Alles over vakanties op én met de fiets

Gran Fondo Dolomiti Stars

66cm
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 04 jun 2004 20:26

66cm 16 jan 2007 22:52

Hallo,

Misschien ga ik eind mei richting de Giro d'Italia. De dag voor de spectaculaire rit naar Tre Cime di Lavaredo wordt de Gran Fondo Dolomiti Stars verreden. Heeft iemand deze Gran Fondo al eens gereden of is bekent met de route?

Profiel en kaartje

Helaas mag je als 'cicloturisti' alleen de korte route rijden, maar dat lijkt me al zwaar genoeg. In hoeverre zou dit te vergelijken zijn met een rondje Bormio - Stelvio - Umbrail - Prato - Stelvio - Bormio?

does
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 mar 2005 19:29
Locatie: Amsterdam

does 16 jan 2007 23:01

Ik ken die GF niet maar kan je wel aanraden de Tre Cime te beklimmen. Echt een monsterlijke klim die de moeite waard is qua zwaarte maar ook qua omgeving.
Ik kijk nu al uit naar de Giro-etappe waar die inzit!

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2316
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 17 jan 2007 00:34

Quote: Origineel geplaatst door 66cm op 16 Januari 2007Misschien ga ik eind mei richting de Giro d'Italia. De dag voor de spectaculaire rit naar Tre Cime di Lavaredo wordt de Gran Fondo Dolomiti Stars verreden. Heeft iemand deze Gran Fondo al eens gereden of is bekent met de route?

Profiel
Helaas mag je als 'cicloturisti' alleen de korte route rijden, maar dat lijkt me al zwaar genoeg. In hoeverre zou dit te vergelijken zijn met een rondje Bormio - Stelvio - Umbrail - Prato - Stelvio - Bormio?


Gezien het ‘Medio Fondo’-profiel lijkt het een cyclo van zo’n 82km en 2122 hoogtemeters. Het ‘Umbrail-Stelvio’-rondje is wel zwaarder, ja. Daar zal je 99km en 3150hm moeten overbruggen. (Zie ook rit 3a in het Bormio-topic...)

66cm
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 04 jun 2004 20:26

66cm 17 jan 2007 19:53

Tre Cime ga ik, als alles doorgaat, zeker proberen, bij voorkeur op de dag van de etappe. Lijkt me wel iets speciaals hebben.....

Het rondje Stelvio heb ik afgelopen zomer gedaan en dat was op zich goed te doen. De laatste kilometers vanaf het restaurant kwam de klad er een beetje in, maar rustig doorgereden naar boven. Toch wel een erg mooie berg om te beklimmen (van alle kanten).

Als ik mee ga doen, dan maak ik tzt wel een verslagje van de GF voor op het forum....

Plaats reactie