Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold Race 2007

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 apr 2007 21:33

Ik begrijp niet waarom het hele parcours niet autovrij is. Ik woon al mijn hele leven in grote steden en hier is dat de normaalste zaak van de wereld. Zelfs voor inferieure (in mijn ogen dan hè ) sportevenementen als de CHIO werd in Kralingen gewoon de belangrijkste verkeersader voor een hele week dicht gegooid. Om nog maar te zwijgen van de Amsterdamse of Rotterdamse marathon (dan kun je helemaal geen kant op). De bewoners accepteren deze zaken gewoon, omdat deze evenementen een goede reclame (en $$$$) voor de stad zijn.
Nu zeg ik niet dat ze bij elk fietsevenement in Zuid-Limburg alle wegen op slot moeten doen (het zijn er nogal wat) maar bij de AGR (verreweg de grootste) zou dit wel zo moeten zijn.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 apr 2007 21:38

Over dat afval: als de organisatie gewoon op de top van elke klim een grote oliedrum neerzet voor afval, is 95% van het probleem over. Ik houd die rommel gewoon bij me, gevolg is dat mijn hele shirt onder de kleverige rommel zit (er komt altijd nog wel wat uit een leeg gelletje).

giosbeast
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 23 apr 2007 22:10

giosbeast 23 apr 2007 22:19

 Laat ze daar maar eens mee beginnen boven op het drielandenpunt. Wat een waardloze uitbaters van die snackbar/restaurant zeg, nergens kon je je lege flesje, broodzakje etc kwijt. Ze laten de rommel zo het bos in waaien.
Wel de knaken vangen maar zorgen voor 1 vuilnisbakkie is teveel moeite...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 apr 2007 10:45

Als je inlogt op amstelgoldrace.nl kun je je finishtijd zien en met behulp daarvan de foto op de Cauberg bekijken.

jandoedel
Forum-lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 05 jun 2006 17:45

jandoedel 24 apr 2007 11:50

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 23 April 2007

Over dat afval: als de organisatie gewoon op de top van elke klim een grote oliedrum neerzet voor afval, is 95% van het probleem over. Ik houd die rommel gewoon bij me, gevolg is dat mijn hele shirt onder de kleverige rommel zit (er komt altijd nog wel wat uit een leeg gelletje).

Ik neem een extra zakje mee om het afval in te doen, want die gel is inderdaad rotzooi.

jandoedel
Forum-lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 05 jun 2006 17:45

jandoedel 24 apr 2007 11:54

Quoten: Origineel geplaatst door giosbeast op 23 April 2007


 Laat ze daar maar eens mee beginnen boven op het drielandenpunt. Wat een waardloze uitbaters van die snackbar/restaurant zeg, nergens kon je je lege flesje, broodzakje etc kwijt. Ze laten de rommel zo het bos in waaien.

?????  Op het terras stonden diverse afvalbakken. Hoefde ik maar een paar meter voor te lopen.

fast4ward
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 24 sep 2004 16:10
Locatie: Gendt

fast4ward 24 apr 2007 13:10

Als je je gelletje neemt kan je daarna toch weer netjes het dopje erop doen? Heb je ook geen last van plak zooi......Tis een toertocht en geen wedstrijd...dus mijns inziens alle tijd om je rotzooi netjes op te bergen in je shirtje..... 
M@zzel

videopac
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:48

videopac 24 apr 2007 13:32

Ik heb dit jaar voor het eerst meegedaan (maar 60 km; had achteraf gezien (veel) meer gekund). Ik vond het heel erg leuk en overall ook een hele goede sfeer. Alleen: wat een koekenbakker fietsen er rond zeg: mensen waarvan het zadel te hoog staat, mensen waarvan het zadel te laag staat, slechte houdingen, mensen die nooit schakelen, mensen die nooit kijken, wel erg veel mensen die meteen stil vallen als er een klimmetje is enz. Bij de Cauberg heb ik 3x bijna tot stilstand moeten remmen en ben toen maar rechts, deels op de rechterrijbaan omhoog geklommen.
 

videopac
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:48

videopac 24 apr 2007 13:34

Oh ja: mijn fietscomputer (VDO MC1.0+) werkte ook niet goed, ws. vanwege die transponder van de AGR. Hebben meer mensen hier last van gehad?

piccoloprincipe
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 25 aug 2006 15:03

piccoloprincipe 24 apr 2007 14:13

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 24 April 2007


Als je inlogt op amstelgoldrace.nl kun je je finishtijd zien en met behulp daarvan de foto op de Cauberg bekijken.

hoe weet je je unieke inlogcode?? ik heb meegedaan maar heb geen idee waar ik dit kan vinden

pegie
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 aug 2006 01:00

pegie 24 apr 2007 14:21

Quoten: Origineel geplaatst door PiccoloPrincipe op 24 April 2007


Quoten: Origineel geplaatst door havana op 24 April 2007


Als je inlogt op amstelgoldrace.nl kun je je finishtijd zien en met behulp daarvan de foto op de Cauberg bekijken.

hoe weet je je unieke inlogcode?? ik heb meegedaan maar heb geen idee waar ik dit kan vinden


Bij je inschrijving heb je als het goed is een mailtje gekregen met je persoonlijke code. Die moet je gebruiken om in te loggen. Ik heb gisteravond nog even gekeken, maar er stonden geen foto's op. Nu hoef ik die ook niet te hebben, want ik moest lopend over de finish samen met honderden andere fietsers, daar hoef ik geen foto van te hebben.
Nu ik daar over nadenk realiseer ik me dat de organisatie ook zichzelf in de vingers snijdt. Als al die mensen wel normaal over de finish waren gekomen hadden ze misschien een foto willen kopen. Ik kan me niet voorstellen dat mensen die over de finish moesten lopen daar een foto van bestellen.

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 24 apr 2007 18:04

Vanaf 15.00 zijn er geen foto's meer gemaakt. Althans niet geplaatst. Tijdstip dat het op de binnenkomst van de 4-daagse begon te lijken...
Maar mocht wel een foto hebben, plaats hem hier even, altijd leuk!

Plaats reactie