Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsen rond het meer van Annecy

Gebruikersavatar
r.hilferink
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54

Gebruikersavatar r.hilferink 24 jun 2008 01:46

Zojuist weer terug uit Annecy....

Heb in tegenstelling tot andere jaren niet zo veel km's gemaakt, reden hiervan is dat onze dochter van 4 maandjes oud mee was, ook zeer leuk om dingen mee te ondernemen!!

Planning is met zo'n kleine meid van de baan zodat ik je geen mail heb gestuurd Henk...... maar van mijn vier ritjes en jouw regio heb ik weer dik genoten!

Dit zijn mijn ervaringen voor 2008:

16-06 Col de L'Epine - Col de la Forclaz (vanaf de zuidzijde). Ondanks het wat natte weer toch even een rondje gemaakt aan het einde van de middag. Vanaf de top van de Forclaz gingen de hemelsluizen open!! Blijkt dan ook dat de remwerking de eerste 50 meter niet veel is... ging allemaal goed en ondanks de verzopen kat uiterlijk en zeer brede grijns op de kop.

18-06 Col du Marais - Col des Glieres. Wat een moordenaar de Col des Glieres van de oostkant (veel plus 10%)! Helaas was het laatste gedeelte van de top (naar het monument) niet verhard. Begreep toen ook dat de westkant van de Col werd bedoeld zijnde een mooie klim. Nu daar maar afgedaald en via op en af wegen (ook pittig) teruggefietst naar Annecy voor een rondje meer en flaneren op de (fiets)boulevard.

19-06 Col de Tamie - Col de la Madeleine en retour. Bijna 7 uur op de fiets..... De afstand vanuit Doussard (camping La Serraz) was 150 km. De Tamie is een lekkere klim om mee te beginnen. De Madeleine is ook te doen, vanwege de lengte wordt ie zwaar, maar zeker niet te zwaar. Na 130 km wordt de beklimming van de Tamie vanuit Albertville best lastig. Pas op voor de hongerklop.... Mijn Pentax fotocamera op het stuur gemonteerd voor wat video opnamen, zal die binnenkort eens op YouTube zetten...

21-06 Col d'Hery - Col des Aravis - Col de la Colombiere - Col de Bluffy. Een mooie afsluiter voor deze vakantie. De Aravis en de Colombiere zijn mooie cols die goed lopen. Altijd wel concurrentie aanwezig in de vorm van andere hobbyisten die deze cols ook beklimmen.

Behalve de eerste drie dagen fantatisch fiets weer gehad! Blijft een mooie omgeving met altijd weer nieuwe uitdagingen en mogelijkheden, wellicht gaat volgend jaar de volgeveerde MTB ook mee, als we weer die kant op gaan.......
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

mikebiker
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 sep 2006 23:27

mikebiker 24 jun 2008 02:16

Jullie maken me wel warm voor het fietsen daar zeg....begin bijna te kwijlen. Vertrek om 6 juli die kant op. Voor het fietsen helaas ook een paar km-begrenzende-koters bij me........alleen voor het fietsen helaas, he!
Groet,
Mike

guser
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 01 aug 2005 13:51

guser 01 jul 2008 19:51

[quote="HenkV"]Wat ik helemaal vergeten ben:

Bij de meeste fietszaken hier in de omgeving hangt een A4tje op met hetgeen de veloclub de annecy http://perso.orange.fr/velo-club-annecy/index.html op het programma heeft staan voor dat weekend. Daar mag je kostenloos meerijden. Er is voor elk wat wils. Vanaf cyclosportief t/m relax (ahum, die laatste is met koffiestop). Je kunt ook op de website kijken voor het programma, in het menu Calendrier. Het vertrek is bij de parkeerplaats tussen de perfecture en bonlieu. Als je er bent kun je dat niet missen. Je hebt kans me ook tegen te komen bij de cyclosportieven en anders vraag je maar naar de Hollandaise en dan barst het kommentaar wel los haha. [/quote]

Ziet er leuk uit, heb het programma voor komende week geprint. De starts zijn om 7u 's ochtends??? Oef.
Hoe moet ik de niveaus Sportifs, Randonneurs, Touristes en Relax inschatten?
Groet,

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 01 jul 2008 20:04

Relax: zucht, heel erg, neem maar wat € voor meerdere koffies mee
Tourist: zucht beetje minder erg
Randonneurs: normaal trimmers tempo
Sportives: goed getrainde trimmer. Is niet altijd iemand omdat er veelal deelgenomen wordt aan cyclos of omdat ze nog moe zijn van de week daarvoor :-))))
Mijn trainingen op bikeplanner.com

guser
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 01 aug 2005 13:51

guser 02 jul 2008 11:27

Ok thx, probeer ik de Randonneurs eens. Toch maar een keer de wekker zetten op vakantie dus!

kappa-man
Forum-lid
Berichten: 857
Lid geworden op: 04 dec 2007 23:16

kappa-man 02 jul 2008 12:16

Hoi,

vanaf 18 juli zit ik voor 3 weken in Duingt. Ben nu al bezig met het verzamelen van route's en gps tracks. Misschienb ook maar eens meefietsen met de randonneurs, hoewel het dan wel erg vroeg wordt.
Opgeven is geen optie!

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 02 jul 2008 13:00

Forumritje organiseren? Ik doe mee! Wellicht een nieuw topic voor openen!
Mijn trainingen op bikeplanner.com

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 02 jul 2008 13:15

Dat lijkt me nou geen slecht plan! Ik zit begin Augustus bij aix les bains in de buurt. Altijd leuk als een local de mooie routes laat zien!

kappa-man
Forum-lid
Berichten: 857
Lid geworden op: 04 dec 2007 23:16

kappa-man 02 jul 2008 13:34

[quote="HenkV"]Forumritje organiseren? Ik doe mee! Wellicht een nieuw topic voor openen![/quote]

Ik doe ook mee!

aanwezig van 18 juli tot 7 augustus
Opgeven is geen optie!

guser
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 01 aug 2005 13:51

guser 02 jul 2008 22:26

ik vertrek morgen, t/m 12 juli. misschien allemaal om de beurt dezelfde forumroute rijden :p

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 02 jul 2008 22:31

schrijf maar even een boodschap op de top van de Forclaz!

guser
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 01 aug 2005 13:51

guser 14 jul 2008 21:28

Tsja Wouter ik zie je berichtje net pas, nu ik al terug ben, dus dat gaat niet meer lukken. Niet erg geloofwaardig dat ik er wel op heb gestaan natuurlijk :)

Enfin, wellicht weinig nieuwe info maar toch een kort verslagje van topweek bij Annecy. Camping Le Lac bij Talloires (oostkant meer) beviel prima. Eenvoudige camping, maar meer fietsers te vinden en bovendien pal onderaan de Forclaz. Dus snel thuis na deze motherf*cker.

Ritje 1 60km ingereden via Doussard, fietspad naar Marlens de col de L'Epine op. Idd mooi gelijkmatige klim van zo'n 7 a 8 km. Via Thones / Bluffy terug, relaxte route met veel vals plat naar beneden. Alleen jammer van de stromende regen, 3u lang doorweekt! Best scary afdalen...

Ritje 2 80km rondje meer van Annecy tegen de klok in, met Semnoz / Cret de Chattilon en afgedaald via Leschaux en St Jorioz. Lange klim, weinig afleiding in het bos. (behalve een ex prof van Phonak die met platte tube stond te wachten op zijn vrouw in de volgwagen :-) .( Laatste 2 km best taai, en koude afdaling!

Ritje 3 90km Doussard fietspad Ugine, Col de Arpettaz (W), afdalen Ugine, fietspad en via Col de la Forclaz (O) weer terug. Wat een supermooi weggetje die Arpettaz op! Hoog Anton Pieck gehalte. Uitzicht op Mont Blanc. Forclaz daarna erg zwaar, was inmiddels 15u en snikheet. Blij dat ik er was.

HenkV dank voor de routetips! Super. Voor degenen die nog gaan, veel plezier en zet hem op.

(overigens, Cran Cycles in de wijk Cran Cevrier in Annecy heeft wat kleding in de uitverkoop, grappig klein winkeltje.)


Plaats reactie