Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold Race 2007

reason
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 24 apr 2007 17:42

reason 24 apr 2007 18:11

Al een tijdje lees ik op het forum mee...nu maar eens wat posten
Gestart om 06.31 met een aantal laagjes kleren voor de 250km, en gelukkig niet te dik ingepakt zoals vorig jaar. Als je je warmte niet kwijt kunt is het weinig genieten, maar te koud....liever ook niet (ben een koukleum).
Mooi groepje van 10-tallen renners, en een tijdje kopwerk gedaan samen met mn 2 maten (2 van ons met knalgeel windjack), afgewisseld met 3-4 renners met Tmobile pakjes en korte mouwen/broeken (brrrr).  Om 8.06 op 1e post 49km. Opvallend was een gevaarlijke afdaling met scherpe bocht naar rechts, zonder verkeersregelaars. Ik weet niet meer waar (Raarberg??)
Om 9.30 weer in Valkenburg, 1 maatje helaas afgestapt ivm blessure, en in een giga drukte terechtgekomen. Echt tempo rijden was zeer moeilijk, en netjes inhalen soms nog moeilijker, maar tsja... Heb me wel netjes gedragen
Om 11.06 in Euverem, hier 30min pauze en kleren wisselen,voeding,toilet (TIP: altijd pakje zakdoekjes meenemen, gaat prima), en als 2tal verder. Na een dip van mn maat volgde ik met een dip, en op 3LPunt zeer pijnlijke bovenbenen, waarvoor efven een pauze. Ik vond de 30-60 min hiervoor best pittig, met hellingen vlak achter elkaar, waardoor extra lactaat in de benen.
Uiteindelijk omn 15.59 aan de voet van de Cauberg, duel met mn maat helaas in het water gevallen, door het experiment van de organisatie. Overigens ben ik van mening dat je ook met zoveel deelnemers een normale finish zou moeten kunnen organiseren: 1. geen autoverkeer  2. inleveren spullen een stuk verderop   Ik vond de finishroute vanuit Sibbe ook een mindere keuze: zet dan deze weg af.
Rijtijd 8.36 met een uur aan pauzes/toilet extra. Ben zeer tevreden! Het is leuk en uitdagend om elk jaar iets eerder binnen te zijn. Ook hier kun je onderweg/natijd van genieten. Verzet was 39x23, net genoeg voor de Keuteberg en de Eyserbosweg. Op die plekken was 25 of 27 wel lekkerder geweest.
Van het landschap optimaal genieten doe ik in Maart wel, als ik er een 5-tal dagen heen ga om te trainen. Ook in rustig tempo vond ik het te druk om onbezorgd om me heen te kunnen kijken. Een valpartij kan je hele dag ruineren.  Op zondag lekker rustig gepeddeld om de profs te zien (2 keer) in nog beter weer.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 24 apr 2007 23:11

Quoten: Origineel geplaatst door Knots op 24 April 2007


Ik heb voor de liefhebbers een kleine serie foto's online geplaatst van mijn 1e AGR belevenis.Zie: http://knots.magix.net/
 

Welke dag ben jij geweest?????, je ziet helemaal geen fietsers op de weg!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

gbrand
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 24 dec 2006 13:46

gbrand 24 apr 2007 23:46

@colnagofreak:
Ik heb geprobeerd je 'Keutenbergfoto' te vinden, maar al heb ik dan alle tijd van de wereld, het zijn er te veel. Hoe laat kwam jij daar voorbij?
Zo\'n tellertje heb ik ook gehad.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 apr 2007 11:37

foto's op fotovansporter.nl druppelen langzaam binnen.... verder nog http://www.foto-eppo.nl/

sutter
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 jan 2007 00:03

sutter 26 apr 2007 01:49

Ik heb hem gezien bij de start in Valkenburg, nu ook de foto gevonden.

Erik Dekker!
Wel zonder stuurbordje, zie hem ook niet op de deelnemerslijst op amstelgoldrace.nl, maar ik meen gezien te hebben dat hij wel een rugnr had bij de start.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 26 apr 2007 19:07

Quoten: Origineel geplaatst door Gbrand op 24 April 2007


@colnagofreak:
Ik heb geprobeerd je 'Keutenbergfoto' te vinden, maar al heb ik dan alle tijd van de wereld, het zijn er te veel. Hoe laat kwam jij daar voorbij?

Mijn foto staat er nog niet op, moet daar rond de klok van 3 geweest zijn schat ik in, aangezien ik kwart voor vier op de Cauberg was!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie