Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold Race 2007

kool486
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 17 dec 2006 11:44

kool486 22 apr 2007 21:03

250 km halfzeven gestart met heel veel kleren aan.  10 uur weer in Valkenburg mooiweer kleding aan en fietsen maar weer alle bultjes op gefietst om 17.15 Cauberg op gefietst en in file beland  om 17.29 over de laatste piep mat, een half uur later weer uit de drukte
minpuntje: geen schijtpapier in de mobiele toiletten, met een isostarreep papiertje je kont afvegen blijft behelpen
verder prachtige dag gehad, ik voel het nog!
Funny the way it is

indewind
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 nov 2006 21:32

indewind 22 apr 2007 21:36

 
Het was een fantastische dag, met een klote-einde. Had net nog wat kracht over voor de Cauberg, klom naar boven en kon om kwart voor vier op 200 meter voor de finish aanschuiven in de rij stilstaande fietsters.
En het had zo gemakkelijk anders gekund. Niet de halve weg gebruiken voor de fietsers maar gewoon, net als vorig jaar, de gehele weg. Waarom moesten die bussen en auto's daar ook naar boven kunnen? Slaat toch nergens op.
En dat innemen van chip en bordje niet 25 m achter de finish doen, maar 150 meter. Ruimte genoeg daar maar het stond allemaal veel te dicht op elkaar.
Met 14.000 deelnemers heeft het evenement z'n grens wel zo ongeveer bereikt. Heb vaak flink in de remmen moeten knijpen om een valpartij o.i.d. te voorkomen. De klimmetjes waren het ergste niet, maar die paar gevaarlijke afdalingen; smal, druk en toch ook nog wel wat onervaren fietsers. Er stonden gelukkig borden bij, maar met zo'n groot aantal deelnemers zijn die afdalingen  niet meer verantwoord.
Maar ja, zo'n dag rij je ook niet voor een snelle tijd.
De suggestie om volgend jaar een rustiger tocht te nemen (Limburgs Mooiste!) nemen wij zeker ter harte.
 

conomorales
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 mar 2006 19:48

conomorales 22 apr 2007 21:55

Gisteren ook de 150 km gereden net als velen. Wij zijn zo rond half 9 gestart in de drukte om ook in de drukte te kunnen finishen.
Wat mij ook opviel was de drukte bovenop de Cauberg, vorig jaar was het toch een stuk soepeler geregeld. Toen was ik binnen 10 minuten klaar met het inleveren van stuurbord/chip. Maar goed, al met al een leuke dag gehad, mede door het mooie weer!
Klimmen is (een) kunst!

kalkko
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 feb 2007 23:10

kalkko 22 apr 2007 23:00

Gisteren de 250 km gereden, was de eerste keer voor mij, en vond het een prachtige belevenis, doelstelling was uitrijden en dat is prima gelukt, kwart voor zeven gestart en om half zes weer terug, prima organisatie en niks gemerkt van extreme drukte voor de finish, wel er achter maar dat mocht de pret niet drukken. Ik heb me wel behoorlijk gestoord aan de personen die bezig waren er een wedstrijd van temaken ofzo, een hoop gescheld als het even duurde voor je plaats had om aan de kant tegaan voor snellere deelnemers, zelf ging bij mij voor de tweede keer dat de fromberg beklommen werd de ketting eraf, dat gebeurde midden op de weg, wat een gescheld wat je achter je hoord omdat je moet stoppen vind ik niet normaal. Verder mogen ze de sms dienst voor thuis wel schrappen, want de smsjes kwamen een paar uur later. Wat blijft staan is het heerlijke gevoel als je de finish hebt gehaald, op naar volgend jaar, want er blijft 1 minpunje, ik moest twee keer van de fiets, volgend jaar moet alles in 1 keer.
gr,
Koos
 

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 apr 2007 23:06

Even voor de duidelijkheid, aan Limburgs Mooiste deden vorig jaar dacht ik 11.000 mensen mee en net als bij de AGR geldt: als je niet vroeg start (=later dan 7 uur!!) rij je de hele dag in de drukte. Dus wees gewaarschuwd!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 apr 2007 23:09

Alleen is de afhandeling daar veel beter geregeld en zit je niet met die stomme chips en stuurbordjes. Daar zit het grootste knelpunt.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 apr 2007 23:27

Bovendien krijg je daar gratis een koude kletser als je over de finish komt
Bij de AGR niet terwijl die toch bier in de naam heeft....
Ook groot voordeel van Limburgs Mooiste is dat je voor een appel en ei op een camping pal naast de start kunt staan.

kabeljauws
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 mar 2006 14:14

kabeljauws 22 apr 2007 23:39

Quote: Origineel geplaatst door The Riddler op 22 April 2007
wat een deceptie, die aankomst!

En daarmee de laatste keer dat ik deze tocht heb gereden. Ik heb me als toerrijder een melkkoe gevoeld. Als organisatie wel veel geld vragen, maar daar niet de passende prestatie tegenover kunnen zetten, zijnde het aanbieden van een finale zoals die hoort en zoals die in afgelopen jaren was: de Cauberg op, zwoegend naar de streep en een speaker die zegt dat je het gehaald hebt.

pegie
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 aug 2006 01:00

pegie 22 apr 2007 23:58

Ik heb deze rit voor het eerst gedaan en ik vond het ge-wel-dig. Het doel was "redelijk" fris op de Cauberg aankomen binnen 7 uur bruto. Dat is min of meer gelukt, als ik alle tijd eraf haal die ik heb besteed aan pech (lekke band, ketting 2X eraf die compleet vast zat, en mijn fietsmaat die een tijd in de rij stond voor de shimanotent). We kwamen behoorlijk fris aan op de Cauberg, helaas moesten we die op lopen door de drukte. Ik had gehoopt mijn maat erop te leggen in de sprint, dus daar baalde ik nogal van. Als ik dat had geweten was ik wat eerder gestart, maar goed dat is dan voor volgend jaar. Achteraf hadden we wel iets harder gekund, maar ik had nog nooit serieus gefietst in zo'n soort gebied. Verder vond ik het super georganiseerd, alleen die Isostar rommel vind ik niet te drinken.

william22
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 jun 2006 18:45

william22 23 apr 2007 00:01

Gisteren voor de eerste keer de AGR gefietst. Heb de 125 km voltooit in iets minder dan 5 uur ,gemiddeld 23,6 km/h. Wat ik voor mijn doen toch goed vindt. Om 9 uur begonnen en rond 14uur binnen.
Heb op de Keutenberg nog een forumlid 'Jimbo' genaamd gezien, in het forum-tenue.
Alleen het enigste nadeel was de enorme drukte boven op de Cauberg, hopelijk kan dit beter geregeld worden. Of desnoods de finish van de toerversie iets verder op de Cauberg leggen.
Nu op weg naar de Steven Rooks Classic.

jhl87
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2007 12:24

jhl87 23 apr 2007 00:13

Gisteren de 150 km gereden voor de tweede keer en ging erg lekker. Om 07.00 vertrokkken en vervolgens flink doorgereden om warm te worden maar later het tempo wat laten terugzakken, het is tenslotte geen race en daar hadden we ook geen zin in. Enige minpunt vond ik ook nu weer dat op het laatste stuk na de bergseweg de andere routes erbij komen en dat je in file de fromberg opmoet wat nog niet zo erg is, maar daarna ook nog de keutenberg in de drukte.Uiteindelijk om 13.50 binnen en netto zo'n 6 uur gefietst dus dat vond ik nog wel netjes. Organisatie was verder weer goed, alleen bovenaan de Cauberg is het een kermis waar ik niet vrolijk van wordt, maar daar is wel mee te leven.Al met al was het een prima dag.

Plaats reactie