Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold Race 2007

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 27 feb 2007 16:23

Quoten: Origineel geplaatst door who cares op 24 Februari 2007


Quote: Origineel geplaatst door Ultima op 24 Februari 2007

Idd, ik was ook zeker van plan om zwart mee te rijden. Ik ben niet van plan te gaan betalen om met groepjes over wegen te rijden waar ik dagelijks kom. Ik mag daar idd fietsen want het zijn openbare wegen. Dat het hinderend is voor de organiseurs en de mensen die wel betalen daar kan ik best inkomen, maar dan nog.. hou me maar tegen miss doe ik ook nog zwarte kleding aan, dat past wel een beetje

Dat je daar gewoon gaat fietsen , daar heb ik niks tegen , maar om die dag dan toevallig precies dezelfde route te rijden vind ik gewoon onbeleefd . Rij dan een eigen route die dan voor meer dan 80 % afwijkt van de Amstel Gold Race route.Je hindert alleen maar de betalende rijders , misschien breng je wel schade toe aan deelnemers.


Ik ben zelf van zuid-Limburg en fiets dat parcours (mergellandroute ed.) regelmatig, toch betaal ik voor mijn deelname. Ik snap dat er mensen zijn van hier uit de buurt die er niet voor betalen, je rijd er bijna dagelijks en de prijs is redelijk hoog. Echter er zijn ook meer dan genoeg betalende rijders die hinderen. (denken dat ze als enige de keutenberg in het parcours hebben zitten en dan lekker van links naar rechts lopend de rest hinderen, daar zou de organisatie ook iets aan moeten doen.)
I Am SpeCiAliZed

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 27 feb 2007 17:09

Ja de organisatie moet bij de Keutenberg en de Eyserbosweg iemand neerzetten die aangeeft dat lopers rechts moeten blijven! Het mooiste vind ik altijd mensen die de Cauberg op moeten lopen.....
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 27 feb 2007 17:33

Quote: Origineel geplaatst door The Riddler op 27 Februari 2007
Het mooiste vind ik altijd mensen die de Cauberg op moeten lopen.....


Het is meestal een kwestie van te moe zijn of tussen de oren.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

mac94
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 14 aug 2005 10:41

mac94 27 feb 2007 18:39


Quote: Origineel geplaatst door The Riddler op 27 Februari 2007

Het mooiste vind ik altijd mensen die de Cauberg op moeten lopen.....


Bij afstappen wachten tot de fietsers voorbij zijn, lijkt mij redelijk...
Ik vond het verbazingwekkend vorig jaar hoeveel mensen er bij vrijwel iedere heuvel afstapten, doe dan niet mee.
Se non e vero, e ben trovato.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5576
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 27 feb 2007 19:11

Quoten: Origineel geplaatst door Mac94 op 27 Februari 2007



Quote: Origineel geplaatst door The Riddler op 27 Februari 2007

Het mooiste vind ik altijd mensen die de Cauberg op moeten lopen.....


Bij afstappen wachten tot de fietsers voorbij zijn, lijkt mij redelijk...
Ik vond het verbazingwekkend vorig jaar hoeveel mensen er bij vrijwel iedere heuvel afstapten, doe dan niet mee.


Als dit  je stoort is mijn advies ook, doe dan niet mee!
Is inherent aan dit soort grote evenementen, fietsers die eens per jaar hun fiets van zolder halen voor de AGR.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5576
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 27 feb 2007 20:29




Organisatie gaat zwartrijders weren!

Gezien het hoge aantal zwartrijders en de overlast die ze veroorzaken voor de deelnemers aan de Toerversie Amstel Gold Race, zal de organisatie dit jaar extra maatregelen treffen bij en rond om de stopplaatsen. Wij rekenen bij deze extra maatregelen wel op de medewerking en het aanpassingsvermogen van de deelnemers. Door het treffen van deze maatregelen hoopt de organisatie een betere kwaliteit te kunnen waarborgen voor haar deelnemers.Op de openbare weg kan de organisatie echter geen maatregelen treffen tegen zwartrijders omdat de openbare weg vrij toegankelijk is voor iedereen.
 
Lijkt erop dat de betalende fietsers hierdoor weer extra hinder gaan ondervinden d.w.z. opstoppingen en langere wachttijden rond de stopplaatsen. Waarom vragen ze anders om medewerking en aanpassingsvermogen van de deelnemers!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

ultima
Forum-lid
Berichten: 508
Lid geworden op: 11 feb 2007 17:28

ultima 28 feb 2007 13:55

Ok, ik zie hier niet echt een maatregel? Stel er zou een zwartrijder staan om een banaan oid te pakken en ze komen erachter dat hij zwart rijdt wat dan? Een boete, mee naar politie ?   kan iemand me hier antwoord op geven?Nja bij de stopposten rij ik vaker meteen door, ik wacht daar niet eens. Op het laatste heb ik wel even mijn bidon gevuld met zon spuit, (Gwn water) Als hun daarover moeilijk gaan doen loop ik wel een restaurant in ofso.Grtz
ram0n 

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 28 feb 2007 17:52

Als je meenemen naar het bureau is voor jou de tocht voorbij en mocht dat bij de eerste de beste controle gebeuren heb je niks meer aan die dag.

Maar als ze dat van te voren vertellen is er de verrassing van af , zo wordt je misschien onaangenaam verrast.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

ultima
Forum-lid
Berichten: 508
Lid geworden op: 11 feb 2007 17:28

ultima 28 feb 2007 18:20

Nja dat zie ik dan wel weer..Zal me niet veel boeien om voorzoiets gepakt te worden
grtz
ram0n

IBAN
Forum-lid
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 28 feb 2007 18:43

Lefgozer..........!!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 feb 2007 20:53

@Ultima, je komt daar uit de buurt, waarom zou je dan in vredesnaam net op die dag dezelfde route zwart gaan rijden? Enige reden die ik kan verzinnen is om aan je eigen ego te werken doordat je al die lopende mensen in kunt halen...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 28 feb 2007 22:23

proleet.........

Plaats reactie