Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsen rond het meer van Annecy

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 19 jun 2007 23:02

Ook namens mij! Zit over 3 weken ook daar....:)

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 19 jun 2007 23:57

Ik heb er een tijd serieus aan gedacht om op campings / hotels voor MTB en race fietsers te verzamelen om op sleeptouw te nemen. Het kost altijd zoveel tijd en kms voordat je zelf een beetje wegwijs bent in een gebied. Zeker hier bij Annecy. Hier is zoveel infrastructuur en verschijdenheid van wegen dat ga je echt niet redden om in 3 weken in je uppie te verkennen. Maar goed, dat gids gebeuren, ik heb er geen idee van of zoiets aan zou slaan. Temeer daar natuurlijk ook bv 3€ aan inschrijving bij zou zitten. Iedereen moet op de een of andere manier z'n stokbrood verdienen ;-))

Vandaag ben ik de Saleve opgereden, rondje van 100km. Achter je zie je het meer van Annecy met z'n bergen en van voren kijk je over het meer van Geneve en de Jura, dat bij een temperatuurtje van 32°......, Mont Blanc met 'n wolkje eromheen.... aahhh, zucht....
Mijn trainingen op bikeplanner.com

roadracer
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 apr 2006 14:45

roadracer 20 jun 2007 01:22

Wie heeft GPS-tracks van rond Annecy?
It is mei sizzen net te dwaen! Het is met zeggen niet te doen!

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 20 jun 2007 11:08

Grenoble Cycling Pages

Hier staat onder het kopje Clusaz een aantal routes uitgestippeld met mooie beschrijvingen van cols in de buurt (ten oosten van Annecy).

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 20 jun 2007 11:15

[quote="Roadracer"]Wie heeft GPS-tracks van rond Annecy?[/quote]

Met name VTT
http://www.utagawavtt.com
Mijn trainingen op bikeplanner.com

d-degroot
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jun 2007 01:09

d-degroot 20 jun 2007 14:06

Nou HenkV aan je ervaringen te horen, moet het er wel prachtig zijn. Ik ben echt heel benieuwd!

frankb
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 feb 2006 21:05

frankb 21 jun 2007 21:47

ik ben daar de afgelopen twee jaar ook geweest en inderdaad erg leuk fietsen. Nog niet genoemd, maar ook met de fiets te bereiken van het meer van annecy: signal de Bisanne (1939 meter). Op de volgende site staan een aantal routes in de savoie, deze zijn ook met bordjes te volgen. www.savoiehautesavoie.com/cyclo_et_vtt.php?Rub=328

d-degroot
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jun 2007 01:09

d-degroot 22 jun 2007 17:30

HenkV, ik heb je een PM gestuurd.

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 22 jun 2007 17:37

.... daar had je gisteren al antwoord op ;-)) Wellicht moeten we nog even wat wennen aan dit nieuwe forum....
Mijn trainingen op bikeplanner.com

sjoerdmarcelis
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 dec 2006 13:17

sjoerdmarcelis 23 jun 2007 20:44

Fantastisch fietsgebied! Het hele gebied oogt iets vriendelijker als de ruwe steenmassa rond bijvoorbeeld Bourg d'Oisans. Je hebt al veel info gehad van andere gebruikers, maar ik zal mijn ervaringen er aan toevoegen.

- Col de La Forclaz: de oostkant is echt een moordenaar. Zeer onregelmatig en vaak kilometers constant boven de 11%. Dit is geen col, maar een gedrocht. De westkant is zeer mooi. Fraai uitzicht op het meer en een slot dat er mag wezen: 3 slotkilometers aan ca. 11%.
- Cret de Chatillon:(vanuit Sevrier) Fenomenale klim met reusachtige slingers van de weg door een bos. De laatste kilometers zijn tussen de rotsen en de weiden. Ook daar wordt het iets lastiger. De col is een echte col waar je relatief relaxt kan klimmen; zo'n 6 a 7 procent steeds. De aanloop over de Leschaux is vrij eenvoudig. Deze berg is vanuit Annecy ook te beklimmen. Deze zijde is qua zwaarte en cijfers te vergelijken met de Aubisque; moeilijk dus.
- Col de Tamie: leuk om op te warmen. echt een ''loper''.

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 25 jun 2007 14:11

Wat ik helemaal vergeten ben:

Bij de meeste fietszaken hier in de omgeving hangt een A4tje op met hetgeen de veloclub de annecy http://perso.orange.fr/velo-club-annecy/index.html op het programma heeft staan voor dat weekend. Daar mag je kostenloos meerijden. Er is voor elk wat wils. Vanaf cyclosportief t/m relax (ahum, die laatste is met koffiestop). Je kunt ook op de website kijken voor het programma, in het menu Calendrier. Het vertrek is bij de parkeerplaats tussen de perfecture en bonlieu. Als je er bent kun je dat niet missen. Je hebt kans me ook tegen te komen bij de cyclosportieven en anders vraag je maar naar de Hollandaise en dan barst het kommentaar wel los haha.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

d-degroot
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jun 2007 01:09

d-degroot 26 jun 2007 16:29

Dat is inderdaad wel een leuk idee. Ik zal kijken of ik daar wat mee ga doen. In ieder geval een goeie tip.

Plaats reactie