatar
wolfy
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 27 apr 2006 20:38

Gebruikersavatar wolfy 23 apr 2007 16:20

Dit jaar voor het eerst meegereden, de 150 km en het ging redelijk soepel. Ondanks de ontzettende drukte toch de Keuteberg fietsend bovengekomen  Helaas is mijn tijd op de Cauberg ongeveer 15 minuten geworden, maar ik heb een mooie dag/weekend gehad!
Ik heb nog 1 forumlid gespot, kon zijn naam niet lezen, maar hij had startnummer 1344 of 1433?
hardrijdster, geen wielrenster

snoekl
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 nov 2006 19:21

snoekl 23 apr 2007 17:29

Ik heb ook voor het eerst de 250km gereden (Voorgaande jaren de 150km gereden en ook vroeg gestart en dus nooit problemen gehad).
Ongeveer gestart om 6:50. Aankomst finisch 16:40. Netto tijd op de fiets 8:13uur. Bruto tijd 9:50. Totale wachttijd 1:37uur inclusief bidons vullen bij stops. Totale afstand was overigens ongeveer 240km. De 100km lus was ongeveer 90km.
Eerste lus (100km) was lekker rustig en er kon goed doorgereden worden.
Bij de tweede lus (150km) was de drukte goed te merken van diegene die de kortere afstanden rijden. Op de keutenberg voor het eerst echt dramatisch en heb dus ook af moeten stappen en een stukje (22%) moeten lopen vanwege de menigte. Er vielen mensen van hun fiets en de al smalle weg was bezaaid met fietsen en mensen.
Ik heb geloof ik 15minuten gedaan om de Cauberg op te komen en nog eens 30minuten om over finish te komen en mijn chip en plaatje in te leveren.
Ik heb onderweg nog wat pech gehad. Dit werd zeer kundig verholpen bij een van de shimano punten (30 minuten wachten ongeveer).
Overall : goed georganiseerd. 
Jammer dat diegene die de 250km rijden zoveel last hebben van de overige afstanden.  
 

Gebruikersavatar
colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5176
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

Gebruikersavatar colnagofreak 23 apr 2007 19:53

Ben het helemaal met je eens, rij ook altijd de 250 km, de organisatie doet er wijzer aan de 250 km eerst de 150 km lus te laten rijden en daarna de 100 km!! Nu sluit je als 250 km rijder om half tien achter de grote meute aan!!
Heb overigens nog wel alle hellingen op kunnen fietsen!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
kalkko
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 feb 2007 23:10

Gebruikersavatar kalkko 23 apr 2007 20:21

Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 23 April 2007


Ben het helemaal met je eens, rij ook altijd de 250 km, de organisatie doet er wijzer aan de 250 km eerst de 150 km lus te laten rijden en daarna de 100 km!! Nu sluit je als 250 km rijder om half tien achter de grote meute aan!!
Heb overigens nog wel alle hellingen op kunnen fietsen!

Je kan ook gewoon genieten van de dag en lekker rustig aan doen, ik ben om half zeven vertrokken en om half zes was ik weer binnen, niks geen last gehad van extreme drukte, nergens hoeven stoppen voor opstoppingen ofzo, om een super strakke tijd neer tezetten, moet je toch echt een andere tocht nemen.

twente
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 03 jun 2005 17:04

twente 23 apr 2007 20:28


Voor het eerst de AGR gereden (150km). Ook voor het eerst echte heuvels. Viel me mee. Vond de tocht goed georganiseerd maar dingen zoals de bikechip en een stuurbordje zijn niet echt nodig. Jammer van de grootte drukte bij de finish. Was nog fris genoeg om goed de cauberg op te komen maar moest 250 mtr. voor de finish afstappen omdat er gewoon geen doorkomen aan was. Dit zou beter geregeld moeten worden. Toch erg tevreden over mijn rit. Zal hem in de toekomst vast nog wel eens rijden.

Gebruikersavatar
colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5176
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

Gebruikersavatar colnagofreak 23 apr 2007 20:28

De foto's van de fotografen op de Keutenberg staan vanaf morgenavond (24-04-2007) op deze website.
www.fotovansporter.nl.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

snoekl
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 nov 2006 19:21

snoekl 23 apr 2007 20:38

Quoten: Origineel geplaatst door kalkko op 23 April 2007


Je kan ook gewoon genieten van de dag en lekker rustig aan doen, ik ben om half zeven vertrokken en om half zes was ik weer binnen, niks geen last gehad van extreme drukte, nergens hoeven stoppen voor opstoppingen ofzo, om een super strakke tijd neer tezetten, moet je toch echt een andere tocht nemen.


Ik kan je verzekeren dat we rustig hebben gereden. Ik heb gedurende de hele rit niemand horen klagen. Ik heb geen scheldpartijen of toeterende auto's gehoord. Ik heb overal rustig gewacht tot ik langzamere fietsers kon inhalen. Wel enkele keren per ongeluk het fietspad gemist en op de weg terechtgekomen. Ook hier geen ergenissen van medeweggebruikers gehoord.
En ik kan je verzekeren dat ik heb erg genoten ondanks de opstoppingen.
Als je een supertijd wilt neerzetten moet je meedoen aan bijvoorbeeld de cyclo "Grand Fondy Eddy Merckx" en niet aan een toertocht. 

snoekl
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 nov 2006 19:21

snoekl 23 apr 2007 20:50

Quoten: Origineel geplaatst door kalkko op 23 April 2007


Je kan ook gewoon genieten van de dag en lekker rustig aan doen


Overigens is rustig aan doen een relatief begrip.
Ik heb het genoegen gehad gedurende een korte duur achter de het hele profteam van Credit Agricole aan te mogen rijden die met een rustig trainingsritje bezig waren. Ik kon ze redelijk volgen op de vlakke gedeelten. Echter toen het op hoog ging was het snel bekeken terwijl ze met een rustig trainingsritje bezig waren. Overigens gedroegen deze profs zich ook keurig.
Ik wil hier alleen maar zeggen dat niet iedereen die je voorbij rijd aan het koersen is en er een wedstrijd van maakt.

Gebruikersavatar
superb11
Forum-lid
Berichten: 486
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46
Locatie: Doesburg

Gebruikersavatar superb11 23 apr 2007 21:08

Ik hem 'm voor de 4de keer gereden, deze keer als een soort gids om een kennis van mij voor zijn eerste keer door het Limburgse land en de AGR te loodsen. Hij vond het in ieder geval een prachtige ervaring. Op de 'finish' op de Cauberg na (half uur vanaf 200m voor finish tot inleveren bordjes e.d.) had ik weinig opmerkingen op de organisatie. Met name het inschrijven op de dag zelf ging sneller dan vorige edities, toen je een tijd voor dat kleine bruggetje bij de sporthal moest wachten.
De Keuteberg was weer lekker chaotisch als vanouds, zeker als er ook nog 2 politiemotoren, een cameramotor en een tractor!!! tegelijk met honderden fietsers en wandelaars naar boven willen.
Wensen voor volgend jaar:
1. iedereen met een agressieve autotoeterallergie zit nog achter de tralies;
2. iedereen neemt zijn/haar afval mee en gooit het niet op straat;
3. schaf die polsbandjes maar weer af, niemand die er naar kijkt onderweg.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers