Alles over vakanties op én met de fiets

toertochten Driebergse toerclub

sjoerdmarcelis
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 dec 2006 13:17

sjoerdmarcelis 05 mar 2007 17:46

Bij de Fiets zat een mooi foldertje van alle evenementen die DTC organiseert. Heeft iemand ervaring met deze tochten en hoe is de organisatie? Het ziet er goed uit en het is relatief goedkoop. Tochten met commerciele naam zoals Amstel Gold Race en TourTocht maken volgens mij wel wat misbruik van hun grote naam.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 mar 2007 17:52

Oganisatie is er niet, het is een charmante manier van spoorzoeken door de soms onhandige bepijling. Verder vind ik het een handige trainingsoptie: je rijdt door een van de mooiere gebieden van NL met nog een paar klimmetjes op de koop toe.
De ATB tochten moet je overigens met een grote boog omheen.
Less is bore

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 05 mar 2007 18:17

Ik ben zelf lid van DTC, maar maak niet heel veel gebruik van hun tochten.
De tochten zijn behoorlijk aardig georganiseerd, de keren dat je de weg niet goed kunt vinden zijn of te wijten aan het feit dat er met de pijlen is geklooid, soms ook wel omdat er een pijl niet echt handig is geplaatst. Dat doen vrijwillgers, die op de zondag om 5 uur 's ochtends in een busje op pad gaan...dus dan kan er wel eens een slaperig hoofd zijn.
Ik vind, vooral ingegeven door het feit dat ik uit de buurt kom en de wegen hier redelijk goed ken, wel dat de routes wat afgezaagd zijn. Ik ken vrijwel geen tocht van DTC die niet over de Amerongse berg gaat. Met daarbij de aantekening dat als ik zelf ga trainen, ik dit bultje ook vrijwel altijd meepak.
Ik kan je de tochten wel aanraden, zeker als je niet heel veel van deze tochten fietst en dus de wegen/omgeving nog niet zo heel goed kent, zijn ze absoluut leuk. Maar verwacht geen ambiance a la AGR.
 
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 05 mar 2007 18:17

Het is mooi dat ze tochten organiseren , maar het zijn er naar , mijn gevoel , veel te veel.
Elke 2 weken is wel een tocht en dat door veelal hetzelfde gebied.

Ook bij het mountinbiken organiseren ze in de herfst en winter om de 2 weken een toertocht.

Hun race TT Kalender 2007
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5576
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 05 mar 2007 18:38

Quoten: Origineel geplaatst door who cares op 05 Maart 2007

Het is mooi dat ze tochten organiseren , maar het zijn er naar , mijn gevoel , veel te veel.Elke 2 weken is wel een tocht en dat door veelal hetzelfde gebied.Ook bij het mountinbiken organiseren ze in de herfst en winter om de 2 weken een toertocht.Hun race TT Kalender 2007

Ben het helemaal met je eens, gisteren nog de Ontwakingstocht gereden en het was een kopie van de tocht die ik er in het najaar van vorig jaar gereden had. Toen was die 150 km, dus hadden ze er enkel een lusje uitgelaten.Was overigens wel druk, veel deelnemers bij hun eerste wegtocht.En ja, hoor de Amerongse Berg zat er ook in. Op zich best een leuke tocht en goed uitgepijld maar veel van hetzelfde als je er veel tochten rijd!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 mar 2007 19:21

De Amerongse Berg kun je niet omheen als je nog wat hoogtemeters wil pakken. Ik heb daar dus geen probleem mee.
Less is bore

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5576
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 05 mar 2007 20:33

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 05 Maart 2007

De Amerongse Berg kun je niet omheen als je nog wat hoogtemeters wil pakken. Ik heb daar dus geen probleem mee.

 Natuurlijk kun je er omheen, vanaf Rhenen en Leersum gewoon rechtdoor, en vanaf Scherpenzeel na de spoorlijn rechtsaf. 
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 mar 2007 20:34

Je hebt wel meer klimmetjes op de Utrechtse heuvelrug. Ik vind DTC zelf veel te commercieel geworden, ze maken het leven van andere vereniging onmogelijk. Want doordat zij eens in de 2 weken ook een mtb tocht organiseren mogen andere nauwlijks nog wat organiseren.
DTC ligt erg tactisch gezien vanuit het Westland, maar 40 doorrijden richting de Gelderse Vallei en je kan mooiere routes rijden. Ik heb wel eens een stukje DTC route gevolgt 2 jaar geleden en toen lieten ze iedereen 30 km lang dezelfde weg heen en terug rijden...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5576
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 05 mar 2007 21:09

Het is inderdaad wel belachelijk dat al hun tochten de 2 sterren NTFU kwalificatie hebben. Hierdoor mogen ze tegenwoordig al 4 euro voor een tocht van 100 km vragen. Toerclubs uit de omgeving Ede, Ochten, Bennekom, Scherpenzeel, Wageningen en Veenendaal hebben dit meestal niet terwijl deze tochten dezelfde kwaliteit bieden en hetzelfde gebied doorkruisen. Zonder sterren is het inschrijfgeld dus lager, persoonlijk vind ik dit sterren-kwalificatie gebeuren geldklopperij maar dat is weer een andere discussie!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 06 mar 2007 06:21

Quote: Origineel geplaatst door mountainmike op 05 Maart 2007

Vindt dat een en ander beter ism. gemeenten en staatsbosbeheer/natuurmonumenten moet worden overlegd.




Ik denk dat ze het best in het straatje van deze instanties vallen !! Veelal dezelfde routes , ook veelal de vaste routes gebruiken en ze zullen goed betalen voor de vergunningen en daardoor om de 2 weken er een moeten en mogen organiseren.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

IBAN
Forum-lid
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 06 mar 2007 13:13

Afgelopen zondag was er een ATB en een wegtocht. Dit was eigenlijk net iets te druk. Voor de rest zijn het prima tochten. En als je het niets vind ga je toch gewoon niet mee!

Plaats reactie