Alles over vakanties op én met de fiets

Elfstedentocht

ieliependalie
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 mei 2006 20:43

ieliependalie 21 mei 2007 19:11

Pinkstermaandag ga ik de Elfstedentocht fietsen. Kan iemand me vertellen wat me te wachten staat? (Behalve heel lang op de fiets zitten)... Kun je je eigen tempo rijden of is het mega-druk? Hoe is jullie ervaring met die 240 kilometers?

superdamocles
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 okt 2004 13:53

superdamocles 21 mei 2007 21:22

We hebben em vorig jaar gefiets met een gemiddelde van 28 kilometer. Overal goed door kunnen rijden. Er is met name bij de stempelposten en als er een brug open staat wel een behoorlijke drukte maar niet irritant. Verzorging is niet geweldig dus zelf eten meenemen. Je krijgt wel wat onderweg maar lang niet voldoende. Water is onderweg geen probleem bijna iedereen maakt graag je bidon vol. Lekkere sfeer zeker als je de plaatsen aandoet. Wij gaan dit jaar weer en ja het is een hele zit!
Hij is super!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27536
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 mei 2007 20:43

Voor degenen die gaan: wees blij dat er geen bergen inzitten!  Ik zal aan jullie denken als ik zondag voor mijn eerste 200+ ga tijdens Tilff-Bastogne-Tilff....

rudi28
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mei 2007 14:26

rudi28 23 mei 2007 00:41

De elfstedentocht vind ik zelf als fries wel een leuke tocht maar je hoeft er niet voor getraind te zijn gewoon de benen het werk laten doen. Ik heb hem nu al 15x gefietst en ook vaak zonder echte fiets kilometers gemaakt te hebben.
Verder is het altijd wel makkelijk of er veel aan mee doen want dan  kun je altijd lekker een groepje vinden waar je lekker mee kunt fietsen. 
Verder vind ik de eerste helft maar kaal en niks te beleven het mooiste stuk is toch wel van Sloten naar Bolsward mooi langs eerst wat "boomrijk" gebied en dan de enige twee heuvels namelijk Oudemirdum en read klif en niet te vergeten met mooi uitzicht over het IJsselmeer.
Verder moet je weten dat je beter wat wame kleren mee kunt nemen want het kan er vaak best koud wezen en er staat altijd vind dus een wind dichte trui/jas is niet weg.
Verder wens ik je goede tocht toe en geniet ervan het duurt maar even.

a.herrebout
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51

a.herrebout 06 feb 2008 22:18

Het is weer eens iets anders na eerst de Amstel Gold, Fietschallenge en Limburgs Mooiste. Ik heb me dit jaar ook ingeschreven en hoop op een windvrije dag, illusie dus.

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 07 feb 2008 20:38

Het is af en toe even inhouden met name bij de stempelposten en als er een brug open staat. Voor de rest hebben wij vorig jaar lekker kunnen doorrijden met een gemiddelde van iets meer dan 28 kilometer. In 2007 hebben we ontzettend veel regen gehad maar dat had ook weer iets! (:(:() Dan liever de wind van het jaar daarvoor maar ach goed is het toch nooit. Verzorging onderweg is er eigenlijk niet dus neem zelf genoeg te eten mee. De appel en het bakkie soep zijn te weinig voor de 240 kilometer. Maar het blijft een leuke belevenis en net Havana al aangeeft er zitten geen bergen, heuvels oid in behoudens de reat clif (hoop dat het goed vertaald is) Maar ook dit jaar er weer bij.
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 02 apr 2008 00:21

Ik doe ook mee, na vele AGR's, LBL's ZZZ's e.d. voor mij de eerste 11-stedentocht. Ik zit gelukkig in groep 6 en kan dus redelijk vroeg op pad.

a.herrebout
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51

a.herrebout 02 apr 2008 12:37

Ik start om 7.18 uur, kan ik tenminste fatsoenlijk ontbijten. Als ik zo vroeg moet starten heb ik altijd moeite om mijn pannekoeken binnen te houden :) Alle wind en regen hebben we in maart gehad, dus ook met het weer gaat dat helemaal in orde komen!

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 02 apr 2008 20:48

Wij starten om 7.00 uur sharp! De mannen van de wit blauwe Flanderijn trein zijn weer present!
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 02 apr 2008 21:24

Groep 10 06.12 uur;maar alleen bij goed weer.

kltalsma
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 09 apr 2007 11:55
Locatie: Heerenveen

kltalsma 02 apr 2008 21:36

Hoi,

Hoe later je start, hoe drukker bij de stempelposten. Vooral vlak voor de stempelposten goed oppassen voor de wielerprof wannabee. Zie daar elk jaar weer ongelukken gebeuren.
Wat de toch zelf betreft is het prima te doen, inderdaad een lange dag niet alleen door het fietsen zelf.

windichte jas en beenstukken voor als het waait en kouder is is aan te raden. Los een aantal stops in. ikzelf stop even bij 80km (Hallum-Ferwert), kort in Leeuwarden voor wat eten. en onderin bij Spannenburg als stop voor het laatste stuk.

minst leuke stuk is voor mij Leeuwarden - Bolward, de onderste lus blijft het prettigste en leukste om te rijden.


suc6

PS: als er nog kaarten te ruilen zijn, ik zoek naar alles vroeger dan groep 13


Plaats reactie